Algemene voorwaarden - BE

1
Ik ben mijn algemene voorwaarden aan het schrijven. ALs basis heb ik een tekst van de kvk genomen.
Nu vraag ik me af of er grote verschillen zijn in de Belgische wetgeving ivm Nederland.

Ik ben een Nederlandse, woon in België, ga ws. een .nl extensie gebruiken en verwacht de meeste verkopen in Nederland.
http://aagjedoeken.wordpress.com/

Re: Algemene voorwaarden - BE

2
Oh ja, tweede belangrijke vraag.
Ik ga alles zelf maken en ontwerpen. Er zullen dus géén twee dezelfde dingen zijn. Ik wil daarover ook iets vermelden in de AV (kan niet exact eenzelfde artikel sturen als bv. de eerste zending verloren is gegaan) etc.
Hoe zou ik dat netjes kunnen verwoorden?
http://aagjedoeken.wordpress.com/

Re: Algemene voorwaarden - BE

3
Zou je bijvoorbeeld wel een "gelijkend" artikel kunnen leveren?

Unieke artikelen leveren is een sterk pluspunt, maar let erop hoe je dat verwoordt in de voorwaarden. Als de toezegging kan worden gelezen als een soort garantie, heeft de koper van een uniek exemplaar een terechte klacht als je later opnieuw een bijna identiek ander exemplaar te koop aanbiedt.

Re: Algemene voorwaarden - BE

4
Ik zou iets vermelden in de genre van "Aangezien ik handwerk aflever kunnen artikels nooit 100% gelijk zijn. Jammer genoeg kan er zeer uitzondelijk iets verloren of beschadigd geraakt tijdens de verzending. Dat artikel zal ik dan naar goeder trouw vervangen door een zo gelijkaardig mogelijk artikel" Of zoiets?

De wetgeving in Belgie zal wellicht iets anders zijn dan in NL, hiervoor zou ik eens contact opnemen met je sociaal secretariaat of Unizo.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Algemene voorwaarden - BE

6
Toch best ook nog even goed uitzoeken of je aan de Belgische wetgeving voldoet (loopt wel grotendeels gelijk, maar niet helemaal) want als het vestigingsadres van je zaak in België ligt, dan val je volledig onder de Belgische wetgeving - welke nationaliteit je zelf hebt (of je klanten) en welke domeinnaam je gebruikt, heeft er verder niks mee te maken.
Webwinkel: Babinimo eco-bio Babyspullen van natuurlijk zachte materialen

Anbaco - Blogger & internet ondernemer

Re: Algemene voorwaarden - BE

8
Anbaco schreef:Toch best ook nog even goed uitzoeken of je aan de Belgische wetgeving voldoet (loopt wel grotendeels gelijk, maar niet helemaal) want als het vestigingsadres van je zaak in België ligt, dan val je volledig onder de Belgische wetgeving - welke nationaliteit je zelf hebt (of je klanten) en welke domeinnaam je gebruikt, heeft er verder niks mee te maken.
Helaas klopt dit niet, als je de webshop richt op een bepaald land binnen de Europese Unie val je ook onder de wetgeving van dat land.

Dus heb je als Belgisch bedrijf en een Nederlandse domeinnaam met Nederlandse teksten val je ook onder de Nederlandse wetgeving.

Heb je een Belgische extensie met een website in het Nederlands / Vlaams en noem je verder nergens expliciet dat je ook levert naar Nederland en een Nederlander bestelt dan kan de Nederlander niet aannemelijk maken dat je moet voldoen aan de Nederlandse wet- en regelgeving.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl