Adobe Lightroom : hoe exporteer ik foto in juiste afmetingen

1
Hallo,

Ik heb adobe lightroom aangeschaft om foto's te kunnen voorzien van een witte achtergrond en dat werkt voorlopig wel even met de aanpassingsperceel. Eigenlijk zou ik alle objecten in een batch kunnen willen selecteren en dat 1 exercitie op 1 foto (dus achtergrond wit verven met de penseel dan voor hele batch gaat gelden. Iemand een idee?

Mijn meer prangende vraag voor nu is hoe ik standaard afmetingen van 575 bij 575 pixels krijg ge exporteerd? Als ik exporteer worden de opgegeven afmetingen niet overgenomen helaas, alleen de breedte gaat mee en de lenget niet. Al meerdere invoervarianten geprobeerd.

Wie kan me helpen?

Oh ja, de reden dat ik een vierkante foto wil is uniformiteit op de shop.

dank alvast!

gr marielle
http://www.fairtrade-tassen.nl

Re: Adobe Lightroom : hoe exporteer ik foto in juiste afmeti

2
Volgens mij kun je de penseel brush zeg maar opslaan als een voorinstelling. En bij het exporteren kun je normaal als het goed is gewoon de afmetingen direct aanpassen. Ik ben nu even op mijn laptop maar ik zal morgen eens Lightroom beneden opstarten en kijken hoe het precies zat ;). Ik raad je trouwens aan om Photoshop te gebruiken. Dat gaat toch allemaal net iets beter met dit soort dingen. Je moet Lightroom meer zien als een programma voor het aanpassen van foto's in de zin van kleur, scherpte, belichting en het herstellen van lens afwijkingen.