Ondernemen is vooruitzien

1
Lees net dat veel winkelcentra leeglopen dit komt natuurlijk door de concurentie van de vele webwinkels de stenen winkel is op zijn retour.
Tegelijk zie ik steeds meer fabrikanten hun eigen webwinkel opzetten waardoor op den duur lijkt mij ook de webwinkels het moeilijk gaan krijgen.

Nu lijkt het me leuk om hier een discussie op te starten met het oog op ondernemen is vooruitzien.

We leven in snelle tijden en waar vroeger de stenen winkels jaren de tijd hadden om iets op te bouwen voorzie ik voor de particuliere webwinkel niet zoveel tijd.
Zeker als alle merkfabrikanten rechtstreeks gaan verkopen zullen zij geen concurentie meer dulden van een webwinkel.

Hoe zouden wij hier op in kunnen spelen en word de webwinkel het domein van de merkloze artikelen? Of is het een idee om zelf een merk in de wereld te brengen. Zomaar wat ideen over
de mogelijkheden voor de webwinkelier van vandaag voor de toekomst.

graag jullie ideen, gedachten en mischien komen we gezamelijk tot een conclusie waar we allemaal baat bij hebben.
http://www.bagandtasch.nl
linkpartner worden of kunnen wij wat voor elkaar betekenen in de tassen branche.
Neem eens contact met me op.

Re: Ondernemen is vooruitzien

2
Ik heb een winkel én webwinkel en zie absoluut geen terugloop van klanten in de webwinkel. Het worden er juist steeds meer.
Ik denk wel dat het met de ruitersport iets anders ligt. Sommige dingen kan je gewoon niet online kopen, omdat het aangemeten moet worden of gewoon echt gepast moet worden. Maar dan nog kunnen ze bij ons terecht.

In mijn branche leveren fabrikanten trouwens absoluut niet aan de consument. Heb dat ook niet eerder gehoord of gezien.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Ondernemen is vooruitzien

3
Inderdaad is het op dit moment totaal nog niet aan de orde en zullen veel ondernemers hier nog geen last van ondervinden probeer ook eens 10 jaar vooruit te zien.

Toch zie ik steeds meer fabrikanten een website online zetten waar je ook maatwerk kunt invoeren
Als voorbeeld geef ik bv thule waar je je trekhaak rechtreeks kunt bestellen na het invullen van
je wensen of benodigdheden en via deze site ook een monteur kan vinden in jouw omgeving.
Of een schoenenzaak waar je je eigen schoen kan ontwerpen.

een aantal jaar geleden had ik nog gedacht dat mensen hun schoenen eerst zouden willen passen,
maar ook dit blijkt op het internet verkoopbaar te zijn.

Steeds meer mensen kopen online steeds meer fabrikanten zullen zich dan af gaan vragen waarom ze hun winst moeten delen met een webshop als ze het net zo makelijk zelf online kunnen zetten.
http://www.bagandtasch.nl
linkpartner worden of kunnen wij wat voor elkaar betekenen in de tassen branche.
Neem eens contact met me op.

Re: Ondernemen is vooruitzien

4
Toevallig zat ik hier vandaag ook over te denken.

Waar aan dacht is dat je steeds meer gaat zien dat de bakker, slager en groenteman verdwijnt. En alles verplaatst zich naar de supermarkten. De kleine elektrozaak verdwijnt en men gaat naar mediamarkt o.i.d.

Zouden de niche shops op den duur ook opgeslokt worden door de grotere winkels?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ondernemen is vooruitzien

5
Ik denk het niet. Er blijft altijd een vraag bestaan naar niche of ambacht, omdat mensen nou eenmaal graag verschillend willen zijn.

Zo kiezen mensen in tijden van crisis misschien veel meer voor een supermarkt, maar wanneer er weer veel geld verdient wordt moet alles weer luxe, speciaal en super vers zijn.

Denk dat het steeds heen en weer schuift.

En wat betreft de groothandelaar die voor retailer speelt. Er zijn maar weinig bedrijven die en goed kunnen groothandelen en goed kunnen retailen.

Toevallig is Apple daar nu ook mee bezig. Zo verkochten ze eerst alles via resellers, maar nu gaan ze ook eigen winkels openen.

Re: Ondernemen is vooruitzien

6
Leonard H schreef:Toevallig zat ik hier vandaag ook over te denken.

Waar aan dacht is dat je steeds meer gaat zien dat de bakker, slager en groenteman verdwijnt. En alles verplaatst zich naar de supermarkten. De kleine elektrozaak verdwijnt en men gaat naar mediamarkt o.i.d.

Zouden de niche shops op den duur ook opgeslokt worden door de grotere winkels?
Dat gebeurt ook op het internet, maar er is wel een verschil. Die groenteman en bakker hadden alleen hun winkel in dure winkelpand met soms dure personeel en dat werd niet meer rendabel. Online is het kostenplaatje en de situatie anders. Ook kan 1 ondernemer, online tientallen nicheshops (groentewinkels) hebben met maar een keer overheadkosten.

Sommige nicheshop gaat verkocht/opgeslokt worden door een grotere speler, (gebeurt nu al veelvuldig, kijk maar naar de shops van Tom Coronel en de nicheshops van Fonq die naar Wehkamp gingen, of in Amerika nicheshops die weer stoppen omdat Amazon inmiddels ook hun niche verkoopt en ze daar niet meer tegenop kunnen) maar doordat er zelfs met lagere inkomsten nog steeds een winstgevend plaatje valt te maken, blijven er wel nicheshops zelfstandig waarschijnlijk. Ik zie een nicheshop als Stuiterballen.com niet snel overgenomen worden door de Bart Smit om waar wat te noemen.
Nu op mijn weblogs:

Re: Ondernemen is vooruitzien

8
jonker schreef: Hoe zouden wij hier op in kunnen spelen en word de webwinkel het domein van de merkloze artikelen? Of is het een idee om zelf een merk in de wereld te brengen. Zomaar wat ideen over
de mogelijkheden voor de webwinkelier van vandaag voor de toekomst.
Dit gebeurt trouwens ook al. Een voorbeeld is Zalando. Mensen komen er en herkennen enkele A-merken en het ziet er professioneel uit, maar kopen uiteindelijk iets van een merk dat ze misschien vertrouwen maar eigenlijk nog nooit van gehoord hebben. Zoals de huismerken van Zalando zelf.

Mensen zijn niet zo merkentrouw meer als vroeger en mensen kopen niet tien jaar lang hetzelfde meer. De fabrikanten en merken komen inderdaad met shops, maar hebben geen link met de consument en kunnen nooit het tempo aan van een echte ondernemer, zoals Patrick Kerssemakers (als je het over snelheid hebt) Tom Coronel. Echte ondernemers hebben niets te vrezen, zolang ze maar de consument in behoeften blijven voorzien blijft er altijd wel een markt naast de grote merken.
Nu op mijn weblogs:

Re: Ondernemen is vooruitzien

9
Er is genoeg aanbod op internet. Je kan van alles kopen.
Dat kan in een "stenen winkel"weer niet. Je wilt het passen.
Ik noem maar wat, een fetish winkel, daar ga je toch liever zelf langs indien je kwalitatief hoogwaardige producten wilt kopen.
Voor "goodies", of "gadgets", daar moet je het hebben van de gelegenheidsshopper. En geloof me, genoeg mensen vervelen zich en zitten op de bank om wat te bestellen in ik weet niet welke tak van sport. Verveling = business.
Ik zie dat zelf om me heen.
Mooie combo is als "stenen winkels" samen gaan werken met webwinkels. Dat is ook ons idee, om samen met bv de lokale kaasboer juist dat product in te kopen waar hij normaal nooit komt. Win-Win denk ik.
Maar goed, wie ben ik? Nog maar een newbie op dit forum, maar wel full of beans! ;)
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!

Re: Ondernemen is vooruitzien

10
Ik denk inderdaad de focus over enkele jaren meer op de webwinkels komt te liggen. Echter zullen stenen winkels nooit verdwijnen omdat het gewoon 'leuk' is om even rond te kijken, koffie te drinken en een dagje de stad in te gaan. Ook zul je altijd stenen winkels houden vanwege het passen van kleding, ruiken van parfum enzovoorts. Een slimme retailer zal op beide inzetten en dus een webwinkel combineren met de stenen winkel.
Alles over webwinkels vind je op http://www.webshop-informatie.nl

Re: Ondernemen is vooruitzien

11
Ik betwijfel of de stenen winkels altijd zullen blijven bestaan.
Niet zozeer omdat de mensen het niet willen, maar omdat de concurentie te hevig blijkt
een webwinkel heeft nou eenmaal minder lasten.
en als het klantenbestand halveert kunnen ze dat niet opvangen met hogere prijzen.
Wat er overblijft zal een winkelstraat met veel leegstand zijn niet echt aanlokkelijk
Mischien en nu ga ik even fantaseren komt er een soort sims winkelstraat online
met webwinkels waar je zo binnen kan wandelen. :idea:
http://www.bagandtasch.nl
linkpartner worden of kunnen wij wat voor elkaar betekenen in de tassen branche.
Neem eens contact met me op.

Re: Ondernemen is vooruitzien

13
Inderdaad de werkelijkheid haalt de fantasie al weer in. Niet helemaal wat ik in gedachten had, maar zo'n dergelijk 3d design zal ook een grote investering vergen.
Mischien kan simpelcity asthon kutcher laten investeren.
http://www.bagandtasch.nl
linkpartner worden of kunnen wij wat voor elkaar betekenen in de tassen branche.
Neem eens contact met me op.