Philimonius is online!

1
Hallo iedereen,

na vele maanden voorbereiding zijn we begin december online gegaan. Ik dacht dat het veel sneller zou gaan. Ik heb dus wellicht zoals vele beginners het voorbereidend werk ve webwinkel serieus onderschat. Maar goed, we zijn er dus geraakt! De geboorte van http://www.philimonius.be is een feit!

De drijvende kracht achter deze webwinkel ben ikzelf, Jo De Bruyne. Je kan me tegenkomen in de hoedanigheid van zangleraar, koordirigent, acteur, zaakvoerder, kok, vriend, papa,... En nu dus ook als creatieve duizendpoot die eigen creaties in de vorm van buttons, kussens, schetsboeken, enveloppen e.d.m. maakt. Uit gerecycleerde materialen wel te verstaan, deels of geheel!

Ik heb er maanden over gedaan om te bepalen waarvoor mijn webshop nu eigenlijk staat en kwam tot de volgende conclusie:

De basisgedachte bij Philimonius is recyclage/duurzaamheid. We ‘upcyclen’ afgedankte producten tot volwaardige nieuwe en eigenzinnige hebbedingen. Het milieu trachten we zo min mogelijk te belasten door o.a. de inbreng van nieuwe materialen tot een strikt minimum te houden. Duurzaamheid primeert voor ons.
Met onze webwinkel en de keuze van de collecties die we in huis halen, willen we jonge (en minder jonge) ontwerpers die minder bekendheid genieten de gelegenheid geven om met ons samen te werken. Sommigen hebben een kant-en-klare collectie van eigen makelij, anderen hebben slechts 1 of een paar producten. Maar omdat ze origineel zijn, een duwtje in de rug kunnen gebruiken en omdat wij erin geloven (en het graag zien!), nemen we ze op naast onze eigen Philimonius-collectie.

Onder onze eigen merknaam “Philimonius” tref je o.a. een collectie originele wenskaarten aan die ontworpen zijn door Belgische designers. (Nederlanders ook welkom!!)

Daarnaast biedt Philimonius een assortiment ecologische papierwaren aan. Dit betekent dat bijna alle papier gerecycleerd of FSC gelabeld is en dat er vegetale inkten gebruikt worden. Kijk zeker ook naar onze handgemaakte eigenzinnige accessoires zoals kussens, juwelen, sjaals,... bij het grasduinen in onze vitrine!

Kortom, met onze webwinkel trekken we een duidelijke duurzame kaart en daar ben ik fier op!

Om onze relatie tot onze klanten te versterken hebben we in de afgelopen weken enkele fysieke opendeurdagen gehouden zodat onze klanten het gezicht te zien kregen achter de webshop en de producten 'in real life' konden voelen, ruiken, beoordelen. Dat bleek een goede keuze te zijn want iedereen vond onze producten ook kwalitatief heel sterk.

Zo, slechts 1 ding vind ik jammer, nl dat ik deze site nu pas ontdek en niet een paar maanden eerder. Het had me wellicht heel wat opzoekingswerk gespaard...
Maar goed, ik zal er nog steeds veel uithalen zie ik.