Feedback voor mooieschilderijen.nu

1
Hallo allemaal!

Onze nieuwe website http://www.mooieschilderijen.nu is sinds een aantal dagen online. Wij hebben een aantal zeer gerichte adwords campagnes opgezet met specifieke advertenties, de ctr is goed en de bezoekers bezoeken ook meerdere pagina's. Tot zover het goede nieuws want de verkopen blijven uit. Aangezien je soms de gebreken van je "eigen kind " niet goed ziet zou ik jullie willen vragen om eens kritisch naar onze site te kijken. Misschien dat jullie ons meer inzicht kunnen geven in het feit waarom de verkopen uitblijven en zien jullie verbeterpunten die wij niet zien.

Op dit moment hebben wij zo'n 300 schilderijen online gezet, maar in de komende maanden zullen we dat verder uitbreiden.

Ik hoor het graag en alvast bedankt (ook voor de negatieve feedback :-)).

Re: Feedback voor mooieschilderijen.nu

2
Natuurlijk kan er een hoop verbeterd worden aan de layout, maar dat zal niet alle verkopen hoeven tegen te houden.

Eerste wat me opvalt is de naam. Het adres is anders dan de naam waaronder je je bekend maakt. Verwarrend?

Ten tweede staat er geen informatie bij de schilderijen over de eventuele schilder. Wellicht wat uitleg waar en door wie de schilderijen worden geschilderd?

Verder heb je een leuk assortiment. Mocht ik ooit op zoek zijn naar een leuk schilderij ga ik zeker hier kijken!

Ik zit zelf ook bij SEOshop, maar dit template doet jouw aanbod echt tekort. Je hebt een leuke kleurrijke website nodig die je schilderijen ondersteunt.

Tip: Social media?

Re: Feedback voor mooieschilderijen.nu

3
Schilderijen zijn uniek!
En toch staat er overal op voorraad. Ik ben toen even gaan kijken of het reproducties waren maar dat zal niet.
Waarom staat er dan zo overduidelijk alles op voorraad. Je kan toch geen echte schilderijen verkopen als je ze niet hebt. Misschien dat anderen ook gaan twijfelen.

Re: Feedback voor mooieschilderijen.nu

4
Ricardo bedankt voor je reactie.

Wat betreft de naam die niet hetzelfde is als de url daar hebben wij voor gekozen omdat wij ook nog een website hebben waar we onze schilderijen aanbieden aan bedrijven en deze website voeren we al onder onze bedrijfsnaam, dus we dachten laten we voor dit "project" een pakkende naam nemen die makkelijk te onthouden is.

De schilderijen die wij verkopen zijn allen handgeschilderd, maar echte kunst is het niet. Decoratieve schilderijen is eigenlijk het goede woord voor onze schilderijen. Wij importeren deze uit Azie (het zijn overigens geen illegale kopieen) en worden in series geschilderd. De naam van de kunstenaar erbij zetten heeft daarom ook denk ik niet zoveel toegevoegde waarde. Sterker nog ik zou de naam niet eens weten ;-).

Wat betreft het Seoshop design deze nemen wij af van een partner van Seoshop en ons doel met een "kant en klaar" pakket was eigenlijk om er eerst eens achter te komen of onze artikelen zich lenen voor de verkoop via internet en ervaring op te doen en van daaruit een website op maat te laten maken die qua uitstraling en functionaliteiten voldoet aan datgene wat wij zoeken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Feedback voor mooieschilderijen.nu

5
Beste Mercurius

Mooie schilderijen !

Maar een paar vragen wat zijn veel bezoekers volgens jou ?
Wat is je CTR en wat besteed je per dag aan Google ?


Ps deze schilderijen hebben ze toch ook bij de intatuin wat is het verschil zijn ze wel echt ?

Ik heb denk ik wel wat tips voor je

Re: Feedback voor mooieschilderijen.nu

6
De vraag is wat houd handgeschilderd in?
Je hebt ook een techniek van drukken op canvas en daarna bijgeschilderd met de hand.

Maar als dit volledig handgeschilderd is zou ik het duidelijker bij zetten.
Een logo met "100% handgeschilderd" valt meer op dan de tekst "volledig handgeschilderd"
Restauratie antieke meubelen - Meubelrestauratie Vaes

Re: Feedback voor mooieschilderijen.nu

7
Puur visueel vind ik de zijbalken wat druk en de content aan de smalle kant: leidt de aandacht van de schilderij presentatie af. Verder staat er onderin een link 'Betaalbare schilderijen' waardoor het lijkt of de rest dus niet betaalbaar is. Die link gaat naar 1 schilderij die qua prijs niet veel verschilt van de rest...

Re: Feedback voor mooieschilderijen.nu

9
PaulG schreef:Schilderijen zijn uniek!
En toch staat er overal op voorraad. Ik ben toen even gaan kijken of het reproducties waren maar dat zal niet.
Waarom staat er dan zo overduidelijk alles op voorraad. Je kan toch geen echte schilderijen verkopen als je ze niet hebt. Misschien dat anderen ook gaan twijfelen.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Hoezo zou een schilderij niet op voorraad kunnen zijn? Een galerie heeft toch ook schilderijen "op voorraad", maar misschien begrijp ik je verkeerd.

Re: Feedback voor mooieschilderijen.nu

10
jolien schreef:Beste Mercurius

Mooie schilderijen !

Maar een paar vragen wat zijn veel bezoekers volgens jou ?
Wat is je CTR en wat besteed je per dag aan Google ?


Ps deze schilderijen hebben ze toch ook bij de intatuin wat is het verschil zijn ze wel echt ?

Ik heb denk ik wel wat tips voor je
Bedankt voor het compliment!

Ik denk dat je wel kunt begrijpen dat ik dit soort statistieken hier niet open en bloot op een forum neerzet. Laten we aannemen dat ik voldoende bezoekers heb gehad om een inschatting te kunnen maken of ik op de goede weg ben of niet.

Deze schilderijen zijn echt geschilderd ja. Vergelijkbaar met de intratuin? Nee betere kwaliteit ( dikke laag verf, beter afgewerkt). Maar het zijn inderdaad decoratieve schilderijen en geen kunst, maar daar zijn de prijzen dan ook naar in vergelijking tot "echte" kunst.

Re: Feedback voor mooieschilderijen.nu

11
veke schreef:De vraag is wat houd handgeschilderd in?
Je hebt ook een techniek van drukken op canvas en daarna bijgeschilderd met de hand.

Maar als dit volledig handgeschilderd is zou ik het duidelijker bij zetten.
Een logo met "100% handgeschilderd" valt meer op dan de tekst "volledig handgeschilderd"
Ik merk in een aantal reacties dat er dus twijfel bestaat of het wel echt geschilderd is en geen geprinte reproducties. Ik ga dus proberen nog duidelijker te maken dat dit ook echt het geval is en zit ook te denken aan close up detail foto's zodat je duidelijk de verf en het relief kunt zien. Bedankt voor de opmerking.

Re: Feedback voor mooieschilderijen.nu

12
Shark schreef:En als ik op 1 van de linken onder 'Waarom kiezen voor ons' klik, krijg ik een ongeldige url...
Bedankt. Beide problemen zijn opgelost. Wat betreft de drukke zijkant, daar heb ik zo snel geen oplossing voor maar het lijkt me ook niet dat dat de verkoop geheel tegenhoudt.

Re: Feedback voor mooieschilderijen.nu

13
Beste Mercurius

Ik begrijp dat je geen stats. wil openbaren

Maar de ctr en aantallen kun je toch gewoon hier plaatsen ?

Somige adwords gebruikers denken dat ze met 500 bezoekers p/d en een ctr van 8% er al zijn en dat de orders dan al binnen stromen,

Ik denk ook dat schilderijen online verkopen een moeilijk verhaal is ,ik als klant zou het ook willen zien en voelen je moet er toch ook jaren tegenaan kijken....

Ken je andere webshops die met dit product succes hebben online ? ik denk het niet
Natuurlijk is niet alles eenvoudig online te verkopen !

Ik denk ook dat je displaynetwork in Adwords moet inzetten

Ps foto's op site zijn ook niet echt scherp,er klein,en te grouw

Re: Feedback voor mooieschilderijen.nu

14
jolien schreef:Beste Mercurius

Ik begrijp dat je geen stats. wil openbaren

Maar de ctr en aantallen kun je toch gewoon hier plaatsen ?

Somige adwords gebruikers denken dat ze met 500 bezoekers p/d en een ctr van 8% er al zijn en dat de orders dan al binnen stromen,

Ik denk ook dat schilderijen online verkopen een moeilijk verhaal is ,ik als klant zou het ook willen zien en voelen je moet er toch ook jaren tegenaan kijken....

Ken je andere webshops die met dit product succes hebben online ? ik denk het niet
Natuurlijk is niet alles eenvoudig online te verkopen !

Ik denk ook dat je displaynetwork in Adwords moet inzetten

Ps foto's op site zijn ook niet echt scherp,er klein,en te grouw
Ik kan wel snappen dat als iemand die net een dag op het forum is en gelijk bij de eerste post al om zulke dingen vraagt je het wel vreemd vindt ;)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Feedback voor mooieschilderijen.nu

15
mercurius schreef:
Shark schreef:En als ik op 1 van de linken onder 'Waarom kiezen voor ons' klik, krijg ik een ongeldige url...
Bedankt. Beide problemen zijn opgelost. Wat betreft de drukke zijkant, daar heb ik zo snel geen oplossing voor maar het lijkt me ook niet dat dat de verkoop geheel tegenhoudt.
Dat waarom kiezen voor ons? werkt nog steeds niet hoor :)

De links die erachter staan zijn alleen http:///
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Feedback voor mooieschilderijen.nu

16
Ik ken trouwens schilderijen die ook in die prijsklasse zitten en 100% uniek door een echte schilder zijn gemaakt. Wellicht is de prijs te duur, of maak je niet de exclusiviteit kenbaar genoeg. Maar wat is. Er exclusief aan een schilderij waar je er 100 van hebt die alleen lichtjes afwijken?

Ps: ben je in de atelier / geweest waar ze deze maken? Wellicht een foto ervan? Filmpje?

Re: Feedback voor mooieschilderijen.nu

17
Beste Peter

Je hebt wel een punt

Mijn man en ik zitten met het zelfde probleem
wij hebben al duizenden euro's uitgegeven aan een marketing bedrijf voor onze babykleding webshop maar tervergeefs (ook veel bezoekers maar geen verkoop)Na even googlen kwam ik hiero terecht :D

En zijn nu zelf aan het uitzoeken hoe wij dit ook beter kunnen doen met Adwords
Het verschil is dat wij weten dat andere in onze branche wel veel verkopen hierdoor,En wij niet zo kreeg ik een tip oom ook display te gaan gebruiken dat zijn wij nu aan het testen !

Re: Feedback voor mooieschilderijen.nu

18
Die close up detail foto's lijken me een goed idee. Het geeft een beter beeld van de sfeer en uitstraling van het schilderij. Juist omdat het iets is waar je een aantal jaren tegen aan kijkt, zul je klanten, die misschien liever zoiets in het echt willen zien voordat ze tot kopen overgaan, met dat soort extra's over de streep moeten trekken.

Leuke schilderijen trouwens!

Re: Feedback voor mooieschilderijen.nu

19
Bedankt voor alle reacties. Een aantal adviezen ga ik zeker wat mee doen met name wat betreft de detailfoto's en het duidelijk communiceren dat het hier om echt geschilderde schilderijen gaat zodat de drempel van het niet kunnen aanraken etc. wat wordt verkleind . Wat betreft prijzen en exclusiviteit van ons assortiment heb ik geen twijfels aangezien we dit soort decoratieve schilderijen al geruime tijd offline succesvol verkopen. Wanneer mensen nog meer nuttige adviezen hebben, die niet over prijs of assortiment gaan, dan zijn die natuurlijk altijd welkom.

Re: Feedback voor mooieschilderijen.nu

20
Gezien de prijzen (vind ze hoog) lijken mij dit echt schilderijen die wel succesvol zullen zijn in een echte winkel. Als ik daar ben kan ik ze "live" bewonderen en heb ik geen probleem met de prijs (ben best makkelijk zelfs ;)).

Via de shop komt de kwaliteit/exclusiviteit/waarde niet echt over en zou ik afhaken.
Ik wil ook altijd graag weten met wie ik zaken doe. Bij "over ons" gaat het alleen over de levertijd en weet ik nog steeds niet met wie ik zaken doe. Als ik een echte winkel had dan zou ik zeer zeker meer foto's plaatsen van de winkel zelf (vertrouwen).

Re: Feedback voor mooieschilderijen.nu

21
frafra schreef:Gezien de prijzen (vind ze hoog) lijken mij dit echt schilderijen die wel succesvol zullen zijn in een echte winkel. Als ik daar ben kan ik ze "live" bewonderen en heb ik geen probleem met de prijs (ben best makkelijk zelfs ;)).

Via de shop komt de kwaliteit/exclusiviteit/waarde niet echt over en zou ik afhaken.
Ik wil ook altijd graag weten met wie ik zaken doe. Bij "over ons" gaat het alleen over de levertijd en weet ik nog steeds niet met wie ik zaken doe. Als ik een echte winkel had dan zou ik zeer zeker meer foto's plaatsen van de winkel zelf (vertrouwen).
Je zegt dat je de prijzen hoog vind. Dan maak je me wel nieuwsgierig waar je dat op baseert. Is dat misschien omdat het artikel je niet interesseert (je geeft er niet om)? Ik heb dat namelijk zelf wel met artikelen waar mijn interesse niet ligt dat ik zeg wat duur terwijl de prijs die voor dat artikel wordt gerekend best lager dan de gemiddelde marktprijs voor dat artikel kan liggen.

Indien je bedoelt dat je het duur vindt in verhouding tot wat je ziet b.v. op internet dan ben ik oprecht erg benieuwd waar je soortgelijke artikelen voor een veel lager bedrag kunt aanschaffen. Ik denk namelijk in dat geval dat je me het niet kunt tonen en nee ook niet bij de Leen Bakkers en de Intratuins en dan bedoel ik voor een soortgelijk assortiment en niet voor een serie van 3 of 4 want ik heb ook nog wel het een en ander op voorraad wat ik voor bodemprijzen kan aanbieden.

Wat betreft het kunnen aanraken van het artikel en misschien wel de eventuele impulsaankoop die daar uit voortvloeit dat ben ik geheel met je eens. Dit is voor ons ook een "probeersel" om te kijken of schilderijen in het algemeen zich wel lenen voor de verkoop via internet omdat je natuurlijk nooit ( hoe goed de foto ook is) die ervaring via een foto kunt overbrengen. De teksten of juist het ontbreken daarvan is iets wat we zeker willen verbeteren en daardoor de betrouwbaarheid maar ik denk inderdaad dat het grootste probleem is de "aanraak factor" :D .