Groothandel / particulieren

1
In mijn zoektocht kom ik een aantal groothandels tegen die soms 1 of vaker per maand de deuren openen voor particulieren. Op zich een leuk initiatief voor de particulier maar hoeveel effect heeft dat op reguliere zakelijke afnemers in de detailhandel? Wie komt dat bij zijn leveranciers tegen en merkt daar ook een soort van concurrentie probleem in?

Re: Groothandel / particulieren

2
Een nieuwe trend is dat groothandels nu zélf een webshop beginnen en hiermee de grootste concurrent worden van hun eigen afnemers.

Ook al zouden ze dezelfde verkoopadviesprijzen hanteren, ze hebben meer marge waardoor ze bijv. de verzendkosten laag kunnen houden of meer Adwords kunnen inkopen.

Re: Groothandel / particulieren

3
Met zulke jongens zou je geen zaken meer moeten doen.

Ik ken ook groothandels / fabrikanten die een eigen webshop hebben maar die besteden de order uit aan geselecteerde 'brick' winkels die het dan in een doosje doen en verzenden.

De winkelier krijgt dan netjes een factuur voor de geleverde spullen en een credit voor het totaalbedrag.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Groothandel / particulieren

4
eentje schreef:Met zulke jongens zou je geen zaken meer moeten doen.
Mee eens, maar het is lastig te achterhalen. Ik ken een groothandel waar de zoon van de eigenaar een webwinkel heeft en een andere groothandel waar iemand van de boekhouding er in de avonduren een webwinkel bij doet. Daar kwam ik slechts door onhandigheid van de groothandels achter (alle afnemers een CC in plaats van BCC mailen), maar je mag aannemen dat het vaker gebeurt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.