Producten versturen vanuit Italie naar Belgie en Nederland?

1
Hallo iedereen!

Ik zou heel graag een culinaire webshop beginnen vanuit Italie voor een Nederlandstalig publiek. Ik moet dus pakketjes opsturen vanuit Italie naar Belgie en Nederland. Als ik echter op de websites van UPS en DHL kijk hoeveel het opsturen van een pakket van pakweg 5kg kost, krijg ik torenhoge prijzen naar het hoofd geslingerd die het hele idee onmogelijk maken. Nochtans vind ik op internet webshops die met UPS werken en toch redelijke verzendkosten binnen Europa hanteren. Hoe doen die mensen dit dan? Ik heb UPS en DHL al om informatie gevraagd rond speciale prijzen voor webshops maar die geven ze blijkbaar pas nadat ik alle informatie over mijn zaak heb doorgegeven (naam, vestigingsplaats, etc), maar die heb ik natuurlijk niet omdat ik eerst moet begrijpen of culinaire producten verzenden vanuit Italie wel haalbaar is! Kan iemand mij raad geven of helpen? Alvast heel erg bedankt!

Re: Producten versturen vanuit Italie naar Belgie en Nederla

2
Je geeft aan bij UPS / DHL / DPD of welk ander logo je maar pakketjes ziet rondbrengen dat je ca. 500 pakketjes per jaar naar NL en België gaat versturen vanaf jou adres en vraagt om een offerte... c'est ca.

Of je mailt bijvoorbeeld met een logistiek bedrijf hier in Nederland of het mogelijk is om 1 keer per week bijvoorbeeld een pallet met alle zendingen vanuit Italië naar NL te laten komen en dat de distributie dan vanuit NL gebeurt...

Ik weet in ieder geval dat Balder Logistiek dit in het verleden aanbood.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Producten versturen vanuit Italie naar Belgie en Nederla

3
eentje schreef:Of je mailt bijvoorbeeld met een logistiek bedrijf hier in Nederland of het mogelijk is om 1 keer per week bijvoorbeeld een pallet met alle zendingen vanuit Italië naar NL te laten komen en dat de distributie dan vanuit NL gebeurt...

Ik weet in ieder geval dat Balder Logistiek dit in het verleden aanbood.
Dan zou ik een variant verkiezen: je kunt de complete voorraad onderbrengen bij een fulfilmentbedrijf in Nederland en dat alle bestellingen laten verzenden. Dat bespaart tijd: vandaag besteld, morgen in huis. En het bespaart verzendkosten: je betaalt niet het internationale tarief voor losse pakketten, maar een extra laag tarief voor een zending binnen Nederland via het contract van het fulfilmentbedrijf met een lokale vervoerder.
StoreCore.io