Animocheck via MP vóór live gaan als marktonderzoek?

1
Hi, had me al voortgesteld in het voorstel draadje

Ik kan door directe import mooie spulletjes aanbieden voor een hele goede prijs.

Omdat ik geen marketeer heb en weinig budget heb ik bedacht om
Eerst te gaan pilotten via MP met een paar goed verzorgde advertenties. Een animocheck als het ware.

Ik heb dit zelf bedacht maar ben geen marketeer, ik DENK dus dat ik via MP een redelijk indicatie kan krijgen. Mijn producten zijn niet uniek, hoewel dat dubbel is aangezien het ambachtsartikelen zijn. Mijn USP is de prijs. Ik bied aan op ongeveer 60% van de grotere aanbieders. Aan die kant zit het dus gewoon goed en de bepalende factor is dus de animo.

Is in jullie ogen mijn aanpak juist? of beperk ik mezelf enorm? Zou het beter zijn live te gaan met de shop en zorgen dat ik goed vindbaar ben?

Geld voor een echt marktonderzoek heb ik natuurlijk niet en in mijn vrienden en kennisenkring zit toch 15% dat echt gaat kopen.

Tips welkom om zeg maar pre pilot fase goed te verkennen en animo (lees bereidheid om op de knop "KOOP NU" te klikken, te peilen) want een mooi product en een goede prijs is nog niet voldoende om omzet te genereren

dank
http://www.ghalia.nl eerlijke, handgemaakte woonaccessoires. Eigen import en productie

Re: Animocheck via MP vóór live gaan als marktonderzoek?

3
RicardoV schreef:Wat is je product?
Cruciaal als je het wilt testen via marktplaats. Overigens, als het niet aanslaat op marktplaats betekent niet per definitie dat er geen animo voor is.
Het gaat om ambachtelijke Egyptisch lampen en Indisch patchwork (kussens en kleden)

Ik zoek naar een manier om de animo te checken zonder dat ik daar grote risico's mee loop

Het mooist zou een flashy webshop zijn met een bestelknop die alleen maar meet, maar dat ik tegelijk ook niet netjes. MP lijkt me een toegankelijk platform ervoor maar suggesties zijn meer dan welkom.
http://www.ghalia.nl eerlijke, handgemaakte woonaccessoires. Eigen import en productie
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Afbeelding

Dit werk, direct en betaalbaar

Ik ga ook aan de slag met een shop van biedmeer, ben alleen bang voor 'succes'

Ik bedoel, via MP plaats ik een paar lampen, is er veel respons dan durf ik wel een voorraadje aan te leggen. Start ik met een webshop dan loop je het gevaar dat:

a) men niet besteld (wel een duidelijk signaal)

b) men wel besteld en ik direct zonder voorraad zit (ik kan niet veel voorfinancieren) Nu is dat een beetje uit te leggen voor een paar gegadigden, maar heb ik 15 mensen die willen bestellen en die vervolgens tegen een levertijd van 3 weken plus aankijken dan graaf ik m'n eigen graf in de zin van betrouwbaarheid

Ik zou open kaart kunnen spelen maar dat vind ik ook zwak....

MP leek me een goed thermometer, met de juiste omschrijving ben je ook redelijk te vinden op google.

Ben erg benieuwd hoe andere starters dit moeilijke punt hebben doorgemaakt, ofwel je investeert met risico, of je gaat zo voorzichtig van start dat je niet weet wat je meet

? moeilijk

6
Sprookjeslamp schreef:Ik bedoel, via MP plaats ik een paar lampen, is er veel respons dan durf ik wel een voorraadje aan te leggen. [...] Ben erg benieuwd hoe andere starters dit moeilijke punt hebben doorgemaakt, ofwel je investeert met risico, of je gaat zo voorzichtig van start dat je niet weet wat je meet.
Moeilijk, maar ondernemen is gecalculeerd risico lopen. Als je klein inkoopt om weinig risico te lopen, heb je ook een grote post verborgen "kosten": alle omzet die je laat liggen omdat je veel meer had kunnen verkopen. Veelal mis je dan ook het inkoopvoordeel van groot inkopen.

Een webshop heeft tijd nodig om te groeien, onder meer voor het opbouwen van naamsbekendheid en een klantenbestand. Je zult zelden van de ene op de andere dag een stabiele omzet draaien. In jouw geval is er nog een compromis denkbaar: wat je niet snel genoeg verkoopt via de nieuwe webshop, kun je dumpen via Marktplaats.

Marktplaats is niet altijd een goede graadmeter voor wat je webshop zou kunnen opbrengen. Marktplaats trekt niet slechts meer publiek, maar ook ander publiek en je zit altijd samen met andere concurrenten op dezelfde site in dezelfde vijver te vissen.

Daarnaast is het deels een self-fulfilling prophecy: alle tijd en energie die je steekt in Marktplaats, gaat verloren voor je webshop.
StoreCore.io

7
Klinkt ook logisch, maar je zoekt gewoon een beetje houvast. Ik heb gewoon niet veel te besteden maar ga niet live voordat de presentatie in de shop ok is. Alles moet mooi in beeld en de shop moet doen wat ik wil en er moet een strakke template overheen. Dit kost tijd en geld en MP is een stuk laagdrempeliger.

Misschien ga ik het beste zo even door, ik wil waarschijnlijk ook teveel, te snel.

Vind het wel mooi om te zien dat een betaalde advertentie bij MP, binnen 2 dagen op plek 7 beland in de Google zookresultaten, het aantal views stijgt daarmee ook navenant. Hoewel daar natuurlijk vervuiling van mn eigen zoekgedrag in zit. Iig vrij hoog in de zoekresultaten.

Mn shop moet ook goed aangeven dat als een product niet meer op voorraad is je wel kunt bestellen maar dan tegen 3 weken plus levertijd zit, dat vind ik eerlijker dan achteraf heen en weer gemail. De besteloptie sluiten bij geen voorraad werkt ook tegen je....

choices choices choises

laat ze komen die starterservaringen!

8
Sprookjeslamp schreef:Vind het wel mooi om te zien dat een betaalde advertentie bij MP, binnen 2 dagen op plek 7 beland in de Google zookresultaten, het aantal views stijgt daarmee ook navenant. Hoewel daar natuurlijk vervuiling van mn eigen zoekgedrag in zit. Iig vrij hoog in de zoekresultaten.
Het heeft ook nadelen: het is geen duurzaam resultaat. Wat je, vereenvoudigd gezegd, in feite doet, is Marktplaats, niet je eigen webshop, een vaste plaats hoog in de zoekresultaten bezorgen. En dat met content die je eigenlijk cadeau doet aan een advertentie-intermediair, maar die je eigen webshop ook zeer zeker had geholpen.
StoreCore.io

9
Ward schreef:
Sprookjeslamp schreef:Vind het wel mooi om te zien dat een betaalde advertentie bij MP, binnen 2 dagen op plek 7 beland in de Google zookresultaten, het aantal views stijgt daarmee ook navenant. Hoewel daar natuurlijk vervuiling van mn eigen zoekgedrag in zit. Iig vrij hoog in de zoekresultaten.
Het heeft ook nadelen: het is geen duurzaam resultaat. Wat je, vereenvoudigd gezegd, in feite doet, is Marktplaats, niet je eigen webshop, een vaste plaats hoog in de zoekresultaten bezorgen. En dat met content die je eigenlijk cadeau doet aan een advertentie-intermediair, maar die je eigen webshop ook zeer zeker had geholpen.
Oh dat snap ik zeker. Het is meer een constatering. De reden dat ik MP gebruik is dat het 'vrijblijvender' is. Begrijp me niet verkeerd, het moet ook op MP netjes en goed gebeuren maar ik ben niet direct gehouden aan reactietijden etc. Ik vermoed dat het ook wel mee gaat vallen maar ik ben bang voor teveel succes zeg maar. Stel ik ga live met 3 stuks van elk model in de berging en op dag 2 moet ik al nee verkopen en als een speer damagecontroll doen. Dat is niet goed voor je naam.

:D ik realisseer me dat dat eigenlijk een enorm luxe probleem is maar cashflow schiet tekort om dat op te vangen. De kans dat het zo gebeurt lijkt me inmiddels na veel lezen hier en elders ook zeer klein. Evengoed zijn mn prijzen echt aanzienlijk beter dan de concurrent, vandaar die 'angst'.

Het hangt allemaal af van het aantal mensen dat deze spullen overweegt en hoe ik die vooral bij mij laat kopen. Ik heb gewoon geen idee over het aantal mensen dat deze producten wil en kan daar anders dan het te proberen niet achterkomen.

Import en handel is me niet vreemd maar daar was eigenlijk altijd eerst een vraag, die ik dan zo goed mogelijk invul.

Dit is de ander kant van handel en een voor mij volledig nieuw speelterrein