Studieproject - Webwinkel

1
Ik post namens onze projectgroep van de studie Business IT & Management (Inholland – Diemen) jaar 1. Wij zijn net begonnen met een halfjarig project waarin wij een klant moeten vinden waar wij een (basis)website en webwinkel voor moeten bouwen. Het project is opgedeeld in 2 periodes, in de eerste periode moeten wij een adviesrapport voor de klant opstellen waarin wij omschrijven wat wij willen gaan doen en voorbeelden van de websites. Deze wordt gepresenteerd aan het einde van de periode en de periode erna uitgevoerd.

Wij zullen de website zelf bouwen en de webwinkel wordt gebouwd met software die wij via school krijgen. Beide worden opgezet met een webserver en filehosting. Wij sluiten ook een echt contract af met de opdrachtgever waarin vastgelegd wordt wat de uiteindelijke opgeleverde producten worden en hoe het zit met de kosten. In principe hoeven wij niks voor deze opdracht aangezien het gewoon voor school is. Wel worden kosten voor de serverhosting e.d. gedeclareerd maar ook dit zal terug te vinden zijn in het contract.

Korte toelichting afbakening opdracht
De website en winkel dienen via het internet bereikbaar te zijn. Het is dus de bedoeling dat de website daadwerkelijk online gaat en een domein krijgt. Het moet mogelijk zijn daar als klant artikelen te bestellen. Daarnaast moeten de producten te voldoen aan de richtlijnen van HCI. Wij zullen de website en winkel in zijn geheel ontwerpen en afleveren. Indien mogelijk een tijdje proefdraaien, afhankelijk van de tijd die wij daarvoor hebben. Wij zullen de website na de opleverdatum niet beheren voor de opdrachtgever, daarvoor maken wij een beheerdocument waarin omschreven wordt hoe de website beheert dient te worden. Voor vragen achteraf kan ons contactpersoon altijd gemaild worden door de opdrachtgever.

Enkele voorwaarden opdrachtgever
• De organisatie moet bereid zijn tijd te investeren
• De organisatie moet enthousiast zijn over het idee van de webwinkel
• De organisatie moet bereid zijn informatie beschikbaar te stellen op basis waarvan je de benodigde analyses kunt maken
• Organisatie moet bereid zijn te participeren in de beoordeling van ons als projectgroep door het invullen van een beoordeling en het bijwonen van de presentaties (2x)
• De organisatie dient internet en het web toepassingen als een extra kanaal of proces te zien.
• De organisatie mag niet in de dienstverlenende sector actief te zijn, maar moet fysieke producten leveren.

Voldoet u aan de bovenstaande voorwaarden en lijkt het u wat? Voor meer informatie kunt u mij een privébericht sturen of hier in het topic reageren.

Vriendelijke groet, Inholland student

Re: Studieproject - Webwinkel

2
Welke software word gebruikt?

Wel belangrijk om te weten als je als klant de webwinkel later verder wil laten ontwikkelen.

Heb je een voorbeeld webshop die al draait op de server zoadat de snelheid van de winkel ook bekend is?

Wat is de totale duur van het project? Begin tot eind?

Hoe zit het met ondersteuning in de toekomst? Word dit ook contractueel vastgelegd?
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Studieproject - Webwinkel

3
eentje schreef:Welke software word gebruikt?

Wel belangrijk om te weten als je als klant de webwinkel later verder wil laten ontwikkelen.

Heb je een voorbeeld webshop die al draait op de server zoadat de snelheid van de winkel ook bekend is?

Wat is de totale duur van het project? Begin tot eind?

Hoe zit het met ondersteuning in de toekomst? Word dit ook contractueel vastgelegd?
De software die gebruikt gaat worden wordt volgende week uitgelegd volgende week, dit houdt u dus nog van mij te goed. Wat ik wel kan vertellen over de software is dat het een configuratie-programma is, waarin een complete webwinkel gemaakt kan worden. Alle dingen kunnen met wat kennis van html (die bij ons aanwezig is) aangepast worden in de CSS.

Wat ik kan vinden over de software in de syllabus:
Installatie Webwinkel software demo door docent
IIS uitzetten (services)
Installeren XAMP (Apachefriends) -> Apache + PHP + MySQL Installeren E-Commerce software applicatie.
Nee, voorbeelden hebben wij niet. Het is ook de eerste keer dat wij met dit programma werken. Maar doordat wij ondersteuning hebben van onze leraren kunnen wij wel beloven dat het een goed werkende webwinkel wordt. Dit project wordt al jaren gegeven dus wij kunnen beschikken over ervaren leraren.

Het project is vorige week begonnen. Dan is er een presentatie op 12 April waar de opdrachtgever aanwezig moet zijn om periode 3 af te sluiten. Vervolgens beginnen wij met de bouw van de websites en is er op 21 Juni de definitieve presentatie waarin wij dus alle eindproducten afleveren.

Een deel van ons project is het maken van een beheerdocument. Hierin wordt dus stap voor stap beschreven hoe de website werkt. Iemand die dus niets af zou weten van website-beheer zou dus aan de hand van dit document de website moet kunnen beheren. Contractueel staat dit vast.

Ik hoop dat ik uw vragen goed beantwoord heb, anders kunt u mij altijd een bericht sturen of hier in het topic posten.