verdwaald in de opties

1
ik ben al een tijdje rond aan het kijken naar een webschop profider die aan al mijn eisen voldoet maar ik heb een beetje moeite om door de bomen het bos te zien

Ik heb niet veel aparte eisen zolang het maar gebruiksvriendelijk is en makkelijk te koppelen aan administratie software (inventaris )

Hosting met goede service
Facturering
Onbeperkt aantal producten
Makkelijk te koppelen aan voorraadbeheer
Meerdere betalingsopties
Gastenboek
Optie om er een forum aan te koppelen
Taal instelling
Layout zelf aan te passen
winkelwagen

Ben ik misschien iets belangrijks vergeten?
Of hebben jullie suggesties ?

bvd

Re: verdwaald in de opties

2
Hosting heeft vrij weinig met de software te maken. Maar probeer niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten want dat lukt niet. Zeker als je er een forum aan koppelen wil heb je gewoon een goede betrouwbare hosting nodig en die krijg je niet voor een tientje per jaar.

Alle andere opties zijn mogelijk met de meeste openSource pakketten.
Standaard zit in Zen Cart bijvoorbeeld al een koppeling met phpBB voor een forum en voorraadbeheer zit er ook al standaard in.

In hoeverre je welk pakket kan koppelen aan een administratie hangt grotendeels af van het administratiepakket dat je hebt of gaat kopen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: verdwaald in de opties

3
Ik was van plan om een starters cursus te doen waar ik software bij kreeg.
(boekhouding, debiteuren- en crediteurenadministratie, vreemde valuata, activa/afschrijving, telebankieren, relatiebeheer, verkoopadministratie, facturering, kassasysteem (onderdeel van facturering), inkoop-, order-, en voorraadadministratie.)

Leek me wel zo handig om inclusief cursus te doen
maar ik dacht dat het integeren van de software vooral aan de hosting lag

ps cursus inclusief software is 125 euro

Re: verdwaald in de opties

4
Beste L.Jansen...

Als ik jou verhalen zo volg en lees, zou ik je toch adviseren om dit soort zaken te gaan uitbesteden, zodat je volledig kan richten op je core business!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: verdwaald in de opties

5
Hmm edit knop is weg dan maar verwijderen en opnieuw beginnen.

In eerste instantie begreep ik echt niet waar jou opmerking over uitbesteden vandaan kwam.
Eerlijk gezegd is me dat nog steeds niet helemaal duidelijk.

Is het omdat ik van plan was een cursus te doen om de software beter te kunnen bedienen ?
Of dacht je dat de cursus was om al die zaken te leren?

Goed het is al 18 jaar geleden sinds ik dit soort zaken op school leerde maar lijkt me niet dat er zo veel is veranderd dat ik er niks meer van zou begrijpen. :wink:
En de rest trial and error.

Ps Ik ben een minima die een winkel wil gaan beginnen voor minima
Uitbesteden komt dus niet voor in het woordenboek als ik het ook zelf kan leren.
Of als mijn zakelijke partner het zelf kan leren.

Re: verdwaald in de opties

6
Ja, misschien ben ik iets te voorbarig geweest in mijn opmerking. Het is meer zo van ik lees veel berichten hier op webwinkelforum, veel potentiële webshophouders willen vaak alles zelf doen. Op zich niks mis mee. Ik denk echter dat webshophouder, eigenaar van een webwinkel en het ontwerpen designen twee verschillende takken van sport zijn. Ik zie dat veel "doe het zelf" webshophouders wat aan modderen met hun webshops, waardoor ze volgens mij nooit de volle 100% uit hun webwinkel zullen halen, simpel weg omdat het niet hun core business is.
Ik vind het het zelfde als bij een fysieke winkel (sommige noemen het een stenen winkel). Ik zie een ondernemer ook niet zijn eigen winkel bouwen, de infrastructuur aanleggen e.d......Het kan wel!

Dit is puur mijn persoonlijke visie, niet iedereen zal het daar mee eens zijn.

Re: verdwaald in de opties

7
L.jansen schreef:Ik was van plan om een starters cursus te doen waar ik software bij kreeg.
(boekhouding, debiteuren- en crediteurenadministratie, vreemde valuata, activa/afschrijving, telebankieren, relatiebeheer, verkoopadministratie, facturering, kassasysteem (onderdeel van facturering), inkoop-, order-, en voorraadadministratie.)

Leek me wel zo handig om inclusief cursus te doen
maar ik dacht dat het integeren van de software vooral aan de hosting lag

ps cursus inclusief software is 125 euro

Voordat je met zo'n cursus begint of uberhaupt aanschaft, moet je dus al weten of dit aansluit op je webwinkelsoftware. Ik weet niet wel webwinkelsoftware je gaat gebruiken, maar een logische stap nu zou zijn...
Vraag aan de software leverancier van de boekhouding...enz waarvan je de cursus volgt of je dat kan koppelen aan je webwinkelsoftware. Is het mogelijk je order verwerking direct te laten opnemen in je administratie. Over het algemeen is er altijd wel een import export functie.

Re: verdwaald in de opties

8
Ik begrijp wat je bedoelt maar als blijkt dat wij samen niet genoeg kennis hebben op een gebied, zijn we niet te koppig om hulp in te roepen

Ik heb eenzijdig nagevraagd of het compatible was misschien ook wel zo verstanding om het ook de andere kant te vragen

We zijn sowieso ook van plan om als we alles compleet hebben het eerst te laten na kijken. eer we echt tot actie overgaan.


ps bij jou voorbeeld toevallig ken ik O.a een familie die zelf een oud pand compleet geronoveerd/verbouwd hebben en daar toen een drogisterij hebben gevestigd.
bouwvak familie waarvan een ging ondernemen :wink:


mijn vader zijn cafe was ontworpen door zijn vrouw en gebouwd door mijn vader en de familie

Bij ons is het mengen van zaken vrij gebruikelijk

Re: verdwaald in de opties

9
Beste L.jansen

Hosting is een zeer belangrijk punt. Als je twee dagen van een maand offline bent heb je een groot probleem zeker als het om hoge omzet gaat. Ik mis nog het punt SSL.

Ik zou met name kijken naar de werking van de backoffice. Je kunt klein beginnen met een hobbypakketje maar zodra er echt omzet binnenkomt zijn bulkacties een echte must. Bijv. 50 facturen in een PDF afdrukken of een Excel import / export.

<knip>wij van wc-eend adviseren wc-eend</knip>
Inkopen doe je bij Orderchamp - Meer dan 150 merken - B2B prijzen - direct bestellen - B2B only
http://www.orderchamp.com