keurmerk en algemene voorwaarde

1
Beste iedereen,

Leuk dat u deze post, even leest.

Wij zijn sinds vorig jaar heel zachtjes aan begonnen met het verkopen van ons assortiment (meubelen/woon acc./lampen/bedden) via onze webshop, dit met soms heel goede en soms heel slechte resultaten. Nu willen wij dit wat groter gaan aanpakken, en ook wat proffesioneler omdat wij denken dat het webshop gebeuren toch een groot gedeelte van de wooning inrichtings mark zal gaan beheersen. (zeker in de toekomst)

Nu willen wij ook wat betreft keurmerken en voorwaardes 100% aan de wettelijke voorwaardes gaan voldoen. Ik weet bijvoorbeeld dat onze algemene voorwaarde (van onze webshop) niet geheel aan de wettelijke eissen zal voldoen.

Mijn vraag aan jullie is dan ook, hoe kom ik aan een goede en legale algemene voorwaarde? Is dit standaard of moet je dat echt door iemand laten opstellen? Hebben jullie hier goede adressen voor die dit betaalbaar kunnen doen?

Ook willen wij graag een keurmerk gaan voeren, van thuiswinkel.org of een soort gelijk keurmerk, als je je bij hun aansluit hoe gaat het dan verder, krijg je van hun algemen voorwaarde's of kijken hun jouw voorwaarde's na?

Hebben jullie nog tips, betreft welke keurmerk het beste is, of misschien prijs tech. het beste is?

Ik hoor graag van jullie, BVD. Ferry
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: keurmerk en algemene voorwaarde

5
Over keurmerken is al veel geschreven en gezegd. Ik zou er een blog over vol kunnen schrijven. Eigenlijk is er op dit moment maar één keurmerk dat de moeite doet ook een echt keurmerk te zijn en haar taken serieus oppakt en dat is (en het spijt mij zeer dit te moeten neerschrijven aangezien ik weinig verdere sympathie met die club heb) Thuiswinkel.org .

Gelukkig lijkt keurmerk.info eindelijk het licht gezien te hebben en een inhaalslag aan het maken.
Waardoor er misschien iets meer concurrentie komt en er een keuze is.

Maar op zich ben ik nog steeds van mening dat een keurmerk eigenlijk goedkoper zou moeten worden. Een quick scan of een webshop aan de regels voldoet kost hooguit 10 minuten.

Kijken of er aan primaire veiligheid word gedaan kan ook vrij snel.

Dus een keurmerk voor rond de 5 tientjes per jaar moet makkelijk willen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: keurmerk en algemene voorwaarde

6
Even een klein misverstand wegnemen: je mag wel degelijk afwijken van de algemene voorwaarden van de Stichting Webshop Keurmerk, zolang het maar in het voordeel van de consument is.
Webshop Keurmerk schreef:Uiteraard mogen 'leden' positief afwijken van deze voorwaarden en consumenten nog meer zekerheid en garanties bieden. Echter dient u onze algemene voorwaarden wel als uitgangspunt te nemen.
Ferry schreef:Mijn vraag aan jullie is dan ook, hoe kom ik aan een goede en legale algemene voorwaarde? Is dit standaard of moet je dat echt door iemand laten opstellen? Hebben jullie hier goede adressen voor die dit betaalbaar kunnen doen?
De Kamer van Koophandel heeft modelvoorwaarden speciaal voor webwinkels:

http://www.kvk.nl/ondernemen/contracten ... orwaarden/

De gratis download vind je op het moment van schrijven hier:

http://www.kvk.nl/download/Algemene_voo ... 210815.doc
StoreCore.io