Handmatig iDeal betalingen verrichten

1
Kan men handmatig een iDeal betaling verrichten zonder hiervan een knop / link te krijgen van de webwinkel?

Een klant heeft namelijk een order geplaatst welke de eerste maal via iDeal geannuleerd was. Daarnaar heeft de klant een mail verzonden dat de betaling de tweede keer wel is gelukt.
Dit kan alleen maar als hij een nieuwe order plaatst op onze website of een extra link krijgt. Heeft de klant niet gedaan/ gekregen.

Tevens is op de iDeal panel niets te zien. Alleen de geannuleerde betaling van eerder de avond.

Klant is inmiddels al gemaild. Maar ik vraag me af of dit mogelijk is, een handmatige iDeal betaling? Lijkt me namelijk niet. En dan zou ik toch sowieso een melding hiervan moeten hebben in het ideal panel (ideal.rabobank.nl) want dit wordt doorgaans direct verwerkt.

Bedankt.

Re: Handmatig iDeal betalingen verrichten

4
RicardoV schreef:Hij heeft het dus gewoon door middel van een overboeking gedaan. Niet via iDeal wat hij dus vermeld had ;)
Handmatig via iDeal kan dus niet, want dan is het gewoon een overschrijving.
Maar is wel net zo veilig als via IDEAL ;)
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Handmatig iDeal betalingen verrichten

5
In de beleving van de klant is iDeal niet anders dan een overschrijving via internetbankieren. In wezen is het dat ook niet, behalve dat met iDeal al ingevuld is waar het bedrag heen moet en dat je als webwinkel en terugkoppeling krijgt dat de transactie geslaagd is.

Re: Handmatig iDeal betalingen verrichten

7
PaulG schreef:
Maar is wel net zo veilig als via IDEAL
Via de bank overschrijven is zelfs veiliger.
Dit wilde ik nog net niet roepen.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Handmatig iDeal betalingen verrichten

10
Paulhout schreef:
PaulG schreef:Via de bank overschrijven is zelfs veiliger.
Voor wie? Niet voor de webwinkelier, want een overschrijving kan de klant laten storneren (terugroepen) IDEAL niet.
Veiliger voor de klant. Een bankoverschrijving gebruikt een directe verbinding tussen slechts twee partijen: de klant en zijn bank. Bij iDEAL zijn vier partijen betrokken: de klant, zijn bank, de webwinkel en de bank of PSP van de webwinkel.
StoreCore.io

Re: Handmatig iDeal betalingen verrichten

11
Soms komt het voor dat een klant alsnog overmaakt, maar dan het iDEAL rekeningnummer invult. Dat werkt (bij ons iig) niet, omdat dat een nummer is, gekoppeld aan iDEAL. Hierop kan men niet 'gewoon' overmaken. Die betaling wordt dan automatisch teruggestort naar de klant.

Het rekeningnummer van de iDEAL incasso is immers een soort tussenrekening (Sisow)
http://www.shopgilde.nl inkooporganisatie voor webwinkeliers

Re: Handmatig iDeal betalingen verrichten

13
Kan wel. Ik heb iets laten inbouwen waardoor de klant altijd een betaling met ideal of paypal via mijn website kan doen, zonder dat deze is gekoppeld aan een bepaalde order. De klant vult zelf bedrag en omschrijving is en er wordt dan een nieuw transactienummer aangemaakt. Handig als het via de link bij de order niet lukt of als de betaling afwijkt van het orderbedrag. Rechtstreeks overmaken via bank of paypal kan natuurlijk ook.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer