Re: Ook een keyword vraag ivm google

2
Je moet het voor de klant goed invullen dus als je parfumolie verkoopt moet dat er ook staan.
Een schoenenzaak gaat ook niet veel keer het woord schoen weghalen omdat Google dat niet leuk zou vinden.
Je moet het niet overdrijven, dus niet:
Dit is parfumolie. Deze parfumolie is geel van kleur en deze parfumolie ruikt naar iets lekkers. De parfumolie kost niet veel.

Re: Ook een keyword vraag ivm google

3
Bij pagina Parfumolie US Grade
Total number of words: 389
parfumolie 38 9.77%

Dus dat is teveel (best is tussen 2 en 4%, maar sommige zeggen dat je tot 8% kan gaan)
Wat kan je doen, meer tekst toevoegen (zonder "parfumolie" erin)
Ik ben ook bezig met MWW, je zou bij "artikelen" - "algemeen" - "specificatie" iets relevant kunnen bijzetten zonder "parfumolie" erin.

Zo los ik het op, anders had ik ook te hoge %

Je zou ook meerdere pagina's kunnen maken van Parfumolie US Grade.
Maar dan heb je wel dezelfde "tittel discription" bij de software van MWW (is ook niet goed voor SEO)

Re: Ook een keyword vraag ivm google

4
Zoals Paul al zegt: Teksten schrijf je in eerste instantie voor je klanten. Wanneer je je hieraan houdt zul je automatisch bepaalde woorden meer gebruiken dan andere woorden. Dit is zeker niet erg maar wat vooral niet de bedoeling is: je trefwoorden expres buitensporig vaak gebruiken. Of je trefwoorden onderaan de pagina zetten. Bijzonder slecht voor je SEO. Als je er toch niet gerust op bent zou ik synoniemen zoeken voor parfumolie en die dan ook gebruiken.
Alles over webwinkels vind je op http://www.webshop-informatie.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ook een keyword vraag ivm google

5
Het gaat vooral over zijn productpagina waar dan bijvoorbeeld 20 verschillende oliën opstaan
dus je hebt automatisch al 20 keer parfumolie .
Dus het gaat hier niet over grote stukken tekst met daarin het woord parfumolie staat.
Dus de enigste oplossing is om er nog wat bij te schrijven, zoals ik voorgaande al vertelde.

Re: Ook een keyword vraag ivm google

6
Dus als ik het goed begrijp is het niet erg dat ik in de omschrijving van het product parfumolie gebruik.

Maar in mijn productgroep die parfumolie heet moet ik dus niet elk apart product nog benoemen met: parfumolie Angel Wings, volgende product Parfumolie Aloe Vera maar alleen de naam Angel Wings etc?

Ben nu een maandje bezig en ik heb nu ongeveer 80 parfumolieën en het is de bedoeling dat het net als mijn leverancier honderden geuren worden. Vamdaar mijn vraag.
http://www.scentdelight.com

Re: Ook een keyword vraag ivm google

7
Scent Delight schreef:Dus als ik het goed begrijp is het niet erg dat ik in de omschrijving van het product parfumolie gebruik.

Maar in mijn productgroep die parfumolie heet moet ik dus niet elk apart product nog benoemen met: parfumolie Angel Wings, volgende product Parfumolie Aloe Vera maar alleen de naam Angel Wings etc?
Moeilijk te zeggen waar de grens precies ligt, maar je kunt wel een vergelijking trekken: online boekhandels die honderdduizenden boeken verkopen, gaan ook niet per product met het zoekwoord "boek" lopen leuren.

Het komt er vooral op aan wat je in de context van het zoekwoord "parfumolie" nog meer brengt. Zijn dat vooral fantasienamen, dan zou ik wél het zoekwoord "parfumolie" toevoegen. Op fantasienamen wordt immers nauwelijks gezocht. Waar het vooral om draait, is dat je robots duidelijk maakt dat je een categoriepagina "parfumolie" hebt met daaronder aparte productpagina's voor elke "parfumolie".

De omgekeerde argumentatie werkt volgens mij niet: bij een specifieke parfumolie vooral maar niet of niet te vaak het zoekwoord "parfumolie" noemen omdat je liever hebt dat bezoekers landen op de overzichtspagina. Dat is de omgekeerde wereld: bij een merkproduct noem je op de productpagina ook het merk, zelfs al heb je ook nog een aparte pagina voor het merk. Of je nu 80, 800 of 8.000 producten van dat merk voert, maakt dan niet eens uit.
StoreCore.io

Re: Ook een keyword vraag ivm google

8
Ieder product benoemen is niet erg.
Kijk eens bij bijv zalando die het toch goed doet. Sandaal staat bij iedere sandaal op een pagina. En gratis verzenden staat ook bij ieder artikel.
Die procenten moet je niet op letten, je moet naar het gebruikersgemak voor bezoekers kijken.

Stel je hebt een pagina waar je honderd verschillende woorden in een tekst zet en dat herhaal je 300 keer. Dan heeft nog steeds ieder woord maar 1% dichtheid. Maar google vindt het toch niet zo goed. Heb je 30 keer olie op de site staan met 300 woorden is de dichtheid 10%. Maar als het voor bezoekers (en google) 30 artikelen zijn is er niets aan de hand.

Regel 1 voor google: Schrijf voor de bezoeker.

Re: Ook een keyword vraag ivm google

9
Zalando heeft op die pagina van sandalen wel 113 sandalen staan, maar dat is uiteindelijk maar 3.6 % (Want op die pagina zijn er 3132 woorden).

Dat is ook wat scentdelight best doet, een beetje extra tekst toevoegen.

Re: Ook een keyword vraag ivm google

12
@veke
De heren sandalen komt op: sandalen 205 = 11.58%
De dames op: sandalen 211 = 8.54%
De pump bij dames pumps 157 = 7.83%
Gratis en verzending is op iedere categorie pagina zo'n 6%
Zoek ik nu in google op: pumps gratis verzending
staat zalando op plek 1 en 2 en 3 in de gewone zoekresultaten.
Zoek ik nu in google op: sandalen gratis verzending
staat zalando op plek 1 en 2 en 3 en 4 in de gewone zoekresultaten.
En dan zou het tussen 2% en 4% moeten zijn?

Re: Ook een keyword vraag ivm google

14
Wat ik begrijp tellen ze mee. Volledig is altijd lastig want keywords tussen H1 tags tellen zwaarder dan gewone woorden.
Belangrijk is altijd of de woorden op een natuurlijke manier voorkomen.
Dat ziet een zoekmachine ook aan bijv: Lijsten, tabellen, divs openen en sluiten.
Als in ieder veld van een tabel een naam met keywoord staat en een plaatje en andere tekst, dan komt het al natuurlijk over (een gevulde tabel met items die over hetzelfde gaan).
Als je een stuk tekst hebt van 3 zinnen met 10 keer een keywoord dan komt het niet (snel) natuurlijk over.
Het meest makkelijke blijft: schrijf voor bezoekers.
Als je het zelf (of de bezoeker) leest op de site en je denkt, "ja nu weet ik wel dat je badolie verkoopt" dan is het teveel.