Pakket geweigerd aan de deur

1
Vandaag hebben wij een pakket retour ontvangen die aan de deur geweigerd is. Ik heb de klant opgebeld en zij vertelde dat haar pony verkocht is en ze daarom het pakket niet geaccepteerd heeft. (Het proces van bestellen en ontvangen door de klant heeft 4 dagen geduurd i.v.m. het niet op voorraad zijn van een aantal artikelen.)
De producten die besteld zijn:

* Een roman (boek)
* Een mini hoofdstelletje voor in de auto die je aan de achteruitkijk spiegel hangt
* Een bidon (met paardenafdruk)
* Oorbellen
* Ketting
* 2 Halsters (Gaan om het hoofd van het paard)
* 3 halstertouwen
* 3 paar handschoenen
* 2 hooizakken (eten paarden uit)
* weidekoeken (voeding voor paarden)

Deze bestelling zou via Klarna betaald moeten worden. (Betalen na ontvangst)
Omdat het veel producten zijn, die je niet voor paarden nodig hebt én omdat er veel producten bij zitten die je normaal gesproken niet gaat bestellen als je paard te koop staat, hebben wij het vermoeden dat het een nep-bestelling is geweest.

Is het wettelijk toegestaan om de verzendkosten á € 12,20 en betaalkosten á € 2,- alsnog in rekening te brengen bij de klant?
http://www.horsetopshop.nl

Re: Pakket geweigerd aan de deur

2
Nee dat mag je niet doen. Je mag geen kosten in rekening brengen voor het ontbinden van een bestelling binnen de zichttermijn. Het enige wat je kan en moet doen is de betaling via Klarna crediteren.

EDIT en wat je evt. zou kunnen doen is het IP adres van de klant voor jezelf blokkeren. Wellicht dat je ook de klant kan aangeven bij Klarna als zijnde onbetrouwbaar, maar dat weet ik niet zeker. Dat zou je aan Klarna kunnen vragen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Pakket geweigerd aan de deur

6
Beetje jammer zulke klanten.
Een paard 3-4 dagen later abrupt in de verkoop doen. Dat maak je natuurlijk niemand wijs.

Hopelijk heeft het je niet te veel gekost. En inderdaad de gegevens van de klant niet vergeten zodat hij/zij dit evt niet meer kan herhalen.

Re: Pakket geweigerd aan de deur

7
Het enige wat het me heeft gekost zijn dan de verzendkosten, de betaalkosten van Klarna, papier, inkt en een doos. En spullen die wij niet standaard op voorraad hebben en ze nu wel hebben liggen.
Niet echt een ramp, maar wel erg jammer.

Heeft iemand enig idee hoe ik het ip-adres van deze "klant" kan achterhalen in biedmeer.nl ?
http://www.horsetopshop.nl