Hoe hebben jullie het retourneren geregeld?

1
Hoe regel je een retour?
Ik zou graag een retour/adressticker in het pakket bijvoegen om het voor de klant zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Is dit wel een goed idee?
En hoe pak ik dat aan met de betaling van die retouretiketten?
Mijn klanten mogen gratis retourneren.

Iemand advies? :D

Re: Hoe hebben jullie het retourneren geregeld?

3
Wasbeer schreef:Hoe regel je een retour?
Ik zou graag een retour/adressticker in het pakket bijvoegen om het voor de klant zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Is dit wel een goed idee?
En hoe pak ik dat aan met de betaling van die retouretiketten?
Mijn klanten mogen gratis retourneren.

Iemand advies? :D

Als je je klant een pakket opstuurt zodat hij/zij het product kan retourneren is het ook wel zo handig en klantvriendelijk om daar een adressticker bij te doen ja.

Betaling van je retouretiketten zijn gewoon extra kosten voor je. Ik weet niet of je met 'pakket' de eerste verzending bedoelt of het pakket voor retourneren. Indien het het eerste is, ben je natuurlijk niet slim bezig ;)

Wij laten de klant naar aanvraag voor een retour een retour formuliertje invullen voor alle gegevens en dan stuurt hij/zij dat gewoon bij de retourzending bij. Wij vergoeden het in principe niet, maar uitzonderingen kunnen al snel gemaakt worden. Overigens nog nooit voorgekomen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoe hebben jullie het retourneren geregeld?

5
Hallo,

Ik denk dat het vooraf toevoegen van een retourlabel niet de meest effectieve manier is:

- het wordt wel heel makkelijk om te retourneren;
- je bent erg inflexibel
- je weet nooit wanneer er wat terugkomt

Ik geloof meer in een oplossing waarbij de consument in de webshop met een formulier een retour moet aanmaken, daar dan kan kieze waar hij het inlevert en vervolgens een retourlabel krijgt. De voordelen:

- de klant moet eerst wat doen (formulier invullen)
- je weet wat er retour komt (handig voor bijv. je voorraadplanning)
- de klant kan kieze waar hij het inlevert en hiermee kun je wellicht voorkomen dat de klant wi dat je de producten bij hem komt afhalen.

We hebben hiervoor een eenvoudige oplossing. Kijk maar eens op http://www.webshopretouren.nl.

Succes,
Stef