De eerste stappen op weg naar een webwinkel.

1
Ik weet niet of dit de bedoeling is op het forum. Zo nee, dan zal deze post waarschijnlijk wel weg gehaald worden.

Ik ben een vrouw van 22 jaar en ik zou graag mijn eigen web winkel beginnen. Ik heb geen ervaring in de bedrijfstak maar al wel erg lang motivatie en ideeen.

Ik besef dat ik, wil ik een goede web onderneming starten, ik met een

1. Orgineel concept moet komen : Hetgeen iets extra's biedt waardoor de klant mijn product eerder zal bestellen dan makkelijk naar de winkel te gaan. Dat betekent ofwel kwalitatief iets extra's toevoegen ) authenciteit etc. of wel kwantitatief ( qua prijs/kwaliteit verhouding ) iets toevoegen.

2. Een doelgroep aanspreken. Ik heb in ieder geval voor mijn webshop een speciale doelgroep in gedachten. Ik wil er wel voor zorgen dat deze doelgroep niet te specifiek is want ik wil nog wel een grote groep bereiken.

3. Ik dus informatie moet inwinnen op fora zoals deze en via boeken en andere media etc.


Mijn vraag is als volgt.
Ik zou graag een site starten met specifieke producten die dus niet overal geleverd worden. Hoe kom ik op adressen van groothandels en hoe koop ik in ? Is er een bestand wat ik kan raadplegen ? Of een beurs waar ik heen zou kunnen gaan ? Ook qua start kapitaal zit ik niet erg breed.
Dus wat zijn de beste opties ? Heeft iemand hier tips voor ?


Ik twijfel of ik wil vertellen welk concept ik in mijn hoofd heb want het is nogal pril en jullie zijn ook concurrentie en naar mijn mening erg professioneel. Als ik de posts en onderwerpen etc. zie.
Het is sinds vandaag dat ik de term dropshipping heb geleerd en het principe totaal begrijp.

Re: De eerste stappen op weg naar een webwinkel.

2
kdehaas schreef:Ik weet niet of dit de bedoeling is op het forum. Zo nee, dan zal deze post waarschijnlijk wel weg gehaald worden.