Inkopen van een particulier

1
Hallo Allemaal,

Ik heb een rare vraag. Ik kan artikelen afnemen van een particulier in Nederland. Hij maakt accessoires voor modelbouwdozen, mijn hobby/webwinkel.Nu wil ik deze artikelen graag opnemen in mijn webshop. Hoe zit dit dan met de BTW? Hoe koop ik dit in? Kan ik misschien vragen om een nota, Ik ken de persoon van een vereniging. Als ik vraag om een nota, is dit dan bewijs genoeg voor de belastingdienst, eventueel met bankafschriften. Het zal gaan om een stuk of 5 a 6 artikelen, met een inkoopprijs van ong. 3,25 Euro p/st .
Verkoopprijs om en nabij de 7,50 Euro. Dat moeten we nog vast leggen etc.

Dus graag jullie mening hier over.

Gr. Han Krol

Re: Inkopen van een particulier

3
Er zijn artikelen die dan onder de marge-regeling vallen( b.v. bij auto's). Je draagt dan alleen de btw af over de marge die je toevoegd. Aan de klant hoef je dan geen btw bedrag te vermelden.( die zou anders precies weten wat je marge is). Ik weet alleen niet of dit ook geld voor de artikelen die jij verkoopt.
Nobelhout, Groot assortiment in Tuinhout
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.