Magento in zoekmachines

1
Alhoewel ik zelf zeer ervaren ben met Joomla! Virtuemart en osCommerce hoor ik goede geluiden over Magento. De software installeren was gemakkelijk en de webwinkel ziet er goed uit. Volgens mij is er ook goed over zoekmachines nagedacht. Een punt waar ik veel waarde aan hecht. Echte voorbeelden ben ik enkel niet tegen gekomen. Kan iemand mij meer vertellen over de performance van Magento in zoekmachines?

2
Ik ben persoonlijk ook met Magento in de weer geweest en het heeft mij nog niet echt kunnen overtuigen om de overstap te gaan maken in de toekomst.
Voor wij in februari dit jaar onze bestaande webshop (HTML met Javascript) na 5 jaar trouwe dienst hebben vervangen voor een WEB 2.0 oplossing.
Zijn diverse platvormen voorbij gekomen, ook Magento.
Ook na dat ik de nieuwe shop had buiten gezet, blijf ik toch steeds met andere platformen testen.
Maar blijf nog steeds het gevoel hebben dat CubeCart voor ons de beste keus is op dit moment.
Wat SEO betreft heb ik nog niet zo'n duidelijk beeld van Magento shops.
Van CubeCart weet ik dat het binnen een zeer korte afzienbare tijd in Google geindexeerd word.
Dus ook ik ben best wel benieuwd hoe Magento dat doet.
Webmasters verdien geld en meld je aan op http://www.silk-stockings.nl/idevaffiliate/index.php

3
De performance zou in zoekmachines best in orde moeten zijn. Ik ben geen technisch echt vreemde dingen tegengekomen.

Nu is de software maar een klein onderdeel van het geheel.

Wel zien wij performance problemen qua hosting. Het trekt vrij zwaar op je server. Als hardware geen probleem is dan hoef je daarvan niks aan te trekken. Maar op een licht shared hosting accountje krijg je een uitdaging als de traffic gaat toenemen.

Magento is wel mooi; marketeers zijn zo om !
Vicus eBusiness Solutions bv
experts in Open Source te Amersfoort

Favouriete websites:
* www.vicus.nl
* www.zen-cart.nl
* www.v-tiger.nl

4
De performance in zoekmachines is vooral afhankelijk van wat je er zelf van maakt. Magento stelt je in staat om elk productpagina en elke categorie pagina zo in te richten als je zelf wilt, titles, metatags, alt en title van afbeeldingen. De rest is vooral tekst en goed omgaan met je keywords. Geen applicatie die dat kan vervangen of automatisch beter doet...

grtz,

douwe
www.ceezoo.nl
you are in business
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.