Sabam?

1
Hier zat net een brief van Sabam in de bus.

Je moet een vragenlijst invullen...

Gebruikt u muziek in de zaak? Eum... ja de radio staat hier op, maar hier komt geen klant in huis....
Gebruikt u muziek op uw website? Nee...
En nog een hele resem andere vragen.


Ik dacht dat zolang de klanten geen muziek horen dat je dan geen Sabam moest betalen?

Re: Sabam?

2
Gewoon terug sturen met de opmerking : "ik luister geen muziek of radio"

Nooit meer wat van gehoord.

Re: Sabam?

3
Sabam is voor Belgie vermoed ik? In Nederland is het Sena. Tijdens mijn vakantie kwamen ze langs om te constateren dat mijn zusje, die bijsprong op dat moment, muziek aan had staan. En betalen mag ik sindsdien...

Re: Sabam?

4
Tja, ik vul inderdaad in dat ik geen muziek luister.
En als ze dan komen controleren dan zeg ik dat ik niet aan het werken ben maar in het huishouden bezig ben. Wat kunnen ze daar nu van zeggen als je bureau in de woonkamer staat.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Sabam?

5
biancib schreef:Tja, ik vul inderdaad in dat ik geen muziek luister.
En als ze dan komen controleren dan zeg ik dat ik niet aan het werken ben maar in het huishouden bezig ben. Wat kunnen ze daar nu van zeggen als je bureau in de woonkamer staat.
Nog mooier maken. Als je een huisdier hebt: néé ik ben niet aan het luisteren, mijn hond of kat vind Robbie Williams zo leuk.
Vind het wel een beetje een aparte regeling. Luister je zonder onderneming naar muziek hoef je niets te doen. Ben je achter je pc bezig met je webwinkel, luister je nog steeds dezelfde muziek moet je ineens betalen.

Re: Sabam?

6
Je moet toch geen sabam betalen als je alleen bent.
Is toch alleen als je werknemers hebt of een "stenen winkel" met klanten hebt.

Re: Sabam?

8
HorseTopShop schreef:
veke schreef:Je moet toch geen sabam betalen als je alleen bent.
Is toch alleen als je werknemers hebt of een "stenen winkel" met klanten hebt.
Dat dacht ik inderdaad ook.
Ja daar ben ik ook net achter gekomen :lol:
Alleen moet je dan een formulier invullen om een vrijstelling aan te vragen.
Is trouwens voor alle bedrijven met minder dan 5 werknemers.
Je moet het maar weten natuurlijk.

Re: Sabam?

9
Ik begon al schrik te krijgen dat ik in mijn atelier mijn radio moest gaan afzetten :P
Gelukkig werk ik op mijn ééntje.

Re: Sabam?

11
Webshop Informatie schreef:En over hoeveel euro per jaar praten we dan?!? Als je moet betalen aan zo'n organisatie?
geen idee, dat hangt af van de oppervlakte en de geluidsintallatie enzo..

Re: Sabam?

12
Wat je aan Sabam moet betalen hangt van verschillende zaken af dacht ik, zoals de oppervlakte van de winkel.

Ik weet alleen dat bij ons die brief snel in de vuilbak lag. Je betaald hier in BE al genoeg voor alles, alsook op auteursrechten (USB, Hard Drive, lege DVD/CDR, noem maar op...)

Het grappigste wat ik ooit meegemaakt heb is bij een vriend van me, die een frietuur heeft. Daar vroeg men (was toen net iemand van Sabam) of er gedanst werd in zijn frituur...
Celisco Toyz & Collectibles - Voor al uw Film Figuren!