Leveranciers die niet aan webshops willen leveren...

1
Wat doe je er mee, leveranciers die niet aan webshops willen leveren?

Ik kreeg het vandaag als antwoord. Hebben jullie dat ook soms? Of is het zo sectorieel verbonden?
Ik had eerst telefonisch contact met hun, kreeg als antwoord "zet al je gegevens even op mail en stuur maar door". Makkelijk gezegd... Ik kreeg 5 min later een standaard mailtje terug. "Dank je voor je interesse. Wij aanvaarden webwinkels echter niet als klant. Veel succes verder."
Konden ze dat om te beginnen al niet aan de telefoon zeggen :shock:

Nu heb het mailtje even bewust laten bezinken, omdat ik de betreffende leverancier opnieuw op een positieve manier wil contacteren want ze hebben echt wel leuke dingen in hun gamma.

Ik begrijp dat ze (vooral om te starten) strenge leveringsvoorwaarden hanteren, met exclusiviteits contracten en minimum afnames werken,... Maar resoluut webwinkels weigeren :?

Hoe zouden jullie het aanpakken?

Mijn winkel is nog in opbouw en staat nog niet online. Ik zou dus een vriendelijk mailtje willen terug sturen met de boodschap dat ik hun wantrouwen naar webwinkels deels begrijp maar dat ze onze zaak niet zo meteen mogen afschrijven alvorens een verdere kennismaking te hebben gehad. Ik zou ze willen uitnodigen op de koffie eens alles op punt staat en ze persoonlijk willen laten zien dat we het serieus menen en dat ik er geen amateuristische knutsel projectje van heb gemaakt als tijdverdrijf ofzo. Kortom dat we een een evenwaardige afnemer zijn t.o.v. andere in de sector.

En nee heb je en een ja kun je krijgen... Niet?

Re: Leveranciers die niet aan webshops willen leveren...

2
Ik denk dat bedrijven als dit tientallen verzoeken per week krijgen van webshops zonder enige onderbouwing. Dat is bij jou eigenlijk ook het geval,je wilt wat van ze maar kan niets laten zien. Ik zou absoluut nooit in een vervolg mail zetten dat ze dat niet '' mogen'' en ik zou ook bij hun op de koffie gaan en niet vragen of ze bij je op de koffie komen.

Verder zou ik pas opnieuw contact zoeken als je wat kan laten zien. Zorg dat je een korte presentatie kan geven van hoe je shop eruit komt te zien.Hoe je productpresentatie,vormgeving webshop,voorbeelden keurmerken e.d. Zorg dat je een gedegen marketingplan kan laten zien waarin je een aantal van hun producten gebruikt op een professionele manier.

Zodra je dit helder op papier hebt bel je ze of je een afspraak kan maken met een vertegenwoordiger op hun kantoor om producten in te kunnen kopen. Hier hoef je niet te vermelden dat het om een webshop gaat. Mochten ze doorvragen en dan alsnog geen afspraak willen dan kan je altijd de presentatie mailen naar hun om een reactie uit te lokken.

Succes!!

Danny
http://www.feetthis.com Sokken in 28 prachtige kleuren - Gratis verzenden
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.