Fulfilment uitbesteden?

1
Wat is volgens jullie het moment om uit te besteden?
En belangrijker waar moet ik zijn?
Ik lees op dit forum en op i-net over diversen mogelijkheden en ervaringen.
Wat zijn jullie ervaringen?

Re: Fulfilment uitbesteden?

2
Roony schreef:Wat is volgens jullie het moment om uit te besteden?
Dat hoort een bedrijfseconomische afweging te zijn van lasten en baten. Onlangs hebben we de fulfilment uitbesteed (en we zitten nog in de staart van de verhuizing) om vooral één reden: van 's ochtends rond 6:00 uur tot circa 12:00 uur waren we in touw met inpakken en alles wat er bij de orderverwerking komt kijken. Dan heb je er rond 15:00 uur een stevige werkdag op zitten, maar houd je te weinig tijd over voor belangrijkere zaken zoals marketing, reclame maken, het verbeteren van je webshops, enzovoort.
Roony schreef:En belangrijker waar moet ik zijn?
Ik lees op dit forum en op i-net over diversen mogelijkheden en ervaringen.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ga praten met verschillende partijen. En neem daar ook een kijkje in de keuken. De serviceniveaus in fulfilment verschillen enorm, de bijbehorende tarieven dus ook. Het kan sloom en slecht op een koopje, maar ook snel en professioneel voor een navenant hoger tarief.

Een goed fulfilmentbedrijf levert maatwerk dat aansluit op je bedrijf. Omdat ik een sterke band met mijn assortiment heb, wil ik zien en voelen wat ik verkoop. En omdat ik hoge eisen stel aan ons eigen serviceniveau, wil ik ook zien en voelen dat de complete orderverwerking in goede handen is. Daarom heb ik gekozen voor een fulfilmentbedrijf dat hier om de hoek zit en waar ik altijd kan binnenlopen. Geen uitzendkrachten maar dames van middelbare leeftijd in vaste dienst, geen Selektvracht met een levertijd van 4 of 5 dagen maar de 24-uursservice via PostNL, je kunt fulfilment helemaal naar eigen inzicht invullen.

Maar goed, dat zijn keuzen die elke ondernemer voor zichzelf moet invullen. Ik ken ook webwinkeliers die juist blij zijn dat ze helemaal nooit zien wat ze verkopen omdat het ergens ver weg op een industrieterrein voor ze wordt afgehandeld. Ieder zijn ding: je kunt fulfilment invullen zoals je het zelf hebben wilt.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Fulfilment uitbesteden?

5
floots schreef:Praat eens met Wouter Hol, die heeft ook deze afweging gemaakt en het nu bij een grote partij onder gebracht.
Op zich heeft Ward het al mooi verteld. Zorg er voor dat je een goed gevoel hebt bij de partij en dat je in elk geval ook zelf eens rondgelopen hebt in het magazijn zodat je ziet hoe het er daar aan toe gaat.

Verder leg je de berekening e-fulfilment naast die van de begroting om het magazijn zelf (te blijven) doen met daarbij de plus en minpunten, zodat je kan zien welke optie beter is.

Re: Fulfilment uitbesteden?

8
Ik kan je hier in ieder geval ook bij helpen. Voor vragen kun je altijd contact met me opnemen.
MCS Fulfilment, de totaaloplossing voor webwinkeliers.
E-fulfilment voor webshops. Opslag, inpakken en verzenden

Re: Fulfilment uitbesteden?

10
Je betaalt nooit een precentage, maar altijd een vast bedrag per order, opslaglocatie etc.

Je kan dit natuurlijk wel vertalen naar een percentage als je je gemiddelde omzet per order afzet tegen de kosten per order die je betaalt bij de fulfilment partij, maar dat is meer een berekening die wisselt per webshop.