Avast blokkeert

1
Deze week begonnen met mijn webwinkel bij shoppagina. Invoeren van alles gaat prima, maar om hem te kunnen zien moet ik mijn (betaalde) avast uitzetten. Vanochtend deed hij het even, maar na een kleine wijziging in de webwinkel knalde hij er weer uit door Avast. En krijg ik de melding - De verbinding werd geherinitialiseerd - Terwijl mijn testers (diverse klanten) een melding krijgen dat avast de webshop als niet veilig kent. dus kan niemand erop... Hoe ga ik dit oplossen?

Groetjes Pieternel

p.s. gaat om de website http://www.pieternels.com

Re: Avast blokkeert

4
PeterPastoor schreef:Ik zou de webwinkel ook even in het feedback gedeelte plaatsen. Er kunnen nogal wat dingen beter :)
Ik ben er nog mee bezig, had alles op pieternels.nl staan. Daar kon geen ideal op en zodoende naar deze gegaan.
Maar aanvullingen zijn altijd welkom.

Groetjes Pieternel
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Avast blokkeert

5
avast er af gooien?
Dit werkt alleen voor jezelf natuurlijk. Alle klanten die avast gebruiken blijven met het probleem zitten en daarmee zit hij er zelf mee omdat de winkel niet bezocht wordt.
Ik zou zeggen: Zoek uit in welk deel het probleem voor avast zit. Grote kans dat het in het compressed javascript deel zit.
En vertel het shoppagina

Re: Avast blokkeert

6
PaulG schreef:
avast er af gooien?
Dit werkt alleen voor jezelf natuurlijk. Alle klanten die avast gebruiken blijven met het probleem zitten en daarmee zit hij er zelf mee omdat de winkel niet bezocht wordt.
Ik zou zeggen: Zoek uit in welk deel het probleem voor avast zit. Grote kans dat het in het compressed javascript deel zit.
Ja dat wisten we al, maar dat zet shoppagina.nl erop. En zij zeggen dat ze er niets aan kunnen doen.

Re: Avast blokkeert

7
Je hebt in de source ook drie keer een javascript staan waar de source begint met
http://thepinktheme.info/....
Deze bestaan niet! Als dat ook door shoppagina gedaan wordt zeggen ze misschien dat ze daar ook niets aan kunnen doen. :?
Je kan ook een mail naar avast sturen en hun even laten kijken naar de website.

Re: Avast blokkeert

8
PaulG schreef:Je hebt in de source ook drie keer een javascript staan waar de source begint met
http://thepinktheme.info/....
Deze bestaan niet! Als dat ook door shoppagina gedaan wordt zeggen ze misschien dat ze daar ook niets aan kunnen doen. :?
Je kan ook een mail naar avast sturen en hun even laten kijken naar de website.
Dank. Ik ga dit doormailen naar ze...
Wordt vervolgt

Pieternel

Re: Avast blokkeert

9
Nu valt het kwartje denk ik, maar hoe los ik dat op?

thepinktheme is volgens mij een add on die je kon installeren om er voor te zorgen dat Facobook roze werd. Nu heb ik die add on verwijderd dus, maar dan denk ik dat dat script er nu nog in zit.
Kan ik dat zelf weghalen of kan shoppagina dat alleen doen.

Groetjes Pieternel

of ik ben goed of heel goed

10
ok, ik denk dat ik het dus zelf opgelost heb.

Het komt door een app/add on die ervoor zorgt dat je facebook roze kleurt.
Toen ik dus facebook wilde koppelen aan mijn webshop heeft dit zich waarschijnlijk genesteld hierin en toen voor de problemen gezorgt. Ik kwam erachter door op elk knopje van de webshop te klikken en te kijken waar die app/add on zat. Die zat alleen in mijn knopje home. Deze verwijderd en nu doet hij het. Ook natuurlijk die app/add on van mijn pc gehaald.

Willen jullie ff testen?

Groetjes Pieternel

ai, ga ik testen. Is de hoofdpagina goed. Nu krijg ik de melding als ik op de plaatjes klik... mmmm waar zit die themepink nog meer?

yes yes

11
Heb de oplossing gevonden, dankzij jullie

De oorzaak van de virusmelding zat in de omschrijving van onze artikelen.
Deze omschrijving hadden we gekopieerd van onze andere site. Omdat dit html was zat daar een verborgen verwijzing in naar een javascript.
Deze verwijzing veroorzaakte verschillende virusmeldingen. Na deze verwijzingen verwijderd te hebben werkte alles naar behoren.
In eerste instantie was dat niet opgevallen omdat de texteditor van de shop de html opmaak niet laat zien zolang je niet op html drukt.

Mijn dank is heel groot..

Groetjes Pieternel
p.s. ga nu alle omschrijvingen verwijderen en opnieuw doen.