Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

1
Beste lezers,

Sinds iets meer dan een week geleden hebben wij onze nieuwe website http://www.clubwear-lingerie.nl heropend.
De website is nog maar net online en wij trekken dagelijk nu al ongeveer 200 bezoekers.
Het doorklikken vanaf de eerste pagina ligt boven de 90% en dat is naar mijn mening niet gek.
Maar het probleem is dat het aantal klanten aanmeldingen helaas erg laag.

Wij vragen ons af waarom dit het geval is, en of er iets misschien niet goed werkt in andere browsers?
Ook hebben wij redelijk wat kosten gemaakt aan ondersteuning voor alle afbeeldingen op onze website, heeft het misschien hier iets mee te maken?
Een extra registreerknop in het linkermenu op de productpagina's is toegevoegd in het geval dit bovenaan de pagina over het hoofd wordt gezien.


Q shops is ondertussen aangevraagd en wordt volgende week verwacht.



Wie o wie zou ons willen helpen d.m.v. feedback?


Met vriendelijke groet,

Rebecca
info@clubwear-lingerie.nl
http://www.clubwear-lingerie.nl

Re: Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

4
Waar komen de bezoekers vandaan? Waar haken ze af? Zonder die twee variabelen is het lastig te zeggen waar het aan ligt. Forumtopics zoals deze verhogen het aantal bezoekers maar de kans dat mensen via dit forum een koopintentie hebben is natuurlijk laag. De meesten zullen vooral benieuwd zijn of ze ontdekken waar jouw conversiebarriere ligt.
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

5
Dirkjan schreef:Waar komen de bezoekers vandaan? Waar haken ze af? Zonder die twee variabelen is het lastig te zeggen waar het aan ligt. Forumtopics zoals deze verhogen het aantal bezoekers maar de kans dat mensen via dit forum een koopintentie hebben is natuurlijk laag. De meesten zullen vooral benieuwd zijn of ze ontdekken waar jouw conversiebarriere ligt.
Beste Dirkjan,

Bedankt voor je reactie.
De meeste bezoekers komen vanaf Marktplaats.
Echter kunnen wij niet vertellen waar het ophoud voor de bezoekers, omdat veel bezoekers 20 tot 50 pagina's bekijken en abrupt weg zijn.
Ook hebben hebben wij geen 404 pagina's geconstateerd.

Wij denken dus dat het aan de inhoud moet liggen of de vertoning van onze website zelf.
Maar dat is alleen maar gissen..

Re: Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

6
Ik denk dat de kans ook gewoon groot is dat mensen zich vervelen, op marktplaats iets lezen over lingerie en gewoon benieuwd zijn zonder dat ze een directe koopintentie hebben. Lingerie is natuurlijk sexy en leuk om te bekijken. Moet bekennen dat ik zelf ook net met een glimlach even wat fototjes langsging zonder dat ik werkelijk van plan was te kopen.

Los daarvan heb je ietwat on-Nederlandse fotos. Het komt nogal dropshipperig over bij me. Weinig variatie in de fotos, weinig extra foto opties (soms als je erop klikt) en weinig tot geen omschrijving. Ik zie een foto van een schaarsgeklede chick en een prijs. Dat is voor mij gewoon niet genoeg. Als ik zelf op zoek zou zijn naar lingerie zou ik het hier ook niet kopen. Ik mis de beleving die bijvoorbeeld pleasurements.com biedt. Daar heb ik door de hele uitstraling van de website het idee mezelf of partner werkelijk te verwennen.

Maar goed dat kan natuurlijk ook een doelgroep- of marketingverschil zijn.
Nu op mijn weblogs:

Re: Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

7
Dirkjan schreef:Ik denk dat de kans ook gewoon groot is dat mensen zich vervelen, op marktplaats iets lezen over lingerie en gewoon benieuwd zijn zonder dat ze een directe koopintentie hebben. Lingerie is natuurlijk sexy en leuk om te bekijken. Moet bekennen dat ik zelf ook net met een glimlach even wat fototjes langsging zonder dat ik werkelijk van plan was te kopen.

Los daarvan heb je ietwat on-Nederlandse fotos. Het komt nogal dropshipperig over bij me. Weinig variatie in de fotos, weinig extra foto opties (soms als je erop klikt) en weinig tot geen omschrijving. Ik zie een foto van een schaarsgeklede chick en een prijs. Dat is voor mij gewoon niet genoeg. Als ik zelf op zoek zou zijn naar lingerie zou ik het hier ook niet kopen. Ik mis de beleving die bijvoorbeeld pleasurements.com biedt. Daar heb ik door de hele uitstraling van de website het idee mezelf of partner werkelijk te verwennen.

Maar goed dat kan natuurlijk ook een doelgroep- of marketingverschil zijn.
Helaas lees ik in jouw bericht een behoorlijke nadruk op reclame en verwijzing in plaats van een gerichte feedback voor eventuele aanpassingen.
Dit zeg ik omdat de marketingverschil en het aantrekken van een andere doelgroep toch wel duidelijk zichtbaar is,
laat staan de prijsklasse.
Het dropshipperige laat te kennen dat je wel weet waar je het over hebt.
Maar een groot aantal artikelen in ons voorraad is niet eens te bezorgen via dropshipping,
dit vraagt een groot minimumorder bedrag en gerichte keuzes maken bij het inkopen.
Dus ik vind dat je hiermee ons wel te kort mee af doet.

Ik zal er verder niet op doorgaan, en neem het puntje productbeschrijvingen mee,
hier kan inderdaad naar worden gekeken.
Hiervoor bedankt.

Groetjes Rebecca

Re: Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

8
clubwearinfo schreef: Helaas lees ik in jouw bericht een behoorlijke nadruk op reclame en verwijzing in plaats van een gerichte feedback voor eventuele aanpassingen.
Reclame? Doel je op de shop die ik noemde? Ik heb daar totaal niets mee te maken. Lingerie is niet mijn business. Het is een webwinkel die ik ooit tegenkwam en onthouden heb vanwege de luxe uitstraling, vandaar dat ik die nu noemde als voorbeeld.
Nu op mijn weblogs:

Re: Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

9
Hai,

Hier even een antwoord van een vrouw......

Ten eerste vind het idee heel er leuk, weer eens wat anders dan de bh's van de zeeman!

De homepage vind ik erg schreeuwerig, vooral de achtergrond met de felle kleuren.

De laatste tweeds onderaan zou ik weghalen, overbodig. Beter om daar een klein blokje aan te besteden.

De foto's vind ik niet hinderlijk, wel de modellen. Wat zijn die graatmager. Het grootste deel van de dames in Nederland is vast niet zo mager, laat staan met dit formaat borsten en strakke achterwerken.
Ik begrijp dat je de lingerie zo goed mogelijk wil verkopen en het zo optimaal wil presenteren, maar voor mij werkt het niet.

Er staan nog een berg typefouten in je algemene voorwaarden.

Re: Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

10
Even ter aanvulling nog trouwens: Je naam Clubwear Lingerie gaf mij het idee dat je een soort spannende kleding verkoopt die in sommige clubs zijn te dragen. De openingsfoto is echt bijzonder mooi (en spannend!) maar de meeste modellen op de vervolgpaginas lijken enorm buitenlands en ordinair.

Lingerie is een extreem lastige markt online dus dat je een laag conversiepercentage hebt is op zich niet zo vreemd. Ik denk dat je dat zou verbeteren als je nog veel meer op de combinatie tussen clubkleding en lingerie richt. Echt kleding die je in normale clubs niet draagt maar waarmee je naar die echt foute/exclusieve feestjes gaat. En dus de achtergrond/sfeer allemaal in de feestsfeer brengt. In plaats van het standaard zusterpakje gedragen door een plastic model.

Maar je geeft aan dat mijn kritiek/suggesties al voldoende voor je zijn dus zal mijn ideeen niet verder opdringen. ;-)
Nu op mijn weblogs:

Re: Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

11
Nog een laatste tip:
Je moet die enorm hoge laklaarzen met naaldhakken óók verkopen. Volgens mij (ik ben een leek dus ga nu gokken) zijn dat vrij slechte kwaliteit laarzen dus kun je die vrij goedkoop inkopen en een beetje te brave vrouw durft zulke laarzen niet offline te kopen.

Online is het ook een lastig verhaal. Normale laarzensites verkopen die dingen niet en dat soort laarzen hebben echt een bepaald uiterlijk waardoor veel vrouwen die dingen stiekem wel in de kast zouden willen hebben staan. Als ze 200 euro kosten haken vrouwen af denk ik omdat je ze niet veel kan dragen, maar honderd euro voor een leuke avond uit of je vriend een keer bijzonder verrassen, gaat gebeuren denk ik.
Nu op mijn weblogs:

Re: Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

12
Ilonajoy schreef:Hai,

Hier even een antwoord van een vrouw......

Ten eerste vind het idee heel er leuk, weer eens wat anders dan de bh's van de zeeman!

De homepage vind ik erg schreeuwerig, vooral de achtergrond met de felle kleuren.

De laatste tweeds onderaan zou ik weghalen, overbodig. Beter om daar een klein blokje aan te besteden.

De foto's vind ik niet hinderlijk, wel de modellen. Wat zijn die graatmager. Het grootste deel van de dames in Nederland is vast niet zo mager, laat staan met dit formaat borsten en strakke achterwerken.
Ik begrijp dat je de lingerie zo goed mogelijk wil verkopen en het zo optimaal wil presenteren, maar voor mij werkt het niet.

Er staan nog een berg typefouten in je algemene voorwaarden.
Hoi Ilona,

Heel erg bedankt voor de moeite die je voor mij hebt genomen.
Ik heb de algemene voorwaarden bekeken en vraag me niet hoe, maar alle streepjes en letter acute waren vervangen door een andere taalcode of zoiets.
Maar dit is hersteld.
Over de foto's zijn wij zelf ook niet altijd tevreden over, maar een fotograaf en een model erbij nemen kost natuurlijk erg veel geld, dus wordt dat niet echt een optie.
Verder snap ik wat je met het drukke/schreeuwerige bedoelt denk ik, zodra je vervolgens in de productcategorieën zit verdwijnt dit dan ook een beetje naar mijn gevoel.
Ik zal hier eens goed over na moeten denken wat ik veranderd wil hebben.
Misschien dat ik de bewerker van mijn afbeeldingen eens aan zijn oren zal trekken.

Nogmaals bedankt voor je bericht!

Groetjes Rebecca

Re: Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

13
Dirkjan schreef:Nog een laatste tip:
Je moet die enorm hoge laklaarzen met naaldhakken óók verkopen. Volgens mij (ik ben een leek dus ga nu gokken) zijn dat vrij slechte kwaliteit laarzen dus kun je die vrij goedkoop inkopen en een beetje te brave vrouw durft zulke laarzen niet offline te kopen.

Online is het ook een lastig verhaal. Normale laarzensites verkopen die dingen niet en dat soort laarzen hebben echt een bepaald uiterlijk waardoor veel vrouwen die dingen stiekem wel in de kast zouden willen hebben staan. Als ze 200 euro kosten haken vrouwen af denk ik omdat je ze niet veel kan dragen, maar honderd euro voor een leuke avond uit of je vriend een keer bijzonder verrassen, gaat gebeuren denk ik.
Als jij je mening niet wilt opdringen had je bij het vorige bericht moeten stoppen.
Ik vind het erg flauw dat je door blijft gaan over artikelen die wij aanbieden in plaats van concrete feedback te leveren waar ik immers om heb gevraagd.
Reageren is geen verplichting, en ik zit niet te wachten op jouw mening over onze producten.
Hopende hiermee deze discussie tussen ons nu te kunnen sluiten.

Rebecca

Re: Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

16
veke schreef:clubwearinfo, wil je wel feedback?
Dirkjan wil gewoon helpen, ik snap echt je vijandigheid niet.

Voor mij ook te weinig productinfo.
Als je alle berichten goed doorleest, zie je dat ik nergens rare dingen zeg.
Totdat ik voor de 3de keer op dezelfde poster reageer, en zelfs dan sluit ik het vrij netjes af.

Vervolgens krijg ik een bericht waarin dhr. zelf aangeeft dat hij weet dat ik voldoende informatie van hem heb ontvangen, maar vervolgens tot twee maal toe doorgaat met kritiek over de inhoud van onze webwinkel.
Als je alles hebt gelezen, had je dit niet hoeven te vragen en had je ook gezien dat ik netjes op iedereen reageer.
Ik ben hier met een doel, niet om mensen af te branden.
De berichten hier in dit topic zijn vrij lang, en dan heb je nog meneer stuiterbal die met zijn laatste bericht een verkeerd beeld geeft over de voortgang van dit onderwerp.
Dat krijg je als je alle reacties vluchtig doorleest en veelal overslaat.

Nogmaals ik ben hier om hulp te vragen.

Re: Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

17
Ondertussen hebben we besloten om in ieder geval naar de achtergrond te laten kijken wat ermee gedaan kan worden om een ander gevoel bij binnenkomst te creëren.

De productinformatie is iets waar wij zelf ook niet helemaal blij mee zijn,
helaas krijgen wij deze zo aangeleverd. Maar ook hier gaan we wat aan doen.


Als er verder nog suggesties zijn, dan hoor ik het heel graag!

Rebecca

Re: Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

18
- Gebruik van woorden zoals Sexy in product titels. Dat bepaalt de bezoeker zelf wel of het sexy is.
- Geen informatie van materiaal. Transparante/doorschijnende stof. Welk materiaal is dit?
- Weinig foto's producten ( geef je aan al naar te kijken )
- Veel producten niet op voorraad
- Kerst collectie die niet op voorraad is, is het allemaal al uitverkocht?

Re: Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

19
RicardoV schreef:- Gebruik van woorden zoals Sexy in product titels. Dat bepaalt de bezoeker zelf wel of het sexy is.
- Geen informatie van materiaal. Transparante/doorschijnende stof. Welk materiaal is dit?
- Weinig foto's producten ( geef je aan al naar te kijken )
- Veel producten niet op voorraad
- Kerst collectie die niet op voorraad is, is het allemaal al uitverkocht?
Producttitels en materiaal informatie is waar wij de komende dagen veel tijd in zullen steken.
Goede tip over de producttitels, je ziet zoveel namen aan je voorbij gaan dat het niet eens meer opvalt.

Door de indeling van de webwinkel met als nieuwste artikel vooraan lijkt het dat veel artikelen niet op voorraad is.
Ik had het zelf niet eens zo bekeken, maar dat geeft inderdaad een verkeerde indruk over de rest.

De kerstcollectie is een keuze die wij hebben gemaakt.
Dit zullen we nu nog niet inkopen tot de laatste weken voor de kerstvakantie gaat aanbreken.

Dit was erg informatief.
Bedankt hiervoor!

Groetjes Rebecca

Re: Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

20
clubwearinfo schreef:
RicardoV schreef:- Gebruik van woorden zoals Sexy in product titels. Dat bepaalt de bezoeker zelf wel of het sexy is.
- Geen informatie van materiaal. Transparante/doorschijnende stof. Welk materiaal is dit?
- Weinig foto's producten ( geef je aan al naar te kijken )
- Veel producten niet op voorraad
- Kerst collectie die niet op voorraad is, is het allemaal al uitverkocht?
Producttitels en materiaal informatie is waar wij de komende dagen veel tijd in zullen steken.
Goede tip over de producttitels, je ziet zoveel namen aan je voorbij gaan dat het niet eens meer opvalt.

Door de indeling van de webwinkel met als nieuwste artikel vooraan lijkt het dat veel artikelen niet op voorraad is.
Ik had het zelf niet eens zo bekeken, maar dat geeft inderdaad een verkeerde indruk over de rest.

De kerstcollectie is een keuze die wij hebben gemaakt.
Dit zullen we nu nog niet inkopen tot de laatste weken voor de kerstvakantie gaat aanbreken.

Dit was erg informatief.
Bedankt hiervoor!

Groetjes Rebecca

Misschien kun je dan maken dat ze kunnen reserveren? En dat je wel aangeeft dat het voor een bepaalde datum geleverd wordt? Want nu heb je grote kans dat mensen wel willen kopen, maar zien dat het niet op voorraad is, en vervolgens niet meer terug komen later.

Re: Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

21
Wouterjan schreef:- Misschien kun je dan maken dat ze kunnen reserveren? En dat je wel aangeeft dat het voor een bepaalde datum geleverd wordt? Want nu heb je grote kans dat mensen wel willen kopen, maar zien dat het niet op voorraad is, en vervolgens niet meer terug komen later.
Goedzo hier hebben we wat aan.
Na jouw eerste 2 berichten gaf ik de hoop al een beetje in jou op, dankjewel.
Langzamerhand zie ik toch al wat goede tips voorbij komen.
De product titels zijn inmiddels allemaal aangepast.

Het is natuurlijk ook zo dat er straks gewoon niks meer te verzinnen is dat aangepast moet worden.
Maar toch hoop ik op nog meer nuttige tips die ik zelf niet zou kunnen verzinnen of iets wat ik misschien totaal over het hoofd heb gezien.

Tot zover bedankt voor jullie tijd, ik kijk uit naar meer reacties.

Re: Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

22
Hoi clubwearinfo welkom op het forum

Ik heb eens zitten neuzen op de website. Paar dingen:

Hetgeen me eigenlijk in je openingsbericht opviel, is dat je het hebt over klantaanmeldingen? En dat je een registreerknop hebt toegevoegd? Misschien is dat wel een deel van het probleem. Ik merkte dat ik niets kon kopen zonder eerst een account aan te maken. Waarom is dit? klanten kunnen hierdoor afhaken.

Verder nog paar kleine dingen:

- Ik vind het design van de website heel mooi. De bovenste optiebalk, zou ik de letters even een meer contrasterende kleur geven die vallen nu een beetje weg.
- Heb je al nagedacht om de vrachtkosten in de prijs te verwerken?
- Rechts staat 'Grote assortiment' moet zijn 'Groot assortiment'

Re: Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

23
Leonard H schreef:Hoi clubwearinfo welkom op het forum

Ik heb eens zitten neuzen op de website. Paar dingen:

Hetgeen me eigenlijk in je openingsbericht opviel, is dat je het hebt over klantaanmeldingen? En dat je een registreerknop hebt toegevoegd? Misschien is dat wel een deel van het probleem. Ik merkte dat ik niets kon kopen zonder eerst een account aan te maken. Waarom is dit? klanten kunnen hierdoor afhaken.

Verder nog paar kleine dingen:

- Ik vind het design van de website heel mooi. De bovenste optiebalk, zou ik de letters even een meer contrasterende kleur geven die vallen nu een beetje weg.
- Heb je al nagedacht om de vrachtkosten in de prijs te verwerken?
- Rechts staat 'Grote assortiment' moet zijn 'Groot assortiment'
Beste Leonard,

Het probleem is inderdaad het relatief laag aantal registraties.
Over het kopen zonder registreren.. ik wist eerst niet wat je hiermee bedoelde.
Maar dit klinkt inderdaad goed, ik zal dit morgen doorgeven wat de mogelijkheden hierin zijn.
Het zou kunnen dat dit een reden is dat wij eventuele klanten zijn misgelopen.
Goed punt!

De letterkleur in het bovenste menu neem ik mee in de lijst waarover wij later gaan beslissen wat ermee te doen.

De vrachtkosten is niet iets wat we willen doen, de kans dat de bezoekers mogelijk producten gaan vergelijken zal dan waarschijnlijk niet voordeliger uitvallen.
Het woord groot assortiment is zojuist aangepast.
Dankjewel voor je tijd en de genomen moeite!

Groetjes,
Rebecca

Re: Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

24
Ik was even verdwaald op de site :) maar dat was positief.
Het viel me wel op dat er nergens een levertijd stond of dat iets op voorraad is. Ik vermoed dat veel klanten hierdoor niets zullen kopen omdat ze geen zekerheid hebben.

Kan zijn dat ik eroverheen heb gekeken maar zag het echt nergens staan.

Re: Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

25
frafra schreef:Ik was even verdwaald op de site :) maar dat was positief.
Het viel me wel op dat er nergens een levertijd stond of dat iets op voorraad is. Ik vermoed dat veel klanten hierdoor niets zullen kopen omdat ze geen zekerheid hebben.

Het kan zijn dat ik eroverheen heb gekeken maar zag het echt nergens staan.
Hé, dat is gek, want dit werkte vanavond nog wel.
Als je er op klikt opent een nieuw klein schermpje zich met informatie over de indicators.
Maar, onder informatie had je het ook terug kunnen vinden.
Dit zal het morgen vast weer doen.

Dankjewel voor de tip! :D

Groetjes Rebecca

Re: Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

28
Leonard H schreef:Er is trouwens een draadje over op dit forum waar de voor en nadelen besproken worden van het kopen zonder account. Ik zou die optie zeker toevoegen. http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=3145
Goedemorgen,

Dit is een erg interessante link die je me gegeven hebt.
Ik moet zeggen dat ik nog niet alles heb gelezen, maar daar zal ik later vandaag aandacht aan besteden.
Ik denk dat ik wel weet wat ik hiermee wil.
Heel erg bedankt voor je hulp!

Groetjes Rebecca

Re: Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

29
PaulG schreef:Sommige foto's zijn zo groot dat je de site bijna wel moet sluiten.
Neem bijv http://www.clubwear-lingerie.nl/accesso ... d-steentje op een scherm van 1024 breed. Als je de foto vergroot bekijkt kun je niet meer bij de close button komen.
Er zijn andere manieren om het plaatje weg te krijgen maar als je als bezoeker dat niet weet kun je alleen het kruisje rechtsboven gebruiken en is de hele site gesloten.
Hoi PaulG,

Net wanneer ik denk dat de grote problemen kenbaar zijn gemaakt,
dan kom jij met iets waar wij zelf nooit aan zouden denken.
Heel erg goed meegedacht, onze dank daarvoor!

Wat zal er worden uitgevoerd:
Kortere weg naar afronden van een bestelling
Achtergrond wordt aangepast
Product beschrijvingen corrigeren
Afbeeldingen corrigeren en waar mogelijk vernieuwen
Betekenis v/d levertijd informatie op de productpagina

De meeste andere verbeterpunten waarop ik hierboven attent ben gemaakt zijn al doorgevoerd.

Ik wil jullie tot zover heel erg bedanken voor het meedenken over evt. mogelijke verbeteringen van onze webwinkel.
Ik hou dit forum de komende tijd zeker nog goed in de gaten, dus suggesties zijn altijd welkom!
Al hebben we ook even genoeg werk aan de winkel nu.
Ik hou jullie op de hoogte.

Zou het een verstandig idee zijn de bezoekers van deze problemen op de hoogte te stellen aan de voorkant van de website en dat hier vrijwel per direct aan gewerkt zal worden?

Groetjes Rebecca

Re: Wij hebben hulp nodig, wie wil ons helpen?

30
clubwearinfo schreef:Zou het een verstandig idee zijn de bezoekers van deze problemen op de hoogte te stellen aan de voorkant van de website en dat hier vrijwel per direct aan gewerkt zal worden?
Nee, niet doen. "Onze website heeft problemen maar er wordt aan gewerkt", is geen goede binnenkomer. Bovendien ondervindt niet iederen dezelfde problemen.