Het aantal webshops per persoon..

1
Regelmatig kom ik hier op het forum tegen dat er word gesproken over onze webshops... Om hoeveel shops gaat het en waarom meer dan een? Graag zou ik hier inzicht in willen krijgen.

Is dit in de dezelfde brache of verschillende branche?
Is het zo makkelijk om meerdere shops te starten?
Loopt de eerste shop niet goed genoeg en daarom een 2de?

Waarom meer dan één webshop?

Re: Het aantal webshops per persoon..

2
Om met je laatste vraag te beginnen...
stapvan schreef:Waarom meer dan één webshop?
Waarom niet? Om eerlijk te zijn ken ik weinig ondernemers die niet voortdurend met iets nieuws in de weer zijn.

Persoonlijk denk ik wel dat je niet aan een webwinkel moet beginnen als je van het behoudende type bent dat helemaal tevreden is met één vaste baan, één huis, één auto, één kind, één caravan, één hobby en twéé dagen in de week vrij.
stapvan schreef:Is dit in de dezelfde brache of verschillende branche?
Beide. Uit vrekkigheid of uit onkunde branchevreemde producten gaan voeren in één webshop is een beginnersfout. Dan krijg je een webshop voor zware industriële reinigingsmiddelen die ook kinderspeelgoed verkoopt (en dat is een praktijkvoorbeeld).

Binnen één branche kun je soms "while going" ook specifieke doelgroepen en marktsegmenten ontdekken. Dat kan dan een reden zijn om daar een speciale webshop voor op te zetten.
stapvan schreef:Is het zo makkelijk om meerdere shops te starten?
Ja, de eerste is de allergrootste uitdaging, daarna wordt het steeds makkelijker. Het hangt er verder van af wat je persoonlijk onder "makkelijk" verstaat, want het kost hoe dan ook tijd en geld.
stapvan schreef:Loopt de eerste shop niet goed genoeg en daarom een 2de?
Dat zal het niet zijn: een slecht lopende shop verbeter je óf doe je snel van de hand, bijvoorbeeld via een niet nader te noemen forum...

Het draait er meer om dat je een gezonde portfolio hebt van cashcows, stars en dogs. De cashcows financieren dan de veelbelovende stars waar voorlopig nog geld bij moet.
StoreCore.io

Re: Het aantal webshops per persoon..

3
stapvan schreef: 1. Is dit in de dezelfde brache of verschillende branche?
2. Is het zo makkelijk om meerdere shops te starten?
3. Loopt de eerste shop niet goed genoeg en daarom een 2de?

4. Waarom meer dan één webshop?
1 Bij mij is het bewust in verschillende branches. Waarom zou je al je eieren in 1 mandje leggen.
2 meerdere shops starten is makkelijk, ze allemaal onderhouden en up to date houden is al wat lastiger.
3 + 4 Ik ben een bouwer en ik bouw graag, dus dat ik er meer bouw heeft niet zo zeer te maken met de resultaten. Het lijkt me ook leuk om te zien hoeveel ik er goed te gelijk kan aansturen. Heb er nu 2 draaien en bezig met de derde te ontwikkelen. Eind 2012 wil ik op 5 zitten. Waarom? Vind het leuk om te doen en er mee bezig te zijn.

Re: Het aantal webshops per persoon..

4
Ik denk erover een tweede webshop te starten, inderdaad omdat je niet een te breed/uiteenlopend assortiment wilt hebben in één webshop.
Waar ik alleen tegen aan loop, is de promotie daarvan. Mijn huidige webshop heb ik in eerste instantie vooral via vrienden en familie bekendheid gegeven, maar zullen zij dat bij een tweede shop nogmaals doen? En bij een derde, vierde, etc? Ik zal daar iets voor moeten verzinnen, en zolang ik daar nog niet uit ben, gebeurt het ook nog niet.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Het aantal webshops per persoon..

5
Tanya schreef:Ik denk erover een tweede webshop te starten, inderdaad omdat je niet een te breed/uiteenlopend assortiment wilt hebben in één webshop.
Waar ik alleen tegen aan loop, is de promotie daarvan. Mijn huidige webshop heb ik in eerste instantie vooral via vrienden en familie bekendheid gegeven, maar zullen zij dat bij een tweede shop nogmaals doen? En bij een derde, vierde, etc? Ik zal daar iets voor moeten verzinnen, en zolang ik daar nog niet uit ben, gebeurt het ook nog niet.
Dat is inderdaad een belangrijk aandachtspunt. Met meerdere webwinkels heb je enerzijds schaalvoordelen doordat ze kosten delen (inkoop, hosting, webdevelopment, opslag, fulfilment, verzendkosten, administratie, enzovoort). Anderzijds is dat voordeel betrekkelijk klein voor de directe kosten die je specifiek maakt voor één webwinkel, waaronder inderdaad de kosten voor reclame en PR.
StoreCore.io

Re: Het aantal webshops per persoon..

7
vampirelord schreef:@Ward

Ik zie dat profiel foto veranderd is van 30 naar 32. Waar staat het eigenlijk voor? :P
Dat is het actuele aantal bezoekers in mijn webwinkels. Rond de lunch zal die oplopen en vanavond volgt er weer een piek.

Als je de avatar een tijdje volgt, zie je dat er een duidelijk patroon is.
StoreCore.io

Re: Het aantal webshops per persoon..

9
Persoonlijk denk ik wel dat je niet aan een webwinkel moet beginnen als je van het behoudende type bent dat helemaal tevreden is met één vaste baan, één huis, één auto, één kind, één caravan, één hobby en twéé dagen in de week vrij.
Ik mis nog in het rijtje: één vrouw :lol:
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!

Re: Het aantal webshops per persoon..

10
Be-Slank schreef:
Persoonlijk denk ik wel dat je niet aan een webwinkel moet beginnen als je van het behoudende type bent dat helemaal tevreden is met één vaste baan, één huis, één auto, één kind, één caravan, één hobby en twéé dagen in de week vrij.
Ik mis nog in het rijtje: één vrouw :lol:
Ik wilde het geslachtsneutraal houden; het had dus ook één man kunnen zijn. Eén man én één vrouw lijkt me sowieso lastig, dan kom je waarschijnlijk niet meer aan je webwinkel toe :lol:

Re: Het aantal webshops per persoon..

11
Ward schreef:Persoonlijk denk ik wel dat je niet aan een webwinkel moet beginnen als je van het behoudende type bent dat helemaal tevreden is met één vaste baan, één huis, één auto, één kind, één caravan, één hobby en twéé dagen in de week vrij.
Ik mis nog in het rijtje: één vrouw :lol:[/quote] Ik wilde het geslachtsneutraal houden; het had dus ook één man kunnen zijn. Eén man én één vrouw lijkt me sowieso lastig, dan kom je waarschijnlijk niet meer aan je webwinkel toe :lol:[/quote]

Om niet te spreken over een gezin met 6 kinderen..

Ontopic: Je start geen 2e shop omdat je 1e niet loopt. Loopt je 1e niet dan zal je 2e ook niet van een leien dakje gaan. Daarnaast met mijn geringe advies zal ik je adviseren om je op het begin met één webwinkel te focussen en later kan je altijd andere er bij doen wanneer de 1e goed loopt.

En waarom meer dan 1: omdat je met meer webwinkels meer inkomen hebt. Je kan wel sokken verkopen en hier 20k omzet per maand uit halen, maar of dit iedere maand nog zal stijgen na een aantal jaar is nog maar de vraag. Zo kun je er bijvoorbeeld een webwinkel voor truien bij gaan doen. Deze kan nog wel groeien en wellicht kom je hier ook aan de 20k omzet per maand na enige tijd. Etc etc.

Re: Het aantal webshops per persoon..

12
[offtopic]
Zes kinderen?! "Misschien dan in plaats van een iPod-bescherming een andere bescherming in acht nemen." Zo'n ongevraagd advies kreeg ik toen onze derde net thuis in het wiegje lag; ik heb dat mens van het consultatiebureau meteen buiten de deur gezet...
[/offtopic]

Re: Het aantal webshops per persoon..

13
Ward schreef:[offtopic]
Zes kinderen?! "Misschien dan in plaats van een iPod-bescherming een andere bescherming in acht nemen." Zo'n ongevraagd advies kreeg ik toen onze derde net thuis in het wiegje lag; ik heb dat mens van het consultatiebureau meteen buiten de deur gezet...
[/offtopic]
Licht er ook maar net aan hoe je het krijgt hé..
Was laatst een programma op tv, een 6-ling. De beste familie had al twee kinderen. Denk je van '' ja nu willen we toch een derde erbij '' krijg je er op eens 6, 8 totaal. Je kan er weinig aan doen..

Ontopic: Dan is je bedrijf voor de toekomst in ieder geval wel 'veilig' gesteld. je hebt genoeg kinderen die het kunnen overnemen. Dus in dat geval, wellicht meer dan 1 webwinkel openen.