''Een fysieke winkel!'' eis
1Ja hoor, heb er weer eentje binnen. De distributeur van een groot (sport)kleding merk in de Benelux heeft mij verteld dat ik alleen bij ze mag afnemen als ik een fysieke winkel heb. Aan een kant is het begrijpelijk, aan de andere kant is het onbegrijpelijk. Zit er een beetje tussen in met mijn mening daar over. Nu kan ik dat probleem wel aanpakken aangezien we hier al een winkel hebben 'staan'. Nu is dit geen kleding winkel maar een winkel met hobby en sieraad artikelen... Zou ik dit eventueel kunnen gebruiken op de een of andere manier? Want wat is nou de reden dat ze niet willen leveren aan bedrijven zonder fysieke winkel? Hun minimale afname is al van dergelijke hoogte dat het me zeer onwaarschijnlijk lijkt dat een 'zolder-kamer-webwinkel' hier in mee gaat. Want als ze dit alleen doen om klanten met fysieke winkels te beschermen tegen de prijzen die web winkeliers kunnen aanbieden kan men daar toch gewoon simpelweg prijs afspraken over maken? Ik denk dat ik wel een idee heb over hoe ik dit zou kunnen aanpakken. Toch zou ik graag van jullie willen weten hoe jullie dit zouden?