De eerste stappen op weg naar een webwinkel.

1
Ik weet niet of dit de bedoeling is op het forum. Zo nee, dan zal deze post waarschijnlijk wel weg gehaald worden.

Ik ben een vrouw van 22 jaar en ik zou graag mijn eigen web winkel beginnen. Ik heb geen ervaring in de bedrijfstak maar al wel erg lang motivatie en ideeen.

Ik besef dat ik, wil ik een goede web onderneming starten, ik met een

1. Orgineel concept moet komen : Hetgeen iets extra's biedt waardoor de klant mijn product eerder zal bestellen dan makkelijk naar de winkel te gaan. Dat betekent ofwel kwalitatief iets extra's toevoegen ) authenciteit etc. of wel kwantitatief ( qua prijs/kwaliteit verhouding ) iets toevoegen.

2. Een doelgroep aanspreken. Ik heb in ieder geval voor mijn webshop een speciale doelgroep in gedachten. Ik wil er wel voor zorgen dat deze doelgroep niet te specifiek is want ik wil nog wel een grote groep bereiken.

3. Ik dus informatie moet inwinnen op fora zoals deze en via boeken en andere media etc.


Mijn vraag is als volgt.
Ik zou graag een site starten met specifieke producten die dus niet overal geleverd worden. Hoe kom ik op adressen van groothandels en hoe koop ik in ? Is er een bestand wat ik kan raadplegen ? Of een beurs waar ik heen zou kunnen gaan ? Ook qua start kapitaal zit ik niet erg breed.
Dus wat zijn de beste opties ? Heeft iemand hier tips voor ?


Ik twijfel of ik wil vertellen welk concept ik in mijn hoofd heb want het is nogal pril en jullie zijn ook concurrentie en naar mijn mening erg professioneel. Als ik de posts en onderwerpen etc. zie.
Het is sinds vandaag dat ik de term dropshipping heb geleerd en het principe totaal begrijp.

Re: De eerste stappen op weg naar een webwinkel.

2
kdehaas schreef:Ik weet niet of dit de bedoeling is op het forum. Zo nee, dan zal deze post waarschijnlijk wel weg gehaald worden.

Ik ben een vrouw van 22 jaar en ik zou graag mijn eigen web winkel beginnen. Ik heb geen ervaring in de bedrijfstak maar al wel erg lang motivatie en ideeen.

Ik besef dat ik, wil ik een goede web onderneming starten, ik met een

1. Orgineel concept moet komen : Hetgeen iets extra's biedt waardoor de klant mijn product eerder zal bestellen dan makkelijk naar de winkel te gaan. Dat betekent ofwel kwalitatief iets extra's toevoegen ) authenciteit etc. of wel kwantitatief ( qua prijs/kwaliteit verhouding ) iets toevoegen.

2. Een doelgroep aanspreken. Ik heb in ieder geval voor mijn webshop een speciale doelgroep in gedachten. Ik wil er wel voor zorgen dat deze doelgroep niet te specifiek is want ik wil nog wel een grote groep bereiken.

3. Ik dus informatie moet inwinnen op fora zoals deze en via boeken en andere media etc.


Mijn vraag is als volgt.
Ik zou graag een site starten met specifieke producten die dus niet overal geleverd worden. Hoe kom ik op adressen van groothandels en hoe koop ik in ? Is er een bestand wat ik kan raadplegen ? Of een beurs waar ik heen zou kunnen gaan ? Ook qua start kapitaal zit ik niet erg breed.
Dus wat zijn de beste opties ? Heeft iemand hier tips voor ?


Ik twijfel of ik wil vertellen welk concept ik in mijn hoofd heb want het is nogal pril en jullie zijn ook concurrentie en naar mijn mening erg professioneel. Als ik de posts en onderwerpen etc. zie.
Het is sinds vandaag dat ik de term dropshipping heb geleerd en het principe totaal begrijp.
Hoi kdehaas,

Laat me je eerst welkom heten op het webwinkelforum!

De eerste vraag die mij te binnen schiet: Ben je al begonnen met het schrijven van je ondernemingsplan?

Ik herken mijzelf in jouw vragen aangezien ik zelf ook in een opstartfase zit, echter de meeste vragen heb ik zelf kunnen beantwoorden op basis van research die nodig was om tot mijn plan te komen. Zeker als je weining startkapitaal hebt is het een noodzaak om goed uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn. Anders is het tenslotte zonde van je geld.

De beste tip die ik je nu kan geven is: google. Op die manier kun je zelf stap voor stap vooruit naar het opzetten van een webwinkel. Kijk naar do's en don'ts. Kost geen cent, alleen je vrije tijd! (jaja, ik weet het, tijd is geld voor een ondernemer). Een goed begin is het halve werk!

Re: De eerste stappen op weg naar een webwinkel.

3
L.S.,

Voor het starten van een webwinkel kun je ook terecht bij de Kamer van Koophandel. Je kan daar tips vinden, en nuttige informatie over de wettelijke eisen die er aan een webwinkel gesteld worden. Je kunt er zelfs seminars voor volgen. En dat is misschien wel een echte aanrader. Er komt namelijk al snel meer bij kijken dan je van te voren verwacht.

<knipperdeknip>

Groet,
Studentadvocaten.nl