Dan toch open source! Maar welke???

1
Hey,

Ik ben me nu al een tijd aan het verdiepen in webwinkelland.
Aanvankelijk leek het me logisch om een shop onder licentie te beginnen. Maar na wat opzoek werk lijkt het me helemaal niet logisch meer :lol:
We gaan dan toch voor open source!
Maar nu zie ik opnieuw het bos niet meer door de bomen.
Magento wordt duidelijk hoog geprezen.
Maar ook opencart en zen-cart lijken me meer dan geschikt...

Op welke basis maak ik nu best mijn keuze?
Wat zijn jullie ervaringen met de bovenstaande?

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Groetjes,

Bianca

Re: Dan toch open source! Maar welke???

3
Ik weet wat ik nodig heb, denk ik.
Waarschijnlijk zie ik veel over het hoofd. Net daarom heb ik hulp nodig.

Maar hoe vind ik die. Moet ik dan echt eerst een developer inschakelen? Waardoor ik waarschijnlijk vast hang een een bepaald pakket...
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Dan toch open source! Maar welke???

5
Snap eigenlijk niet zo goed waarom Magento zo hoog wordt geprezen?
Het heeft specifieke eisen, over het algemeen zwaardere server configuratie, in vergelijking met andere webwinkel software. En dat is nou net een punt waar ik mijn vraag tekens bij zet?!

Zelf werk ik op mijn werk met SQL databases, varierend van enkele GB tot TB. Vaak is de SQL omgeving niet het probleem (geclusterde SQL server omgeving met 3 nodes). Soms performed een pakket niet, dan wordt vaak gezegt, ja dat ligt aan SQL, dan begin ik al te lachen...dan wordt vaak de schuld gegeven aan de client kant, die zou niet zwaar genoeg uitgevoerd zijn!
Meer geheugen nodig en zwaardere processoren.

Vaak blijkt dat na onderzoek dat de database applicatie slecht is geschreven, verkeerde en een bagger aan statements, geen goede indexen, geneste functies van hier tot Tokio. Een manier om dit stukje slecht programmeer werkt te maskeren is,...extra rekenkracht, de zwaardere server!
Het is het makkelijkst te vergelijken met.
Webwinkel software a heeft 3 stappen nodig om een opdracht uit tevoeren en webwinkel software M heeft 6 stappen nodig om een opdracht uit tevoeren. Bij gelijke servers zal software a binnen 5 seconden klaar zijn en software M in 10 seconden. Voor software M wordt echter een speciale zwaardere configuratie voorgesteld, waardoor de 6 stappen ook ineens in 5 seconden worden uitgevoerd....Dit idee heb ik ook met Magento.

Kwa functionaliteit ontlopen alle pakketen elkaar niet zo veel is mijn inschatting.

Re: Dan toch open source! Maar welke???

8
Hi,

Ik heb mn shop met OpenCart opgezet. Eenvoudig in gebruik qua opzet en onderhoud, zit bovendien bij een hele goedkope hostingpartij.
De shop is snel, veel functionaliteiten, eenvoudig te begrijpen cms (komt overeen met Magento). heb ook Magento ervaring maar daar ben ik een stuk minder enthousiast over (oa snelheid).

Mocht je hulp nodig hebben dan kan je me een berichtje sturen!
Groet en veel online succes!

Sabine
http://www.merkkledingvoorbabys.nl