Concullega

1
Dag allemaal,

Graag zou ik jullie meningen horen rondom de volgende situatie: Ik heb sinds een kleine twee jaar een bescheiden webshop vanuit huis. Een van mijn leveranciers zit in Amerika en ik ben sinds 4 maanden zijn enige afnemer in Nederland. Het is een redelijk groot bedrijf, levert volgens vaste staffelprijzen en ik neem niet bijzonder veel af.

Nu kreeg deze leverancier onlangs een aanvraag vanuit Nederland van iemand die een webshop wil starten in dezelfde producten als ik (tot nu toe heb ik geen directe concurrent in NL). De leverancier verwees hem netjes door naar mij als contactpunt in NL. Ik weet echter niet goed hoe ik hiermee om moet gaan.

Ik heb liever niet dat hij deze webshop opstart en wil hem daarom liever niet beleveren. Echter zal hij links of rechts om vast aan de producten kunnen komen. Ik weet ook niet hoe mijn leverancier zal reageren als ik hem blok. Misschien toch hem de producten leveren en daarop een kleine marge pakken? Graag jullie mening hierover!

Re: Concullega

2
rhodopi schreef:Echter zal hij links of rechts om vast aan de producten kunnen komen.
Dát is het doorslaggevende argument om inderdaad te gaan leveren. Als je de nieuwe concurrent toch niet kunt tegenhouden, kun je aan een partnership in elk geval geval nog wat verdienen. Bovendien is het gunstiger voor je staffelkorting als je hierdoor groter kunt inkopen.
StoreCore.io

Re: Concullega

4
Dan is het direct ook een minder zware concurrent toch? ;)

Jij, die goedkoper kan inkopen bij de leverancier. En hij, die waarschijnlijk duurder bij jou moet inkopen. Daarnaast kun je ook wat aan zijn ''succes'' verdienen mocht dat er komen.
Blokkeren lijkt me inderdaad niet mogelijk, als jouw leverancier hem doorverwijst naar jou.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Concullega

5
Wees blij. Daar kan jij mooi extra op verdienen. Behalve dat hij bij jou moet inkopen maakt hij straks ook nog eens reclame voor 'jouw'. Product. Een aangezien zijn inkoopprijs duurder is dan de jouwe is de kans dat hij het voor minder aanbied ook een stuk kleiner. Win-win in mijn ogen.

Bedenk ook dat als jij weigert de groothandel alsnog direct met hem in zaken zal gaan.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Concullega

7
Bedankt voor de reacties. Het verhaal is me een stuk duidelijker nu en ook mijn mogelijkheden. Ik ga het eens uitdenken.