[Bijlicht.nl] - Uw kijk en feedback op de website

1
Sinds kort ben ik de eigenaar van de webshop http://www.bijlicht.nl
Met deze website richt ik mij op het toeleveren van de gloeilamp en autolampen. In de loop van de tijd hoop ik mijn assortiment uit te breiden met tl-buizen, armaturen led verlichting enz.

De site is gekoppeld aan ons voorraad- en administratiesysteem. Waardoor bestellingen makkelijk en snel kunnen worden verwerkt.

Het uiterlijk van de site is niet heel spannend of interactief. Persoonlijk vind ik dit niet heel erg. Het is overzichtelijk, rustig en duidelijk. Laten we het de kracht van eenvoud noemen ;)

Helaas is de site nog niet optimaal zichtbaar binnen google. Hiervoor dienen de URL's te worden aangepast wat mijns inziens wat lastig gaat mbt het scripting binnen de site.

Graag jullie reacties op de website en wat jullie zien als verbeterpunten / aanpassingens mogelijkheden / optimalisatie opties.
bit.ly: http://bit.ly/bijlicht
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 21 maart 2012, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar het feedback forum. Het voorstel forum is bedoelt voor de persoon(en) achter de shop.

Re: [Bijlicht.nl] - Uw kijk en feedback op de website

2
Ik zou op de homepage wat foto's zetten.
De pagina "informatie" is leeg
Ik zie niets van retouren in de AV.
Logo is wat blokkerig.

PS: best zo snel mogelijk ook leds of spaarlampen verkopen.
Er gaan stemmen op om de fabricatie van gloeilampen te stoppen.
In mijn vriendenkring koopt niemand meer gloeilampen.

Re: [Bijlicht.nl] - Uw kijk en feedback op de website

3
Bijlicht.nl schreef: Helaas is de site nog niet optimaal zichtbaar binnen google. Hiervoor dienen de URL's te worden aangepast wat mijns inziens wat lastig gaat mbt het scripting binnen de site.
Na het zien van de site begrijp ik jouw "kracht van de eenvoud" commentaar. Maar heb je het niet TE eenvoudig gemaakt?

Het voelt aan als een handgeschreven website waaraan een eenvoudige winkelwagen is toegevoegd. Dus je bent echt het wiel opnieuw aan het uitvinden als het ware.

Iets als een URL herschrijven is een standard feature van (bijna?) elke webshop. Zelf als je het zelf zou schrijven is het niet echt moeilijk; maar waarom zou je ?
<a href="http://www.heuvelman-internet.nl" class="whiteLink" target="_blank">Website by Heuvelman-internet</a>
Kleine optimalisatie om page rank verlies te vermijden zou zijn om hier een rel="nofollow" link van te maken. Deze link staat op elke pagina van de shop. Tenzij het natuurlijk je eigen internet bedrijf is dat je promoot!
http://www.hollandwinkel.nl

Re: [Bijlicht.nl] - Uw kijk en feedback op de website

4
Het eerste wat opvalt is het erg saai oogt.
Geen foto's op de homepage en ook de kleuren doen ouderwets aan.

Je rekent E. 10,- afhandelkosten onder de E. 50,-. Hoe kom je aan dit bedrag, want het is belachelijk veel. Dit schrikt mensen af.

Bij het tabje informatie staat geen tekst, geen veelgestelde vragen, geen idee wanneer de verzending wordt verzonden, enz.

Er zijn nog producten zonder foto of met een wazige onduidelijke foto.

Nog veel werk te doen. Succes. :wink:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [Bijlicht.nl] - Uw kijk en feedback op de website

5
Er gaan stemmen op om de fabricatie van gloeilampen te stoppen.
Er gaan niet alleen stemmen op dat is ook al besloten.
Maar des te meer reden om ze te verkopen! Ze worden steeds meer waard als iemand ze toch nog wil kopen. (Wel genoeg voorraad hebben natuurlijk!)

Re: [Bijlicht.nl] - Uw kijk en feedback op de website

6
Welkom,

Het eerste wat me opvalt is dat je heldere gloeilampen verkoopt van min.75 watt, maar is dit niet tegen de Europese regelgeving?
Meende zoiets gelezen te hebben....

Je lijkt al een aardig assortiment te hebben, da's mooi.
Ook het contact formulier ziet er prima uit.

Levering/verzendkosten; wanneer bedrijven grote orders plaatsen, prima, dan kom je vast wel tot € 450, particulieren die onder de € 50 bestellen, moeten maar liefst € 10 bijbetalen? Vind ik nogal veel...En je hebt mazzel wanneer je in een bepaald postcodegebied woont....Vind ik niet zo, dat onderscheid...

Kan ik nu met iDEAL betalen (ik zie het logo?) of niet?
Bij betaling staat nl. vooruitbetaling of rembours...

Succes!

Re: [Bijlicht.nl] - Uw kijk en feedback op de website

7
Ilonajoy schreef:Je rekent E. 10,- afhandelkosten onder de E. 50,-. Hoe kom je aan dit bedrag, want het is belachelijk veel. Dit schrikt mensen af.
Dit zijn de verzendkosten. Een lamp kan moeilijk in een envelop verzonden worden. Dus komt men al snel duurder uit omdat het in een doos moet.
amoebe schreef: Het eerste wat me opvalt is dat je heldere gloeilampen verkoopt van min.75 watt, maar is dit niet tegen de Europese regelgeving?
Meende zoiets gelezen te hebben....
Daar heeft u een goed punt... Ga ik asap achter aan.
amoebe schreef: Levering/verzendkosten; wanneer bedrijven grote orders plaatsen, prima, dan kom je vast wel tot € 450, particulieren die onder de € 50 bestellen, moeten maar liefst € 10 bijbetalen? Vind ik nogal veel...En je hebt mazzel wanneer je in een bepaald postcodegebied woont....Vind ik niet zo, dat onderscheid...
Ook hier, helemaal gelijk. postcode gebied gaat er uit! Verzendkosten blijven wel.
amoebe schreef: Kan ik nu met iDEAL betalen (ik zie het logo?) of niet?
Bij betaling staat nl. vooruitbetaling of rembours...
Dit is inderdaad mogelijk! De vooruitbetaling kan worden gedaan met iDEAL...

Re: [Bijlicht.nl] - Uw kijk en feedback op de website

9
Ik zit in dezelfde branche en hanteer zelf ook iets hogere verzendkosten bij kleine bestellingen.
Lichtbronnen dienen nou eenmaal goed ingepakt te worden om breuk tijdens verzending te voorkomen. Dit kost tijd en extra verpakkingsmateriaal.

Gloeilampen van 75W (en ook 60W) mogen niet meer geproduceerd worden. Bestaande voorraden mogen echter nog gewoon verkocht worden. Er ligt nog een hele grote voorraad in Europa, trust me ;)

Re: [Bijlicht.nl] - Uw kijk en feedback op de website

11
Bijlicht.nl schreef:
Ilonajoy schreef:Je rekent E. 10,- afhandelkosten onder de E. 50,-. Hoe kom je aan dit bedrag, want het is belachelijk veel. Dit schrikt mensen af.
Dit zijn de verzendkosten. Een lamp kan moeilijk in een envelop verzonden worden. Dus komt men al snel duurder uit omdat het in een doos moet.
Ik begrijp heus wel dat een lamp niet in een envelop verzonden kan worden. :roll:
Maar dan nog vind ik E 10,- verzendkosten zeer veel. Dan haal ik wel lampen in de 'stenen' winkel.
Probeer alleen uit te leggen dat hoge verzendkosten voor veel klanten een groot struikelblok zijn.

Re: [Bijlicht.nl] - Uw kijk en feedback op de website

13
Bijlicht.nl schreef:Ik zit te denken om er een blog bij te voegen. Dit om wat meer hits binnen google te generen en om de site wat meer te laten bieden. Hoe kijken jullie hier tegen aan?
Een blog is geen slecht plan, maar in jouw geval zou ik me eerst richten op het verrijken van de primaire content: je productomschrijvingen strekken nu niet verder dan fabrikant-typenummer-spanning-vermogen.

Re: [Bijlicht.nl] - Uw kijk en feedback op de website

14
Ward schreef:] Een blog is geen slecht plan, maar in jouw geval zou ik me eerst richten op het verrijken van de primaire content: je productomschrijvingen strekken nu niet verder dan fabrikant-typenummer-spanning-vermogen.
Bedankt voor je feedback!

Daarnaast wil ik meer traffic naar mijn site genereren. Heeft er iemand nog ideeën om dit te bereiken..?

Re: [Bijlicht.nl] - Uw kijk en feedback op de website

16
Tanya schreef:Ik vind de layout niet mooi, het ziet m.i. amateuristisch en "2005" uit.
Heb je al veel klanten?
Dat kan ook redelijk kloppen. Toen is de site ongeveer in de lucht gegaan ;) Ik heb hem sinds kort onder mijn beheer.

Omdat alles staat geschakeld met het administratiesysteem is het lastig voor mij om alles aan te passen, qua kleurstelling, uiterlijk en functies.
Het "amateuristische" uiterlijk bevalt me anderzijds wel. Het hoeft niet zo dynamisch en snel. Daar zijn het ook de artikelen niet naar.

Qua klanten, schommelt het.