Vaak kapotte zending met versturen grote / zware pakketten

1
Wij hebben regelmatig dat onze grotere zwaardere dozen van ca 20- 23 kilo kapot aankomen, ondanks al onze voorzorgsmaatregelen. Hebben jullie hier ook vaak last van en / of heeft iemand tips.

Wij verzenden potten maaltijdvervangers en het gaat dus alleen fout bij grotere bestelling van bijv een sportschool die zo'n 60 potten besteld. Wij verpakken het dan in 2 aparte grote DZ dozen, deze verstevig ik over alle zijden en hoeken met hoekprofielen en daarin komen dan weer kleinere omdozen en heel veel tape met de tekst BREEKBAAR.

Per grote doos afmeting 650 x 450 x 400 komen 3 dozen met ca 10 potten opgevuld met vulmateriaal en dus verstevigd met hoekprofielen en nog weer extra vulmateriaal. Wij verstuurden met PostNL maar na 3 keer schade, hebben we geprobeerd het via DHL te doen, omdat zij na zeggen geen hoogteverschillen in het sorteerproces hebben wat PostNL wel heeft, maar nu waren er met DHL 13 blikken geknapt en geloof me, al dat poeder geeft een behoorlijke rotzooi waar onze klant niet blij mee is.

Volgens ons ligt het aan het gooi en smijt werk van de chauffeurs.
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!

Re: Vaak kapotte zending met versturen grote / zware pakkett

2
Probeer het eens met meer en dus kleinere en lichtere colli (makkelijker te hanteren) of houten kisten.

"Breekbaar" schreeuwen op een doos schijnt niet handig te zijn, weet ik van vrienden die in de overslag hebben gewerkt. Dan wordt er juist lollig mee gesmeten: "Hier, vangen!"

Re: Vaak kapotte zending met versturen grote / zware pakkett

3
Ward schreef:Probeer het eens met meer en dus kleinere en lichtere colli (makkelijker te hanteren) of houten kisten.

"Breekbaar" schreeuwen op een doos schijnt niet handig te zijn, weet ik van vrienden die in de overslag hebben gewerkt. Dan wordt er juist lollig mee gesmeten: "Hier, vangen!"
Ik had nu 2 pakketten, 1 pakket van 23 kg en 1 van 'maar' 15 kilo. Beide dozen waren fors beschadigd dus ook de lichtere versie. Het zal dan 4 pakketten van ca 10 kilo moeten worden en dan wordt het versturen een duur grapje. En als ze met een doos van 10 kilo gaan gooien, valt hij nog als een massief blok op de grond en hoor je plof met een stofwolk!!!
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!

Re: Vaak kapotte zending met versturen grote / zware pakkett

4
Nu kost het je ook geld: beschadigde artikelen, opnieuw nasturen, ontevreden klanten. Meer colli zijn inderdaad duurder, betere verpakkingen helaas ook. Veilige oplossing is een ruimere exportkist met extra opvulmateriaal, maar dat is niet goedkoop.

Misschien kun je eens een valtest uitvoeren. Uit het hoofd: vanaf 1,2 meter hoogte op de meest kwetsbare plek laten vallen. Dat moet elke verzenddoos aankunnen.

Tot op zekere hoogte geldt dat eigenlijk ook voor de blikken die je verzendt. Mogelijk zit dáár namelijk de zwakke plek, aangezien er in één keer maar liefst 13 knappen. Waren ze bijvoorbeeld gescheurd of was het deksel eraf gevlogen?

Anders plan B: zware pakketten verzekerd verzenden. Niet slechts omdat je eventuele schade dan kunt verhalen op de vervoerder, maar ook omdat er net wat voorzichtiger mee wordt omgegaan.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Vaak kapotte zending met versturen grote / zware pakkett

7
Ward schreef:Misschien kun je eens een valtest uitvoeren. Uit het hoofd: vanaf 1,2 meter hoogte op de meest kwetsbare plek laten vallen. Dat moet elke verzenddoos aankunnen.

Tot op zekere hoogte geldt dat eigenlijk ook voor de blikken die je verzendt. Mogelijk zit dáár namelijk de zwakke plek, aangezien er in één keer maar liefst 13 knappen. Waren ze bijvoorbeeld gescheurd of was het deksel eraf gevlogen?
Een verzenddoos moet inderdaad een valtest van 1 meter doorstaan. Maar zelfs als je het in een houten kist zou verpakken en je laat 23 kilo vallen, dan gaat het nog kapot door de plof (drukverschil). In dit geval was de omdoos ook nog helemaal gaaf en de potten waren niet gescheurd, maar overal was de bodem eruit geknald.

Ik baal enorm van hoe ruig en lomp er gewoon met spullen wordt omgegaan. Ik doe er alles aan om het goed te verpakken, in dit geval zit er 8 euro aan verpakkingsmateriaal in de verzending.

Ps Wij versturen verzekerd, maar al die rotzooi is erg vervelend voor de ontvanger.
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!

Re: Vaak kapotte zending met versturen grote / zware pakkett

11
Beste Be-slank,

Ik las uw post over beschadige zendingen. P@rcel Force kan voor u uitkomst bieden hierin. Ons kwaliteitsniveau ligt erg hoog en tevens bieden wij veel afleveropties voor webshops in de vorm van standaard levering, dagtijdvak levering, avond levering en zaterdag levering. Voor producten die groter zijn de standaard maten hebben wij ook een passende service. Ik zal binnenkort vrijblijvend contact met u hierover opnemen.

M.v.g.

Frank Loots
Standaard levering, dagtijdvak levering, express en Same-Day. Tevens fulfiment diensten.

http://www.parcelforce.nl http://www.franconique.nl

Re: Vaak kapotte zending met versturen grote / zware pakkett

12
Be-Slank schreef:
eentje schreef:Als er al 8 euro aan verpakkingsmateriaal in zit zou ik zeker contact opnemen met DGO... wij (mijn broer waar ik ook de website voor beheer) verstuurt emmers met latex gewoon los met DGO zonder problemen.
Werken zij ook met subcontractor ? en heb je enig idee wat voor pakkettarieven zij vragen?
Nee geen subcontractors... DGO komt gewoon bij je en zij hebben een samenwerkingsverband met 4 andere regionale logistieke bedrijven waardoor ze heel NL afdekken.

Prijsofferte word persoonlijk gemaakt. Bij ons was 1 telefoontje genoeg en de volgende dag had ik de offerte in de mail na accoord een uur later toegang tot het online systeem om zendingen in te kloppen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Vaak kapotte zending met versturen grote / zware pakkett

13
Beste Be-Slank,

in jouw geval is het bekijken van de drie belangrijkste items voor het verpakken een must.
- Beschermen
- Vullen
- Bufferen

Beschermen
De kartonnen doos heeft waarschijnlijk een kort incassering vermogen, mijn advies zou zijn om een BC-270 kwaliteit te pakken (7mm dubbelgolf met dubbele 170 kraftlijner en versterkt welmateriaal). Dit type karton voelt aan als een soort houden constructie.

Vullen
het materiaal wat je gebruikt voor het opvullen van het pakket is een belangrijk item. Bij dozen van dat gewicht zou ik met mijn handen afblijven van luchtkussenzakjes. Die zakjes hebben een goede maar bij zwaardere en kwestbare producten een beperkte werkbaarheid. De zakjes zorgen ervoor dat de producten min of meer gaan stuiteren in de doos. Mijn advies zou zijn is een gesloten 8-shape polykorrel. Voordeel hiervan is dat die meegeeft als er echt een topbelasting gevraagd wordt.

Bufferen
Nu is het belangrijk dat je gaat nadenken om de producten zo goed mogelijk te gaan versturen dat betekent:
- Geen producten tegen elkaar aan zetten
- Bodem, bovenkant en zijkanten afstand bewaren

Ofwel bodem afvullen met de polykorrels +/- 10 cm, vervolgens eerste laag potten erin zetten. Compleet afvullen met Polykorrels (afstand bewaren van de zijkant, 10 cm). Laagje karton in de doos, wederom 10 cm afvullen en het zelfde doen als bij de eerste laag. Uiteindelijk zorg je dat de Polykorrels ongeveer 3 cm boven de doos uitsteken en dichtmaken maar.

Na test eventueel een hoekprofiel nodig maar ik denk zelf van niet. Ben benieuwd, klant van ons stuurt zelfs servies op deze manier naar Duitsland met vergelijkbaar gewicht.
http://www.123kartonnendozen.nl uw specialist in verpakkingen voor het veilig verzenden van uw producten.

Re: Vaak kapotte zending met versturen grote / zware pakkett

14
Ik verstuur sinds 2003 serviezen en delen daarvan.
Zit momenteel rond de 3000 zendingen per jaar.
Mijn breukpercentage is ruim 1%
Ik kan je veel vertellen over goed verpakken maar het belangrijkste is om er geen "breekbaar" of "fragile" op te zetten.
En verzekeren mag je wel rekenen naar de klant toe maar neem het voor je eigen rekening.
Van postnl krijg je toch zelden tot nooit iets vergoed.

Re: Vaak kapotte zending met versturen grote / zware pakkett

15
Wij versturen ook geregeld zware pakketten, daarin zit oa flessen Engels bier, Blikken bier, etenswaren in glas etc.
Ik heb denk ik mazzel, nog nooit een pakket beschadigd bij de klant gekomen.
Vulling is belangrijk. Ik wikkel glaswerk in noppenfolie, met de noppen naar buiten. Dus geen glas tegen glas. Daarnaast vul ik de dozen op met golfkarton, zodat je ook mooi secties kunt maken per artikelgroep.

is het werkelijk waar dat die tape met "breekbaar" erop juist aanleiding is er lomp mee om te gaan? Lijkt me erg sterk.
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!

Re: Vaak kapotte zending met versturen grote / zware pakkett

17
Ward schreef:Ja, is echt waar, vooral bij de overslag wordt er *leuk* gedaan: “Breekbaar? Hier, vangen!”
Wat een naaistreek zeg.
Zelf werk ik, zoals je weet, bij PostNL. Ik moet ook vaak bv de Bruna of andere Postagentschappen leeghalen, maar ik let altijd op met dozen/pakketten waar breekbaar op staat. Die behandel ik zorgvuldig.
Zullen wel die kleuters dan zijn in zo een sorteercentrum die in de avond/nacht bezig zijn.
Wat een wanpraktijken zeg.
Ik overweeg nu maar geen "breekbaar" tape er op te doen.
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!

Re: Vaak kapotte zending met versturen grote / zware pakkett

19
serviesonline schreef:Ik weet niet of jij met een contract verstuurd maar hou er dan ook rekening mee dat je nogal wat meer betaald als er breekbaar op staat. (volgens mij iets van een euro extra)
Als er breekbaar op staat moet het namelijk handmatig worden verwerkt in het sorteercentrum.
Ik heb een contract met PostNL (via shops-united dan)ja, daar betalen we tot 10kg een x bedrag voor, en van 10kg tot 30kg een ander bedrag.
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!