Webwinkel 2x hosten .nl / .be

1
beste forum leden, misschien kan iemand mij hier een antwoord opgeven.

zou het helpen, voor je vindbaarheid, en google ranking en dus ook het aantal bezoekers,
als je je webwinkel 2e keer host.

ik heb momenteel een webwinkel gehost bij een Belgische hosting partij, met daarom een .be extensie, ik heb ook de .nl extensie door gelinkt naar naar mijn BE webwinkel.

als ik de webshop kopieer en dan nogmaals hosten bij een Nederlandse host en dan met de .NL extensie hier direct op plaats. zal dit helpen bij mijn vindbaarheid en bezoekers aantallen.

worden de pagina's dan apart geïndexeerd en getoond in google?
Webshop Beginnen Startpagina ---> Uitgebreid Link Overzicht

Dropshiping Startpagina ---> Gratis Dropship Leverancier Overzicht

Re: Webwinkel 2x hosten .nl / .be

3
En als je de webshop host in een anderen taal gaat dit dan nog op, misschien als ik de site apart host in het frans onder een .fr domein en in het duits onder een .de domein. zal mij dit helpen in google. of kan ik het gewoon allemaal onder de .be domein hosten en dan met een optie voor het wisselen van de taal. en worden de zoekwoorden dan ook zo op genomen in google.

hoe doen jullie dit?
Webshop Beginnen Startpagina ---> Uitgebreid Link Overzicht

Dropshiping Startpagina ---> Gratis Dropship Leverancier Overzicht

Re: Webwinkel 2x hosten .nl / .be

4
Als er op deze domeinen geen content staat is het nutteloos. Het helpt je dan niet om 'hoger' te komen in Google. Ook het kopieren van je complete site is zinloos. Wat je wel kunt doen is op de .NL een informatieve site beginnen over de producten die je verkoopt en dan (uiteraard) door linken naar je webshop. Heeft veel meer effect.
Alles over webwinkels vind je op http://www.webshop-informatie.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webwinkel 2x hosten .nl / .be

5
Wanneer de sites in de andere landen ook een goede positie binnen Google hebben, zal dit zeker wel (veel) linkwaarde opleveren.
Echter is het probleem dat de sites in andere landen, in een andere taal is geschreven.
Hierdoor hebben bepaalde artikelen (mits je geen merknamen/typen vermeld) geen "overlapping".

Voorbeeld ik maak een website in Nederland over "banden".
In Nederland vul je de content vooral met het woord "banden".

Wanneer je deze site in (Vlaams) België lanceert, zullen de pagina's ook content met "banden" bevatten.

In Duitsland wordt de content op de pagina beschreven met "Reifen"

In Engeland wordt de content op de pagina beschreven met "Tyres"

Op deze manier hebben alle landen haar eigen woorden voor een bepaald begrip.
Maar duid je de content op een pagina echter specifieker aan, zal het wel meer waarde creëren.

Voorbeeld:
Nederland; Michelin banden
België; Michelin banden
Duitsland; Michelin reifen
Engeland; Michelin tyres

Dit heeft te maken met het feit dat de pagina waar je naartoe verwijst aansluit op het onderwerp dat al op de andere pagina werd vermeld.