Ik wil graag een boekhoudpakket waarmee ik de bestellingen uit mijn backoffice kan inlezen in het boekhoudprogramma. Het probleem is als volgt:
Mijn klanten presteren het soms om 15 orders aan te maken in waarvan de 15e pas echt met iDEAL betaald wordt. (vooral rond begin dec was dit vaak), ze blijven maar heen en weer klikken en uiteindelijk lukt het om te bestellen. De eerste 14e zijn dusgeen echte orders. iDEAL zal bestelnummer 15 ook weergeven als betaalde order. Ga ik echter koppelen met het boekhoudprogr dan wordt order 15 gezien als order 1. (de eerste 14 zijn niet betaald dus geen order). Als ik bankafschriften ga boeken (aldanniet automatisch) dan zal het boekhoudprogramma de lijst weergeven als 1, 2 3 enz maar ik moet dan ergens vandaan toveren dat betaling van order 15 nummer 1 in de boekhouding is. En ik wil dus een programma waarmee ik ontlast wordt en niet belast met zoeken naar nummer combinaties.
Weet iemand een boekhuudprogramma waarin dit wel kan. Het eigen nummer (1,2,3, enz) van het progr moet leidend zijn maar mijn ordernummering moet ook te lezen zijn met afboeken.
Ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben sinds de webwinkels bestaan die hier tegenaanloopt maar heb nu 2 programma's nader bekeken en die lopen hier dus ook tegenaan.
De andere optie die ze aangeven is alles opnemen in de boekhouding en dan de vervallen orders weer tegenboeken, dat wil ik niet want dat kost me veel te veel tijd.
Hoop dat iemand hierin al eens het licht heeft gevonden.