Even een controle :p

1
Hallo webwinkelforummers!

De afgelopen dagen ben ik volop bezig geweest met mijn eigen webwinkel. Ondertussen heb ik het meeste al gevonden: ik weet hoe ik ga verzenden(postnl, woon ik dichtst bij, rest is minimaa,15 km verderop :( ), wie ik wil benaderen als leverancier (gmk trading), en waar ik de verpakkingen zal bestellen (vermeij).
Ik zal straks mijn oom bellen over de belastingen (heeft rechten gestudeerd :)), en hoe ik dit verder aan moet pakken.
Omdat ik een beginnend ondernemer ben (niet erg vreemd als ik 13 jaar oud ben), heb ik niet erg veel ervaring. Daarom wil ik natuurlijk niks vergeten. Zouden jullie hier misschien eens naar willen kijken, en feedback geven? Ik wil namelijk niks vergeten...

Groet, Simen Hofman

p.s. Geen opmerkingen met dingen zoals 'maak eerst je school af', want ik heb genoeg vrije tijd voor een webwinkel!

Re: Even een controle :p

3
Hier zit ik op dit moment mee, ik koop pas een domein als ik weet dat het ook echt van de grond komt, dus als ik leveranciers heb, en een compleet bedrijfsplan.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Rechten is niet persee hetzelfde als bedrijfsadministratie/accountancy. Hoewel de administratie van een beginnend bedrijf op zich niet heel ingewikkeld hoeft te zijn.

Verder moet je ook goed na denken over marketing. Hoe komen er bezoekers naar jou site? Waarom gaan ze bij jou kopen?

6
Wouter Hol schreef:Rechten is niet persee hetzelfde als bedrijfsadministratie/accountancy. Hoewel de administratie van een beginnend bedrijf op zich niet heel ingewikkeld hoeft te zijn.

Verder moet je ook goed na denken over marketing. Hoe komen er bezoekers naar jou site? Waarom gaan ze bij jou kopen?
Is geregeld, hij heeft ook een eigen bedrijf. Over de marketing zit ik op moment niet in; ik wil geld besteden via google adwords (heb account aangemaakt, maar even hoe het werkt

@wouterjan Dus toch? Weet je ook een goede site waar een domein niet te duur is?

7
Korte update:
Ondertussen domeinnaam gekocht, voor 2 euro bij hostnet.nl.
Nu het volgende probleem;

Met welk programma zal ik mijn webwinkel opzetten? Ik heb compleet geen verstand van php, dus het mooiste zou zijn, dat ik alleen instellingen hoef te regelen. Het zou ook erg fijn zijn als het programma een inlog functie heeft.

8
simen671 schreef:Korte update:
Ondertussen domeinnaam gekocht, voor 2 euro bij hostnet.nl.
Nu het volgende probleem;

Met welk programma zal ik mijn webwinkel opzetten? Ik heb compleet geen verstand van php, dus het mooiste zou zijn, dat ik alleen instellingen hoef te regelen. Het zou ook erg fijn zijn als het programma een inlog functie heeft.
Webwinkel onder licentie.

9
Bedankt!

Nog even een update:

De voorlopige bestellijst ligt klaar, het bedrijfsplan ligt klaar. Nu nog kijken of ik mijn ouders kan overtuigen, zodat ik 150 euro spaargeld kan gaan gebruiken :)

10
Heb je je al ingeschreven bij de KvK? Toen ik destijds op 16 jarige leeftijd me wilde inschrijven had ik handlichting nodig van een rechter. Onder de 18 ben je volgens de wet niet handelingsbekwaam.
Nobelhout, Groot assortiment in Tuinhout

12
De vraag is eerder wat voor recht heeft je oom gestudeerd? Fiscaal recht is immers anders dan Privaat recht.

Ik zou overigens niet mijn administratie uitbesteden aan een jurist. Die hebben veel verstand can het Nederlandsrecht, maar minder verstand van Administratie systemen - Administratieve organisatie enz. Wat ik je wel aan raad is een kantoor die beide beheers. Maar die zijn moeilijk te vinden.
http://www.corduroyfinance.com

Accounting, Law, IT and Marketing

14
Heb je wel gelezen wat ik neer zet?

Ik raad een boekhouder / Accountant aan en ik vraag of zijn oom Belastingrecht / Fiscaal recht heeft gestudeerd. Een universitair geschoolde fiscalist (Belastingadviseur, het liefste met een titel zoals RB of CB of beide) is natuurlijk ook een goede keuze!

Algemeen (privaat) recht is geen boekhouding. Ik ga er wel vanuit dat een Universitair geschoolde jurist (of advocaat) instaat is om boekhouding te kunnen doen. Echter ligt zijn (of haar) expertise ergens anders.

15
Corduroyfinance schreef:Algemeen (privaat) recht is geen boekhouding. Ik ga er wel vanuit dat een Universitair geschoolde jurist (of advocaat) instaat is om boekhouding te kunnen doen. Echter ligt zijn (of haar) expertise ergens anders.
Ik heb ooit eens een vraag voorgelegd aan een fiscaal jurist van de Belastingdienst. (Vooral niet de door studenten bemande BelastingTelefoon bellen.) Ik kreeg na zes weken een keurig en helder schriftelijk antwoord... met in de bijlage een kopie van een pagina uit Elsevier Belastingalmanak met in geel de relevante passage gearceerd :lol:

16
Fiscaalrecht en belastingrecht (beide het zelfde) zijn andere recht subjecten en WETBOEKEN dan algemeen (Privaat) recht.

Fiscaal recht gaat over de belastingen. Zoals de Inkomstenbelasting, Vennootschapsbelasting, Omzetbelasting enz. enz. Bijvoorbeeld art. 52 Algemene Wet Rijksbelastingen gaat over de bewaarplicht van ondernemers en dat er verplicht een balans, winst én verliesrekening moet worden opgenomen.

Algemeen (Privaat) recht gaat daar niet over. Daar staat (HEEEEEEEEL kort samengevat) wat wel en niet mag volgens de wet. Bijvoorbeeld hoe te handelen als iemand niet aan zijn of haar verplichtingen voldoet. Of bijvoorbeeld wat is een rechtspersoon, of de basis zoals welke rechten hebben natuurlijke personen. Wat is een zaak.. enz. enz.

Belastingrecht c.q. Fiscaal recht is iets HEEL anders dan Algemeen (Privaat) recht.