webshop beginnen tablets,

1
hallo,

Ik ben een jongen van 16 jaar en wil graag een webshop beginnen, maar wist niet zo goed waarin, alles is er eigenlijk al, ik wou iets origineels, maar dat lukt waarschijnlijk niet, dus ik vroeg me af of ik ook tablets kon verkopen uit China. Ik vroeg me af als ze gezien worden als namaak ze hebben geen of een chinees merk dan zou je ze in principe toch mogen verkopen ?

http://www.alibaba.com/product-gs/48378 ... t_4GB.html



Mvg,

Re: webshop beginnen tablets,

2
Dat je iets makkelijk kan bestellen uit China wil niet zeggen dat je ze zomaar in het vrije verkeer mag brengen (ofwel, doorverkopen).

Importeren is niet zo makkelijk als het misschien lijkt. Veel 'ondernemers' weten dat niet, of lijken dat niet te weten. Lees op de site van de Douane hoe het moet.

Re: webshop beginnen tablets,

4
Ik weet niet of het legaal is en of het dus mag. Maar ik raad je goed te informeren hierover, je zou veel problemen kunnen krijgen achteraf met het verkopen etc. en dan wil je ook niet, helemaal niet als je 16 bent.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: webshop beginnen tablets,

5
Ga er van uit; bij twijfel is het verboden. Als jij er al zelf over twijfelt of het namaak is, dan zal de rechter er al helemaal zijn twijfels bij hebben. Niet aan beginnen, je krijgt er gegarandeerd problemen mee.

Re: webshop beginnen tablets,

6
Ik zou je ook willen aanraden hier goed mee op te passen. Ik importeer ook van alles uit china en ik wordt er elke keer weer moe van aan hoeveel regels dit onderworpen is.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan een CE keur. In china wordt alles met een prachtig CE labeltje uitgevoerd maar jij bent als importeur wettelijk verplicht om uit te zoeken of het artikel nu daadwerkelijk CE keur bevat. Verder denk ik dat tablets ook onder toezicht van het agentschap telecom vallen. Kijk eens op de site http://www.agentschaptelecom.nl

Als je mijn advies wilt: Verdiep je eens in het webwinkel gebeuren en kijk eens of je wat op kan zetten met producten van een Nederlandse groothandel. Er komt al genoeg bij het opzetten van een webwinkel kijken, en je kunt je afvragen of je dan ook al die importsores erbij wilt.

Het lijkt het ei van columbus als je al die handel op alibaba ziet met die belachelijk lage prijzen. Maar de matige kwaliteit (en dus daaropvolgende retourzendingen en garantiekwesties), importheffingen, levertijden, etc. maakt het soms helemaal niet zo aantrekkelijk meer. Ik ben er op de 'harde' manier achter gekomen, vandaar mijn advies. Als je meer vragen hebt neus eens rond op het forum of stuur me gerust een PM.

Re: webshop beginnen tablets,

7
[quote="Leonard H"]Ik zou je ook willen aanraden hier goed mee op te passen. Ik importeer ook van alles uit china en ik wordt er elke keer weer moe van aan hoeveel regels dit onderworpen is.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan een CE keur. In china wordt alles met een prachtig CE labeltje uitgevoerd maar jij bent als importeur wettelijk verplicht om uit te zoeken of het artikel nu daadwerkelijk CE keur bevat. Verder denk ik dat tablets ook onder toezicht van het agentschap telecom vallen. Kijk eens op de site http://www.agentschaptelecom.nl

Als je mijn advies wilt: Verdiep je eens in het webwinkel gebeuren en kijk eens of je wat op kan zetten met producten van een Nederlandse groothandel. Er komt al genoeg bij het opzetten van een webwinkel kijken, en je kunt je afvragen of je dan ook al die importsores erbij wilt.

Het lijkt het ei van columbus als je al die handel op alibaba ziet met die belachelijk lage prijzen. Maar de matige kwaliteit (en dus daaropvolgende retourzendingen en garantiekwesties), importheffingen, levertijden, etc. maakt het soms helemaal niet zo aantrekkelijk meer. Ik ben er op de 'harde' manier achter gekomen, vandaar mijn advies. Als je meer vragen hebt neus eens rond op het forum of stuur me gerust een PM.[/quotez


zeker bedankt!
op alibaba is zeker wel goed spul te vinden voor een goede prijs.
Ik heb me even in u informatie verdiept, en dit leek me ook niet een verstandig idee de garantie kan ik niet geven. En ik zal toch een beetje redelijke garantie moeten/kunnen geven
dan moet ik nog maar even wat anders zoeken.

Mvg,