[gezocht] Iemand die onze shop een hoge conversie kan geven

1
Hallo allemaal,

Wij zijn op zoek naar iemand die onze shop (nichemarkt) een hogere conversie kan geven.
Onze shop draait al 9 jaar mee, en is begin vorig jaar nog compleet op de schop genomen en gemoderniseerd.

Op dit moment hebben we een kleine 1500 unieke bezoekers per dag en een vrij lage boucerate.
Echter de conversieratio kan volgens ons flink hoger.

Wij hebben geen idee hoe of wat dit aan te pakken en aan te passen.
Daarnaast hebben we ook helemaal geen tijd hiervoor aangezien we fulltime bezig zijn met het runnen van de shop en de productie van de zaken die we online te koop aanbieden (doen we namelijk allemaal zelf)

We zoeken dus iemand die tegen een redelijk tarief of een all-inn prijs, of een percentage van de extra opbrengsten met ons in zee wil gaan om de conversie te gaan verhogen.

Ik lees allemaal mooie termen op dit forum en op internet. Split tests, AB dingen, enzovoorts. Maar dat zegt mij allemaal niets :)

Kortom,
Voelt iemand zich geroepen of aangesproken in het bovenstaande en denk jij dat je onze conversie kunt verhogen?
Neem contact met mij op en ik leg je wat meer uit.

Ik ga namelijk niet alle gegevens en ratio's en dergelijke op een openbaar gedeelte zetten.
Maar er is zeker winst te halen.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: [gezocht] Iemand die onze shop een hoge conversie kan ge

2
Dennis1 schreef:Ik lees allemaal mooie termen op dit forum en op internet. Split tests, AB dingen, enzovoorts. Maar dat zegt mij allemaal niets :)
Een splittest is hetzelfde als een A/B-test; het wordt daarom ook wel een A/B-splittest genoemd. Je legt bezoekers aselect twee ontwerpen voor die licht verschillen: A en B. Vaak is A de huidige situatie en B een beoogde aanpassing. Daarna meet je statistisch welke van beide het beste werkt: A of B.

Zo kun je een webshop iteratief verbeteren. Ik heb altijd wel ergens een A/B-test lopen, ook omdat dat twee enorme voordelen heeft: het kost je niets en je meet gedrag van echte bezoekers, niet van een of ander testpanel en niet van proefkonijnen in een laboratoriumopzet.
StoreCore.io

Re: [gezocht] Iemand die onze shop een hoge conversie kan ge

3
Dat bedoel ik nou dus.
Geen verstand van aan deze kant, en ook helaas geen tijd om er verstand van te krijgen.

Ik zie er wel de waarde van in.

Dus dan maar op zoek naar een extern iemand die dat voor ons allemaal kan gaan regelen / managen / beheren.

PS: Ik kreeg al wat PM verzoeken, maar als ik antwoord blijven deze in mijn postvak uit zitten.
Worden deze berichten pas verstuurd als diegene daadwerkelijk weer online is misschien?
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [gezocht] Iemand die onze shop een hoge conversie kan ge

6
Dank je Ward,

Maar daar ga ik inderdaad niet meer verder.
De SEO en al die andere dingen zijn bij onze shop echt goed geregeld. Ook de SAO (adwords is dat onder andere toch?) is helemaal in kannen en kruiken.

Het gaat er bij ons op dit moment alleen over om de daadwerkelijke conversies omhoog te krijgen.
Het aantal bezoekers hoeft nog niet te groeien. Als ze maar kopen :) haha!
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: [gezocht] Iemand die onze shop een hoge conversie kan ge

7
Even nog een opmerking aan iedereen die mij een PM stuurt.

Ik heb tot nu toe al diverse berichten gehad. Waarvoor mijn dank voor de interesse.
Echter, er wordt eigenlijk alleen maar om informatie gevraagd over welke site het gaat en wat mijn conversie is.
Zonder dat er even verteld wordt wie je zelf bent en of je me eigenlijk wel kunt helpen op de manier zoals ik hierboven omschrijf.

De informatie ga ik pas doorgeven als we zaken gaan doen.
Uiteraard moet men vooraf wel weten waar men aan toe is. Maar tot op heden zijn het alleen maar vragen van "wat is je conversie?" en "wat is de website?". En sterker nog... zelfs eentje "Wat is je omzet / winst?".

Dat zijn allemaal dingen die ik graag ga delen. Maar uiteraard alleen als we een paar stappen verder zijn.
Zonder dat iemand zichzelf even voorstelt aan mij en dan direct al deze info vraagt, is een beetje vreemd natuurlijk.

Ik loop ook niet de HEMA in als die een vacature heeft voor accountant en dat ik dan direct vraag wat hun omzet is :)
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: [gezocht] Iemand die onze shop een hoge conversie kan ge

9
Dennis1 schreef:Het gaat er bij ons op dit moment alleen over om de daadwerkelijke conversies omhoog te krijgen.
Het aantal bezoekers hoeft nog niet te groeien. Als ze maar kopen :) haha!
Laat me uitleggen hoe ik dat zelf doe en vooral ook wáárom ik denk dat je het als internetondernemer nooit kunt uitbesteden.

Hieronder zie je een simpel voorbeeld van een zéér effectieve A/B-test in de praktijk. Links de oorspronkelijke A-versie, rechts de B-versie:

Afbeelding


Toen ontwerp A (links) nog online stond, kregen we regelmatige telefoontjes en mailtjes: "Hebben jullie ... nog op voorraad." Als usabilityspecialist wist ik het al, maar het is altijd beter om dat in de praktijk te kunnen observeren: internetgebruikers lezen niet en ze lezen slecht als ze per ongeluk wel lezen.

In de B-versie (rechts) kwam er prompt een einde aan die stroom telefoontjes en mailtjes. We hebben slechts een klein verschil gemeten, zoals het hoort bij een A/B-test. Vet zetten in de kleur groen voor "goed", meer niet. Toch of juist daardoor vond ik een significant verschil.

Deze A/B-test heeft mij het volgende geleerd:

Meten is weten. Je weet niets als je niets meet, maar je kunt het ook lang niet altijd goed uitbesteden. Google Analytics kan niet zien hoe vaak je wordt gebeld of gemaild... En probeer dat maar eens uit te besteden...

Conversie. We konden niet betrouwbaar meten wat deze A/B-test deed met de conversie. In de testperiode veranderden assortiment, prijzen en reclamecampagnes te vaak: allemaal doorkruisende variabelen. Iemand die zo'n A/B-test oppervlakkig uitvoert, kan daardoor al gauw de verkeerde conclusies trekken. Het enige dat we concreet konden meten, is dat het aantal telefoontjes en mailtjes significant en fors daalde. Stiekem vermoeden we natuurlijk wel dat de afname van vragen duidt op een structurele verbetering van de site...

Webdesign. Het significant betere B-ontwerp rechts verdient niet bepaald de schoonheidsprijs. Er staat plotsklaps een "Op voorraad" in vette tekst: niet consistent. De gekozen kleur groen vloekt bovendien soms met de verpakking. Maar per saldo doet het er niet toe: een ontwerp dat misschien niet het "mooiste" of "smaakvolste" is, kan toch duidelijk de winnaar zijn. Als je webdesign wilt verkopen, kun je beter templates gaan slijten.
StoreCore.io

Re: [gezocht] Iemand die onze shop een hoge conversie kan ge

11
Inderdaad thanks!

Dit soort dingen doe ik toevallig al jaren op onze site.
Constant schuiven en aanpassingen maken.
Vaak hele kleine.
Knopje net een andere kleur geven, linkje 1 stapje omhoog, enzovoorts.

Dit doe ik eigenlijk zonder te meten.
En dat komt weer omdat ik niet weet hoe ik moet meten met bv google.

Het is voor mij een kleinigheidje om iets snel aan te passen.
Maar het is voor mij heel moeilijk om 2 versies te hebben staan om te testen wat versie 1 en versie 2 doet.

Ik test het nu niet naast elkaar, maar achter elkaar.
Ik weet wat de conversie in situatie 1 is en verander alles naar versie 2.
Kijk wat er gebeurd en indien nodig pas ik het weer aan. Kijk weer wat er gebeurd.

Dus niet 2 versies naast elkaar, maar ik ga geleidelijk aan van versie 1 naar versie 2 door gewoon de dingen aan te passen in de site.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: [gezocht] Iemand die onze shop een hoge conversie kan ge

12
Je moet het eigenlijk altijd parallel en aselect testen, niet chronologisch. Anders zitten allerlei externe invloeden in de weg.

Neem bijvoorbeeld seizoensinvloeden. Bij warm zomerweer verkoop je meer ijs en bier. Komt dat prachtige zomerweer er niet, dan gaan ijs en bier in de aanbieding. Afgelopen weken hetzelfde liedje: de dooi zet in en de Elfstedentocht gaat niet door, dus de boerenkool en rookworst gaan in de aanbieding.

Bij een A/B-test voor een webshop is het niet veel anders. maar is het speelveld minder makkelijk meetbaar. Je ziet lang niet altijd wat concurrenten aan marketing- en salesinstrumenten inzetten. En als je ze wel voorbij ziet komen, ken je de orde van grootte niet. Dan meet je dus wat je wél ziet: alles wat er in je webshop gebeurt.

Vertrouw niet te veel op "de conversieratio", want die bestaat meestal niet als je doorgraaft. Of er zijn belangrijkere effecten, die veel zwaarder wegen: met meerdere van die A/B-tests en andere usabilitytests heb ik de gemiddelde bestelgrootte verhoogd van € 53 naar € 86. Zo'n stijging is acceptabel mét een dalende conversieratio; wat zelfbenoemde specialisten daarover verder beweren, is echt bijzaak.
StoreCore.io

Re: [gezocht] Iemand die onze shop een hoge conversie kan ge

15
Ward schreef:
Dennis1 schreef:Het gaat er bij ons op dit moment alleen over om de daadwerkelijke conversies omhoog te krijgen.
Het aantal bezoekers hoeft nog niet te groeien. Als ze maar kopen :) haha!
Laat me uitleggen hoe ik dat zelf doe en vooral ook wáárom ik denk dat je het als internetondernemer nooit kunt uitbesteden.

Hieronder zie je een simpel voorbeeld van een zéér effectieve A/B-test in de praktijk. Links de oorspronkelijke A-versie, rechts de B-versie:

Afbeelding


Toen ontwerp A (links) nog online stond, kregen we regelmatige telefoontjes en mailtjes: "Hebben jullie ... nog op voorraad." Als usabilityspecialist wist ik het al, maar het is altijd beter om dat in de praktijk te kunnen observeren: internetgebruikers lezen niet en ze lezen slecht als ze per ongeluk wel lezen.

In de B-versie (rechts) kwam er prompt een einde aan die stroom telefoontjes en mailtjes. We hebben slechts een klein verschil gemeten, zoals het hoort bij een A/B-test. Vet zetten in de kleur groen voor "goed", meer niet. Toch of juist daardoor vond ik een significant verschil.

Deze A/B-test heeft mij het volgende geleerd:

Meten is weten. Je weet niets als je niets meet, maar je kunt het ook lang niet altijd goed uitbesteden. Google Analytics kan niet zien hoe vaak je wordt gebeld of gemaild... En probeer dat maar eens uit te besteden...

Conversie. We konden niet betrouwbaar meten wat deze A/B-test deed met de conversie. In de testperiode veranderden assortiment, prijzen en reclamecampagnes te vaak: allemaal doorkruisende variabelen. Iemand die zo'n A/B-test oppervlakkig uitvoert, kan daardoor al gauw de verkeerde conclusies trekken. Het enige dat we concreet konden meten, is dat het aantal telefoontjes en mailtjes significant en fors daalde. Stiekem vermoeden we natuurlijk wel dat de afname van vragen duidt op een structurele verbetering van de site...

Webdesign. Het significant betere B-ontwerp rechts verdient niet bepaald de schoonheidsprijs. Er staat plotsklaps een "Op voorraad" in vette tekst: niet consistent. De gekozen kleur groen vloekt bovendien soms met de verpakking. Maar per saldo doet het er niet toe: een ontwerp dat misschien niet het "mooiste" of "smaakvolste" is, kan toch duidelijk de winnaar zijn. Als je webdesign wilt verkopen, kun je beter templates gaan slijten.
Kan iemand uitleggen hoe je de verschillende paginas opzet of waar je die informatie kan vinden?
google staat helemaal vol met hoe goed de testen zijn maar ik begrijp niet hoe ik dit opzet.
Hoe worden de verschillende paginas afgewisseld?
Moet er ergens in de scripts iets komen van if bezoekersaantal = even getal -> pagina 1 anders pagina 2 ofzo?

Ik zou graag willen beginnen met iets simpels als de kleur van een button maar snap er niks van.
http://www.aquariumonderdelen.nl
http://www.kunststofkozijnengroothandel.nl

Re: [gezocht] Iemand die onze shop een hoge conversie kan ge

16
Ward schreef:
Dennis1 schreef:Het gaat er bij ons op dit moment alleen over om de daadwerkelijke conversies omhoog te krijgen.
Het aantal bezoekers hoeft nog niet te groeien. Als ze maar kopen :) haha!
Laat me uitleggen hoe ik dat zelf doe en vooral ook wáárom ik denk dat je het als internetondernemer nooit kunt uitbesteden.

Hieronder zie je een simpel voorbeeld van een zéér effectieve A/B-test in de praktijk. Links de oorspronkelijke A-versie, rechts de B-versie:

Afbeelding


Toen ontwerp A (links) nog online stond, kregen we regelmatige telefoontjes en mailtjes: "Hebben jullie ... nog op voorraad." Als usabilityspecialist wist ik het al, maar het is altijd beter om dat in de praktijk te kunnen observeren: internetgebruikers lezen niet en ze lezen slecht als ze per ongeluk wel lezen.

In de B-versie (rechts) kwam er prompt een einde aan die stroom telefoontjes en mailtjes. We hebben slechts een klein verschil gemeten, zoals het hoort bij een A/B-test. Vet zetten in de kleur groen voor "goed", meer niet. Toch of juist daardoor vond ik een significant verschil.

Deze A/B-test heeft mij het volgende geleerd:

Meten is weten. Je weet niets als je niets meet, maar je kunt het ook lang niet altijd goed uitbesteden. Google Analytics kan niet zien hoe vaak je wordt gebeld of gemaild... En probeer dat maar eens uit te besteden...

Conversie. We konden niet betrouwbaar meten wat deze A/B-test deed met de conversie. In de testperiode veranderden assortiment, prijzen en reclamecampagnes te vaak: allemaal doorkruisende variabelen. Iemand die zo'n A/B-test oppervlakkig uitvoert, kan daardoor al gauw de verkeerde conclusies trekken. Het enige dat we concreet konden meten, is dat het aantal telefoontjes en mailtjes significant en fors daalde. Stiekem vermoeden we natuurlijk wel dat de afname van vragen duidt op een structurele verbetering van de site...

Webdesign. Het significant betere B-ontwerp rechts verdient niet bepaald de schoonheidsprijs. Er staat plotsklaps een "Op voorraad" in vette tekst: niet consistent. De gekozen kleur groen vloekt bovendien soms met de verpakking. Maar per saldo doet het er niet toe: een ontwerp dat misschien niet het "mooiste" of "smaakvolste" is, kan toch duidelijk de winnaar zijn. Als je webdesign wilt verkopen, kun je beter templates gaan slijten.
Kan iemand uitleggen hoe je de verschillende paginas opzet of waar je die informatie kan vinden?
google staat helemaal vol met hoe goed de testen zijn maar ik begrijp niet hoe ik dit opzet.
Hoe worden de verschillende paginas afgewisseld?
Moet er ergens in de scripts iets komen van if bezoekersaantal = even getal -> pagina 1 anders pagina 2 ofzo?

Ik zou graag willen beginnen met iets simpels als de kleur van een button maar snap er niks van.
http://www.aquariumonderdelen.nl
http://www.kunststofkozijnengroothandel.nl

Re: [gezocht] Iemand die onze shop een hoge conversie kan ge

17
dennykb-d schreef:Kan iemand uitleggen hoe je de verschillende paginas opzet of waar je die informatie kan vinden?
google staat helemaal vol met hoe goed de testen zijn maar ik begrijp niet hoe ik dit opzet.
Hoe worden de verschillende paginas afgewisseld?
Moet er ergens in de scripts iets komen van if bezoekersaantal = even getal -> pagina 1 anders pagina 2 ofzo?
Precies: je selecteert in PHP bijvoorbeeld met mt_rand(0, 1) aselect het getal 0 voor de A-versie en het getal 1 voor de B-versie. Deze selectie sla je op in de sessie en een cookie, zodat één bezoeker steeds dezelfde versie ziet. Aansluitend kun je met if ... else ... een klein onderdeel van je webpagina's aanpassen voor de A/B-vergelijking.

Uitdaging is meer dat zowel je sitestatistieken als je verkoopstatistieken moeten zijn ingericht op zo'n A/B-test. Uiteindelijk wil je immers concreet meten welke versie beter of meer verkoopt.

Workaround is bijvoorbeeld bij even IP-adressen een andere versie tonen dan bij oneven.
StoreCore.io

Re: [gezocht] Iemand die onze shop een hoge conversie kan ge

18
Een mooi voorbeeld en goede toelichting van Ward. Wanneer je de foto van zo'n Legodoos kan vergroten en b.v. de doos om kan draaien, m.a.w. virtueel in je handen kan pakken, kan dit ook conversieverhogend werken. Er zijn bekende conversie verhogende maatregelen waarmee veel webshops hun voordeel mee kunnen doen (b.v. gratis bezorging bij bepaalde besteding of in een actieweek). Het is een specialisme geworden. Het is mogelijk om hiervoor offertes aan te vragen om de kosten hiervan op een rij te zetten. Begin bij het meten en het opstellen van de SMART doelstellingen.

Naast de ROI, mag je ook de SEO niet uit het oog verliezen. Hoewel daar wellicht niet het grootste probleem ligt, kan hier ook ongetwijfeld e.e.a. aan verbeterd worden. Het is mogelijk haalbaar je conversie met 30% te verbeteren, maar als je daarnaast ook de bezoekersaantallen verhoogt met 10% en het orderbedrag vergroot met 10%, dan zal je dat vast niet vervelend vinden ;-).

Succes met de webshop!
http://www.zoektermen.nl webmarketing bureau Breda
http://www.seomarktplaats.nl matcht opdrachtgevers met opdrachtnemers

Re: [gezocht] Iemand die onze shop een hoge conversie kan ge

19
Ik lees hier inderdaad hele mooie ideeen en oplossingen.
Helaas kan ik dit echt niet zelf.

Heb ondertussen diverse PM ontvangen van forum gebruikers.
De meesten wilden weten wat de url en bezoekersaantallen waren.

Deze doorgegeven aan allemaal.
En sindsdien is het al weken stil...
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen