pallet levering bij webshop in woonwijk

1
Beste Webwinkeliers,

Op de eerste plaats wil ik iedereen graag een gezond en succesvol 2012 wensen.

Ik run een webwinkel vanuit huis, en dit loopt naar wens. Mijn omzet stijgt maandelijks waardoor ik al enige tijd wat groter inkoop. Hiermee bedoel ik per pallet.

Ik zit in een woonwijk, dus een vrachtwagen c.a. 2 keer per maand in de straat, vindt ik een slecht idee. Mede doordat ik niet officieel bij mijn gemeente als ondernemer sta geregistreerd en ik dus geen risico wil nemen dat eventuele buurtbewoners gaan klagen en de gemeente wakker wordt.

Tot op heden kon ik deze pallet zendingen laten bezorgen op een alternatief adres (bedrijf waar een kennis werkzaam is) waar ik de pallet leegde en met de auto naar mijn huis bracht. Dit kan vanaf 2012 helaas niet meer.

Nu zoek is dus een praktische oplossing waar ik mijn pallets kan laten afleveren, om ze vervolgens in colli's naar mijn huis ter vervoeren.

Wie herkent deze situatie, en wil tips, trucs, ideeen met mij delen.

Ik zal er enorm mee geholpen zijn.

Alvast bedankt

Groet Mike

Re: pallet levering bij webshop in woonwijk

3
Dit is toevallig een probleem waar ik ook mee zit te worstelen..

Voor een toekomstige webshop zit ik ermee dat het vrij grote producten zijn.
Deze ga ik dagelijks afhalen bij de betreffende leverancier, die zit bij wijze van spreken hier om de hoek.
Maar om nou telkens alles uit te laden via het trappenhuis (appartement zonder lift) naar binnen bregen, omdozen en labelen lijkt omslachtig.
Ik heb naar de optie van een storagebox gekeken, maar dit vond ik onevenredig duur, gekeken naar het gebruik.
Nu is qua prijs het misschien intressanter om een garagebox te huren van een Particulier of wbv, maar dan zit je alweer gauw je dure spulletjes in een of ander achteraf steegje in/uit te laden.
Ook niet ideaal dus.

Als hier iemand een goede/betaalbare oplossing heeft hou ik me aanbevolen!

Re: pallet levering bij webshop in woonwijk

4
Waar bent u gevestigd? Er is een landelijke organisatie - Binnenstadservice - die zich richt op het leefbaar maken van binnensteden. Een van de diensten is het ontvangen van leveringen voor winkeliers in de binnenstad. Maar ook worden zendingen ontvangen voor klanten die het vervolgens op de locatie komen afhalen. Precies zoals u tot op dit moment hebt gedaan met het bedrijf van uw vriend. Als u zoekt op Binnenstadservice is er voldoende info te vinden.

Groet,
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: pallet levering bij webshop in woonwijk

5
Volgens mij is er inderdaad geen probleem...

(Slechts) twee keer in de maand een vrachtwagen die een pallet komt afleveren. Dat kost hooguit 5 minuten tijd. Ik ken de breedte van je straat niet, maar normaal kunnen auto's er gewoon langs. Bovendien, het lossen zal overdag zijn, dan is toch wel 2/3e van de buurtbewoners op zijn/haar werk, veronderstel ik.

Zolang je geen detailhandel aan huis begint is er niks aan de hand hoor.

Re: pallet levering bij webshop in woonwijk

6
Bedankt voor de reacties.

De binnenstad service heb ik over gelezen, en is inderdaad een super initiatief. Helaas woon ik in een dorp en is deze service niet voorhanden.

Wellicht creeer ik inderdaad een probleem die er niet is.

Mijn woonsituatie is dat in een kindvriendelijk woonwijk zit. Mijn woning zit niet aan een doorgaande weg. Om precies te zijn heb ik een wandelpad voor mijn deur en is de dichtsbijzijnde afleverplek een parkeerplaats.

Niet ideaal voor de zowel al het verkeer dat geen kant meer opkan maar ook voor de chauffeur een vervelende plek om te lossen.

Kwa ruimte voldoet mijn woning prima, dus opslag is ruimschoots voorhanden. En een magazijn / bedrijfsruimte is financieel nog niet haalbaar.

Aangezien ik gemiddeld al 2 a 3 keer per dag een koerier aan de deur heb, wil ik de overlast zoveel mogelijk beperken.

Voor de webwinkeliers die vanuit huis werken, hoe lossen jullie dit op? Gewoon zoals wordt geadviseerd die vrachtwagen in de straat?

Zijn er nog betaalbare alternatieven?

Re: pallet levering bij webshop in woonwijk

8
Ward schreef:
mike1212 schreef:Zijn er nog betaalbare alternatieven?
Je zou een postbus kunnen nemen, zodat je zendingen zelf kunt afhalen bij een business point van PostNL.
Pallets kan je daar niet laten bezorgen, alleen zendingen die door PostNL en/of PostNL pakketdienst verzonden worden kan je daar laten afleveren. Pallets gaan via TNT express of andere diensten, die kunnen niet afgeleverd worden op de postbus. :)

Re: pallet levering bij webshop in woonwijk

10
eentje schreef:Ik zie die koerier die 2 a 3 keer per dag voor de deur staat als een groter probleem dan de vrachtwagen.

Praat eens met de buren of zij het een probleem vinden... 10 tegen 1 dat het hun niets uit maakt. Zeker als je aangeeft naar een andere oplossing te zoeken.
Maar als je al 2 a 3 keer per dag een koerier voor de deur krijgt ben je toch al wel aardig toen aan een bedrijfspand?

De kans dat mensen bezwaar gaan maken bij de gemeente is niet zo groot. Maar áls ze dat gaan doen heb je wel een groot probleem.

Re: pallet levering bij webshop in woonwijk

12
Bij ons in de woonwijk komt ook geregeld een vrachtwagen voor ons voor levering van onze voorraad, laatst 13 pallets en ik heb nog nooit problemen gehad hiermee en het is een smal straatje.

Ps de vuilnis ophaaldienst van de gemeente komt wekelijks als het goed is bij je in de straat en dat zijn tegenwoordig ook geen kleintjes meer.
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!

Re: pallet levering bij webshop in woonwijk

15
Ik ben benieuwd wat de consequenties zijn als ze naar de gemeente zouden stappen?

De buren hier hebben we op zijn zachts gezegd geen geweldig contact mee (is een ons kent ons dorpje, en als je je niet zo gedraagt als hun hoor je er niet bij en word je met de nek aangekeken bijvoorbeeld de deur altijd open hebben staan zodat ze op ieder moment kunnen binnenkomen zonder kloppen).

Ze hebben al geklaagd bij de dagelijkse DHL chauffeur dat hij niet meer naar onze oprit mag rijden omdat zijn auto te groot zou zijn.
Dus die man zet hem keurig langs de kant van de weg neer.
We hebben namelijk voor 3 huizen een gezamenlijke oprit, welke zich dus weer splitst naar onze oprit.

Verder worden hier regelmatig pakketten (retour, maar ook van groothandels met DHL, PostNL, GLS, DPD enz) gebracht en ook pallets.
Dozen gemiddeld 2/3 keer per week, DHL chauffeur elke werkdag, en Pallets 1 a 2 keer per maand en dan 1 a 2 stuks. De pallet wordt met een pallettruck op ons erf gereden.

Ergens anders is voor mij geen optie, heb geen geld voor een bedrijfsruimte, en bovendien heb k hier de ruimte aan huis, en bedrijfsruimte is binnen 10 a 20km niet te huur, daar we op het platteland zitten.

Re: pallet levering bij webshop in woonwijk

16
web_starter schreef:Ik ben benieuwd wat de consequenties zijn als ze naar de gemeente zouden stappen?
Als het bestemmingsplan geen (detail)handel toestaat:
Onmiddellijke staking van het uitvoeren van een bedrijf vanuit een woonhuis zonder (detail)handel bestemming met een dwangsom.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: pallet levering bij webshop in woonwijk

17
@Be-Slank: Geweldige foto! Leuk om te zien.

Web-Starter: In zo'n soort dorp woon ik dus ook. Braaf in het gereel lopen... Aangezien ik me liever buiten de paden begeef, voldoe ik dus ook niet aan hun ideaal beeld.

Daarnaast heb ik een hoop Grrristenen in mn buurt en dat blijft toch een wat stiekem volk.

Zoals eentje al aangeeft heb je een serieus probleem als 1 zieltje besluit je onderneming bij de gemeente aan te kaarten. Vandaar dus ook de start van dit topic, de kans is ongetwijfeld heel klein dat iemand je verlinkt bij de gemeente, maar 1 stakker is voldoende om je hele onderneming om zeep te helpen.

Re: pallet levering bij webshop in woonwijk

21
Mieke schreef:
mike1212 schreef:Daarnaast heb ik een hoop Grrristenen in mn buurt en dat blijft toch een wat stiekem volk.
Ik vind het een beetje een rotopmerking eigenlijk. Mijn volledige familie is praktiserend christelijk en ik voel me eigenlijk wel aangesproken.
Mieke, dat is inderdaad onelegant geformuleerd, maar de betuttelende bemoeizucht die ermee wordt bedoeld, is helaas wel herkenbaar. Uit persoonlijke ervaring: als je van de buren nooit een bh aan de waslijn mag hangen en je je auto niet op zondag mag wassen, kun je in sommige contreien inderdaad eerder problemen verwachten als je pallets aan huis laat leveren.

Re: pallet levering bij webshop in woonwijk

23
eentje schreef:Dat kan misschien zo zijn... maar als je iets meer rekening houd met anderen, accepteren ze doorgaans ook sneller iets meer van jou.
Dat is zeker waar. Daarom zeg ik ook steevast tegen elke chauffeur van DHL en Selektvracht die iets aflevert voor de buren dat ze altijd welkom zijn omdat ik met kantoor-aan-huis meestal aanwezig ben. Grosso modo neem ik daardoor meer pakketten van Zalando en Wehkamp voor alle buren aan dan er palletvrachten worden bezorgd. Een soort afhaalpunt, maar dan anders :wink:

Re: pallet levering bij webshop in woonwijk

28
Excuus het was niet de bedoeling om heel generaliserend over te komen en absoluut niet de bedoeling om iemand persoonlijk te kwetsen.

De stelling, dat als je meer rekening met anderen houdt, je doorgaans door de ander ook meer geaccepteerd wordt. Is in veel gevallen zeker waar, mijn eigen ervaringen zijn helaas met de eerder genoemde doelgroep iets minder positief.

Daarnaast impliceert dit dat ik niet voldoende rekening zou houden met anderen. Naast dat ik ook de lokale pakketjes ontvanger ben (net als Ward) Ben ik een behoorlijk vriendelijk persoon naar iedereen toe.

Ik kom zelf uit een christelijke familie ( SGP stemmers ) en woon al bijna 35 jaar in zo'n zelfde omgeving. Ik weet wel waar ik over praat.

De realiteit is dat je altijd mensen hebt met een bepaalde afgunst, ziekelijke bemoeizucht of een dwangmatige drang tot klikken. Om dit te voorkomen had ik dit topic geopend, met de vraag hoe hier mee om te gaan. ( Niet met die mensen, maar met grote leveringen :) )

Anyway, mochten er nog tips, aanvullingen, lotgenoten zijn... laat je horen. Nogmaals excuus voor de gene die zich aan mijn opmerking hebben gestoort. Ik zal het de volgende keer iets suptieler verwoorden.

Groetjes

Re: pallet levering bij webshop in woonwijk

29
mike1212 schreef:Excuus het was niet de bedoeling om heel generaliserend over te komen en absoluut niet de bedoeling om iemand persoonlijk te kwetsen.

De stelling, dat als je meer rekening met anderen houdt, je doorgaans door de ander ook meer geaccepteerd wordt. Is in veel gevallen zeker waar, mijn eigen ervaringen zijn helaas met de eerder genoemde doelgroep iets minder positief.

Daarnaast impliceert dit dat ik niet voldoende rekening zou houden met anderen. Naast dat ik ook de lokale pakketjes ontvanger ben (net als Ward) Ben ik een behoorlijk vriendelijk persoon naar iedereen toe.

Ik kom zelf uit een christelijke familie ( SGP stemmers ) en woon al bijna 35 jaar in zo'n zelfde omgeving. Ik weet wel waar ik over praat.

De realiteit is dat je altijd mensen hebt met een bepaalde afgunst, ziekelijke bemoeizucht of een dwangmatige drang tot klikken. Om dit te voorkomen had ik dit topic geopend, met de vraag hoe hier mee om te gaan. ( Niet met die mensen, maar met grote leveringen :) )

Anyway, mochten er nog tips, aanvullingen, lotgenoten zijn... laat je horen. Nogmaals excuus voor de gene die zich aan mijn opmerking hebben gestoort. Ik zal het de volgende keer iets suptieler verwoorden.

Groetjes
Duidelijk :)