Het algemene 'Ik zoek een Leverancier' topic

1
Het valt mij op dat de laatste tijd er steeds meer vragen komen in de trend van 'Voor mijn nieuwe webshop zoek ik een (dropship) leverancier voor kleding, wie heeft er een goed adresje?' Aangezien hier ook veel (toekomstige) concurrenten zitten zullen deze niet zomaar hun inkoop adressen openbaar maken.

Het is het proberen waard maar er zijn nog een tal van andere sites waar je waarschijnlijk meer geluk hebt omdat dit een forum is voor webwinkeliers en niet direct voor groothandels. Er zijn enkele manieren waarop je kunt zoeken:

-Zoeken op EAN, UPC of GTIN nummer - aan de hand van een EAN (Europees artikelnummer), UPC (universal product code) of ander GTIN (global trade item number) kun je hier vaak de fabrikant achterhalen. De volgende site helpt je daarbij:

http://gepir.gs1.org/v32/xx/gtin.aspx?Lang=en-US

- Dropshipfora overzicht van Webwinkel Forum - een eerder gestart topic

-Overzicht van Advil op Upyoursales - Een overzicht van goede dropshipleveranciers in Nederland vind je HIER

Ik hoop op deze manier iedereen wat te helpen en de kwaliteit van dit subforum weer een beetje op te krikken. Zodat er inhoudelijk over leveranciers gepraat kan worden, ervaringen uitgewisseld worden enzovoorts.

Succes iedereen.
Alles over webwinkels vind je op http://www.webshop-informatie.nl

Re: Het algemene 'Ik zoek een Leverancier' topic

2
Was mij ook opgevallen.
Luiheid of gewoon niet weten hoe het mot ?
Als nieuwe ondernemer laat ze wel blijken dan niet beschikken over inventiviteit,
maar dit terzijde opgemerkt

Hier zoals ik het tussen 1970 en tot 1998 deed
- bepaal je product of merk
- ga naar de winkel
- kijk op de verpakking van product wie de importeur is
- schrijf naam + tel nummer op
- kijk in de gouden gids
- kijk in de telefoongids

Hier zoals ik het tussen 1998 en 2012 doe:
- zoekmachine op internet
- tiep de merknaam in
- druk op enter
- Voila
- kijk bij de fabrikant wie de distributeur in Benelux is.
- of bel de fabrikant op en vraag het.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat