product overzicht

1
Ik ben Mi-lou een jonge onderneemster van 16 jaar. Ik heb een webwinkel in sieraden en accessoires maar vind het nog erg moeilijk met het onderhouden van mijn website.
ik vind het bijvoorbeeld erg moeilijk om bij te houden hoeveel winst je er op maakt, waarin kun je het beste een lijst bijhouden wat je verkoopt en hoeveel je er aan verdiend.
Ik heb het op word geprobeerd maar dat was niet helemaal geschikt.
Ook zou ik graag willen weten hoe jullie dit doen met verzendkosten en andere kosten.
Alvast heel erg bedankt.
Surui-style webwinkel en winkel in sieraden, accessoires en dieren luxeartikelen http://www.surui-style.nl

Re: product overzicht

4
Hoi,

Je heb de website zelf gebouwd en maak je gebruik van een database zoals MySql? Zo ja dan kan je queries op je database eenvoudig weg schrijfen met phpMyAdmin naar CSV bestanden die je dan weer in excel kan laden. Je moet uiteraard zorgen dat je backend van je website goed in orde is en een genormaliseerde database hebben. Je houd dus goed bij wat waneer gekocht en verkocht is en tegen welke prijs.

Nu moet je uiteraard de correcte formules hebben om alles te berekenen, helaas kan ik je hier niet mee helpen (start ook pas net) maar als je een systeem als dit goed uitwerkt scheelt dat uiteindelijk heel veel tijd.

Verder heb ik geen ervaring met kant en klare webshops, maar ik neem toch aan dat deze ook de mogelijkheid hebben om een goed overzicht te maken. Als je een kant en klare webshop heb vraag dan de host/admin is.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: product overzicht

5
menyo schreef:Je heb de website zelf gebouwd en maak je gebruik van een database zoals MySql? Zo ja dan kan je queries op je database eenvoudig weg schrijfen met phpMyAdmin naar CSV bestanden die je dan weer in excel kan laden. Je moet uiteraard zorgen dat je backend van je website goed in orde is en een genormaliseerde database hebben. Je houd dus goed bij wat waneer gekocht en verkocht is en tegen welke prijs.
Zo doe ik dat zelf inderdaad ook, maar of je een beginnende webwinkelier kunt lastigvallen met een SELECT en een meervoudige JOIN? Je kunt er inderdaad complete grootboekrekeningen mee beheren, maar dan moet je wel aardig wat kennis hebben van SQL en boekhouden.
StoreCore.io

Re: product overzicht

6
Ward schreef:
menyo schreef:Je heb de website zelf gebouwd en maak je gebruik van een database zoals MySql? Zo ja dan kan je queries op je database eenvoudig weg schrijfen met phpMyAdmin naar CSV bestanden die je dan weer in excel kan laden. Je moet uiteraard zorgen dat je backend van je website goed in orde is en een genormaliseerde database hebben. Je houd dus goed bij wat waneer gekocht en verkocht is en tegen welke prijs.
Zo doe ik dat zelf inderdaad ook, maar of je een beginnende webwinkelier kunt lastigvallen met een SELECT en een meervoudige JOIN? Je kunt er inderdaad complete grootboekrekeningen mee beheren, maar dan moet je wel aardig wat kennis hebben van SQL en boekhouden.
True, na het lezen van de eerste post ging ik er van uit dat de site zelf is gebouwd en hopelijk met een database erachter. Als je een redelijke database kan maken moet een join geen probleem zijn, mysql is zo ie zo al best straight forward. Hooguit een kwestie van opzoeken http://www.w3schools.com/sql/sql_join.asp.

Re: product overzicht

7
Misschien kun je een boek aanschaffen of een kennis van je ouders vragen die er verstand van heeft? Als je dan een avondje samen hebt gezeten snap je het vast hoe je dit het best kunt aanpakken. Ik weet ook zeker dat mensen je wel willen helpen als het gaat om iets waar ze verstand van hebben. Dat zou ik in ieder geval best willen doen voor een kennis!