Website???

1
Hallo,

Ik zit er aan te denken om een webwinkel te beginnen maar ik heb een paar vragen:

Hoe zit het met afbeeldingen plaatsen op je website? (moet je de afbeelding rechten kopen?)

En ik ken een grote Duitse muziekwinkel die producten aanbied die veel goedkoper zijn dan in Nederland. Is het dan verboden om die producten door te verkopen op mijn website voor een hoger bedrag? (BTW is even hoog in Duitsland)

Alvast bedankt voor de reacties :D

Re: Website???

2
Je mag niet zomaar afbeeldingen van iemand anders gebruiken. Daar moet je meestal toestemming van de maker voor hebben.

Je mag gerust producten van deze muziekwinkel in Nederland doorverkopen.

Re: Website???

3
Inderdaad goed opletten met auteursrechten. Als jij dat voor elkaar weet te krijgen en er een goede webwinkel in ziet zou ik het zeker proberen. Schrijf wel een ondernemingsplan en zet alles op een rijtje voordat je begint. Het forum en onze website zijn goede bronnen van informatie.
Alles over webwinkels vind je op http://www.webshop-informatie.nl

Re: Website???

4
Bedankt!

Oke, moet je die auteurs rechten dan kopen? Ik zie wel een webshops
Die niet zo bekend zijn en niet zo proffesioneel zijn. Maar daar staat meestal wel een foto van de producten die ze aanbieden. Nou denk ik niet dat zij al die afbeeldingen hebben verkocht. En als het bedrijf in kwestie daar achter komt krijg je dan meteen een boete of eerst een boze mail met een waarschuwing?

Alvast bedankt :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Website???

5
Het blijft een onderlinge kwestie tussen jou en de maker van de foto's, dus je krijgt niet direct een boete zoals met te snel rijden. Er komt eerst een rechtszaak waarna de rechter een uitspraak doet.

Meestal krijg je van je leverancier toestemming om de productafbeeldingen te gebruiken, of maak je zelf de foto's.

Re: Website???

6
Oke dus als ik aan die muziekwinkel vraag of ik de afbeeldingen mag gebruiken die zij gebruiken op hun website en toestemming krijg dan zit ik safe??

Alvast bedankt

Re: Website???

8
Maar als het gaat bijvoorbeeld om de cover van het album / CD... dan mag je het wel gebruiken voor de verkoop. Als het alleen maar een plaatje is van de cover op een neutrale achtergrond.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl