Webshop beginnen lowbudget

1
Beste mensen,

Ik zal zeker niet de eerste zijn maar ik krijg niet voldoende info gevonden op mijn "probleem". Ik wil namelijk een webwinkel beginnen als hobby. De artikelen die ik ga verkopen hebben een verkoopprijs onder de € 10,00 en mijn omzet zal zeer laag zijn.
Graag zou ik de webwinkel willen uitbouwen dus ik begin bijv. met een klein assortiment met alleen nog betaling via overschrijving. Mocht ver in de toekomst mijn webwinkel aanslaan dan wil ik mogelijk ook meerdere betaalvormen zoals ideal en kan ik het assortiment uitbreiden. Ik wil wel graag een eigen domeinnaam en e-mailadres.

Het idee dat ik heb is dat ik mijn webwinkel wil maken in Joomla met VirtueMart. Waar ik het wil gaan hosten weet ik nog niet helemaal maar ik heb wat gelezen over one.com en dat zag er op het eerste gezicht goed uit.

Ik wil de startkosten dus erg laag houden. Het mag wel wat kosten want voor niets gaat de zon op. Kan iemand mij meer advies geven of tips. Wat is jou visie op mijn bovenstaande keuze. Alvast heel erg bedankt en alles is welkom.

Re: Webshop beginnen lowbudget

2
Beste Hansall

Misschien is onze webshop software een optie voor jou:

* Betaling via bankoverschrijving, creditcards, iDeal, PayPal, ...
* Ongelimiteerd aantal producten
* Webhosting en domeinnaam inclusief
* Maandelijkse prijs, geen startkosten en geen transactiekosten
* Gratis testversie

Alle info is te vinden op de website:
http://www.easywebshop.com

Prettige feestdagen!
http://www.EasyWebshop.com: Een webwinkel beginnen was nooit zó eenvoudig.

Re: Webshop beginnen lowbudget

3
one.com zou ik niet aanbevelen voor ecommerce... Google daar maar eens op...

Verder inderdaad een opensource pakket nemen... kost je verder niets... geen maandelijkse kosten etc.

Probleem dat je zult hebben is dat zodra je begint met een webwinkel dat je een aantal wettelijke verplichtingen hebt.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Webshop beginnen lowbudget

4
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe. Ik ben op de hoogte van de wettelijke eisen en ik ben al bezig met een ondernemingsplan en zal als ik online ga mezelf inschrijven bij alle verplichte instanties. Verder wordt het Joomla met Virtuemart waarvan ik de website eerst offline ga maken. Na wat onderzoek heb ik nog twee vragen, namelijk:
Waar kan ik mijn website het beste hosten, moet een eigen .nl domeinnaam kunnen kiezen?
Wat is een goede Ideal plugin waarbij ik geen maandelijkse kosten heb?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webshop beginnen lowbudget

5
Ik heb zelf mollie voor ideal. Geen maandelijkse kosten maar gewoon een bedrag per transactie.

Weet je zeker dat je zelf een website wilt gaan maken? Je kunt ook eens kijken bij mijnwebwinkel.nl en biedmeerwebwinkel etc etc. Kun je voor een paar euro per maand ook een shopje online zetten.

Toch verbaas ik me er soms een beetje over dit soort startups. Een shop beginnen met vooraf het idee dat je weinig omzet gaan draaien... Dan begin je toch niet? John F Kennedy zei Zodra je zegt dat je ook genoegen neemt met minder, is dat precies wat je zult krijgen in het leven.

Wel een website bouwen, ondernemingsplan maken etc, om vervolgens te mikken op een: Quote 'zeer lage omzet...'

Ik bedoel het niet zo kritisch als het lijkt overigens hoor :lol: maar ik begrijp het soms niet zo...

Re: Webshop beginnen lowbudget

6
Ik snap je "kritiek" maar ik ben niet negatief gestemd over mijn omzet maar mijn webshop is geen core buisiness van mij, Het is puur een hobby van mij naast mijn fulltime baan.
De rede dat ik zelf de webshop wil maken is dat ik software engineer ben in industriële systemen. Niet dat ik de gehele php code wil en kan ontwikkelen maar ik vind het leuk om zelf nog het e.e.a. in te richten.
Ik heb gekozen voor een ondernemingsmodel gekozen waarbij ik de vaste kosten zo laag mogelijk wil houden en de variabele kosten wil doorberekenen in de prijs. Dit wil niet zeggen dat het niks mag kosten maar mollie is hiervan een goed voorbeeld. Ik kan nu de Ideal prijs doorberekenen in de orderkosten netals de verzendkosten. Daarom zoek ik nog een goede hosting waarbij de maandelijkse kosten redelijk laag zijn. Mocht ik meer bezoekers krijgen in de toekomst en behoefte hebben aan een hoger of geen datalimiet dat ik dan kan upgraden.

Re: Webshop beginnen lowbudget

7
Hallo Hansall,

Een optie is om gebruik te maken van Open Source Software WordPress.
Voor complexere webshops (met gebruikersaccounts e.d.) is WordPress mogelijk niet uitgebreid genoeg, maar voor een eenvoudige webwinkel met iDeal (bijvoorbeeld via Payment Provider Mollie) kan je zelf op eenvoudige wijze een webshop bouwen!

Zelf ben ik fan van de WordPress Plugin "Shopp". Deze kost 55$ & de specifieke iDeal-plugin kost $25.

Over het gebruik van WordPress als Webwinkel heb ik een korte tutorial geschreven, misschien ben je ermee geholpen :)!
http://www.basvanderlans.nl/wordpress-webshop-ideal

Succes!!

Bas van der Lans
100% WordPress Fan. Ook voor eenvoudige Webwinkels.
Wil jij zélf jouw WordPress Webwinkel maken? Lees: WordPress Webshop met iDeal in 5 stappen!

Re: Webshop beginnen lowbudget

8
hansall schreef:Ik heb gekozen voor een ondernemingsmodel waarbij ik de vaste kosten zo laag mogelijk wil houden en de variabele kosten wil doorberekenen in de prijs. Dit wil niet zeggen dat het niks mag kosten maar Mollie is hiervan een goed voorbeeld.
Waarom dan precies Mollie? Als ik het goed heb, rekent Mollie € 0,99 per iDEAL-transactie. Voor precies hetzelfde (geen opstartkosten, geen transactiekosten, geen bankkosten en geen abonnementskosten) betaal ik bij TargetPay maar € 0,44 per transactie.

Re: Webshop beginnen lowbudget

9
Ward schreef:
hansall schreef:Ik heb gekozen voor een ondernemingsmodel waarbij ik de vaste kosten zo laag mogelijk wil houden en de variabele kosten wil doorberekenen in de prijs. Dit wil niet zeggen dat het niks mag kosten maar Mollie is hiervan een goed voorbeeld.
Waarom dan precies Mollie? Als ik het goed heb, rekent Mollie € 0,99 per iDEAL-transactie. Voor precies hetzelfde (geen opstartkosten, geen transactiekosten, geen bankkosten en geen abonnementskosten) betaal ik bij TargetPay maar € 0,44 per transactie.
Mollie is inderdaad duur (en 99 cent van 10 euro is veel). Voordeel van Mollie is dat de beschikbare module van de "Shopp" écht heel gemakkelijk is. TargetPay heeft nog geen plug en play WordPress-oplossing (toch?).

Iemand heeft trouwens ook een plugin geschreven om aan WordPress iDeal bij eigen bank toe te voegen. In jouw geval (niet veel verkopen, geef je aan), is een Payment Provider al snel goedkoper en brengt het minder werk met zich mee v.w.b. implementatie.

Wat vind je van het idee om WordPress te gebruiken?
100% WordPress Fan. Ook voor eenvoudige Webwinkels.
Wil jij zélf jouw WordPress Webwinkel maken? Lees: WordPress Webshop met iDeal in 5 stappen!

Re: Webshop beginnen lowbudget

10
WordPress Leren schreef:Mollie is inderdaad duur (en 99 cent van 10 euro is veel). Voordeel van Mollie is dat de beschikbare module van de "Shopp" écht heel gemakkelijk is. TargetPay heeft nog geen plug en play WordPress-oplossing (toch?).
Bas, we kunnen heus wel appreciëren waarom je vandaag al meerdere keren op het forum hebt lopen leuren met je WordPress-oplossing. We zijn allemaal ondernemers, nietwaar. Maar als die oplossing per iDEAL-transactie 55 cent duurder is, meer dan het dubbele van 44 cent, kun je het voordeel evengoed een nadeel noemen.
StoreCore.io

Re: Webshop beginnen lowbudget

11
Ward schreef:Als die oplossing per iDEAL-transactie 55 cent duurder is, meer dan het dubbele van 44 cent, kun je het voordeel evengoed een nadeel noemen.
Ha Ward,

Eens dat Mollie duur is voor een Payment Provider. Gemak v.w.b. implementatie is het voordeel dat ertegenover staat.
Als je tips hebt v.w.b. providers die goede plugins beschikbaar hebben voor WordPress-gerelateerde plugins: let me know :).

Groet,

Bas
100% WordPress Fan. Ook voor eenvoudige Webwinkels.
Wil jij zélf jouw WordPress Webwinkel maken? Lees: WordPress Webshop met iDeal in 5 stappen!

Re: Webshop beginnen lowbudget

12
Ik ben nieuwsgierig geworden naar Targetpay en heb de website even bekeken en zag dit:
Als u minder dan 10 bestellingen per dag heeft kost een transactie bij TargetPay 70 cent. Dit wordt telkens berekend over de laatste 7 dagen. Als het aantal transacties over de afgelopen 7 dagen lager is dan 10 gemiddeld geldt het hogere tarief;

Toegegeven, het blijft goedkoper dan mollie, maar het wordt allemaal niet heel duidelijk aangegeven op de website. En daar krijg ik altijd een beetje een raar gevoel bij, ook komt de website van mollie wel iets betrouwbaarder op me over, maar misschien dat dat onterecht is.

Re: Webshop beginnen lowbudget

14
In eerste instantie wil de TS toch gewoon een webwinkel(tje) waarbij je alleen vooruit kunt betalen en achteraf? Ik denk dat je met de omschrijving die je geeft al snel in een licentieshop terecht komt omdat daarbij de kosten laag blijven. Het (laten) maken van een webwinkel in bijv. magenot of zencart kost veel tijd en dus geld. Oriënteer je eens op de aanbieders en check de sites van de aanbieders. Zolang je maar creatief bent kun je een eind komen, ook met een relatief klein budget.
Alles over webwinkels vind je op http://www.webshop-informatie.nl

Re: Webshop beginnen lowbudget

15
Ik raadt elke klant aan met een klein/groot budget om voor Sisow.nl te kiezen, je zit niet aan verplichtingen vast en betaalt maar €0,45 per transactie dus geen maandelijkse kosten, is eenvoudig te installeren en te beheren. ze bieden niet alleen iDeal aan maar ook meerdere betalingsmogelijkheden indien je ook klanten uit Belgie hebt.
http://Www.bonjour-webshops.nl

Re: Webshop beginnen lowbudget

16
WordPress Leren schreef:
Ward schreef:Als die oplossing per iDEAL-transactie 55 cent duurder is, meer dan het dubbele van 44 cent, kun je het voordeel evengoed een nadeel noemen.
Ha Ward,

Eens dat Mollie duur is voor een Payment Provider. Gemak v.w.b. implementatie is het voordeel dat ertegenover staat.
Als je tips hebt v.w.b. providers die goede plugins beschikbaar hebben voor WordPress-gerelateerde plugins: let me know :).

Groet,

Bas
Kijk dan eens op Sisow Ideal voor € 0,45 per transactie en vele plugins zo ook voor WordPress.
http://www.sisow.nl/algemeen/implementatie

Re: Webshop beginnen lowbudget

18
Bedankt voor de tips, sisow is idd heel voordelig voor mij. Ik ben al offline begonnen met virtuemart en hiermee ga ik ook verder. Nu ben ik alleen nog opzoek naar een hosting, is wned iets voor mijn virtuemart webshop?