Onafhankelijke klantenreviews

1
Net een mailtje gehad van Kiyoh. Voor de zoveelste keer is het 'basis' pakket uitgekleed. Zeg maar gerust opgeheven. Het is nu niet eens meer mogelijk klanten uit te nodigen voor een review.... Ze komen echt niet uit zichzelf een revieuw geven. Laat staan dat ze zich eerst registreren (want ja dat moet als klanten zelf een review willen geven)

Dom van mezelf ook natuurlijk. Ik had moeten voorzien dat ze eerst klanten binnenhalen en als je als webwinkel eigenaar een goede rating hebt opgebouwd (en je dus 'vast' zit) wordt er opeens voor echt alles fiks geld gevraagd.

Weet iemand een beter alternatief als Kiyoh? Iets betalen vind ik niet erg maar met een onbetrouwbare partij als Kiyoh wil ik niets meer te maken hebben! Wie weet wanneer de volgende prijsverhoging (of versimpeling van een pakket waardoor je gedwongen wordt een duurder pakket te nemen) opgehoest mag worden!

Er moeten toch betere alternatieven zijn? Die ook betrouwbaar gebleken zijn op lange termijn en waar aanpassingen mogenlijk zijn (zonder er zoals bij Kiyoh per item forst voor te moeten betalen)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Onafhankelijke klantenreviews

4
Ik betaal helemaal niks niet van plan ook! Toen ik lid werd waren alle basis dingen nog gewoon gratis. Stuk voor stuk is alles ongebracht naar betaalde features. Speciale features kosten altijd al geld maar dat vind ik begrijpelijk. Hun moeten tenslotte ook winst maken.

Wat ik niet begrijp is dat ze eerst van unlimited gratis uitnodigen naar 20 en nu naar 0 zijn gegaan. Nu wordt ik *gedwongen* een betaald pakket te nemen. Klanten gaan niet uit hunzelf registreren om een revieuw te plaatsen (Tenzij het een slechte is maar we hebben nog nooit een klant gehad die uiteindelijk ontevreden over ons was :) ) Hierdoor is mijn pakket wat ik al ruim 2 jaar heb gewoon effectief gecancelled!

Ik ga ook geen betaald pakket nemen. Ik betaal liever ergens ander meer geld. kiyoh blijft random prijzen verhogen en features los halen waardoor je mag bijbetalen om deze terug te krijgen. Onbetrouwbaar en dus steek ik mijn energie liever in een andere partij die zich wat meer focussen op service en klant tevredenheid. Onafhankelijke klantbeoordelingen zijn naar mijn mening onmisbaar in een webwinkel.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Onafhankelijke klantenreviews

5
veke schreef:Deze 2 zijn volgens mij ook gratis

shobs.nl
zoeken.nu
Dat ziet er interessant uit ik ga deze eens goed bekijken. Iemand ervaringen hiermee?

Bedankt voor de tip!
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Onafhankelijke klantenreviews

6
Potdorie!

Ik had een paar maanden geleden Kiyoh een slechte review gegeven omdat ik ontevreden was over de uitdunning van mijn pakket destijds. Kan ik nergens meer terugvinden!

Voor zover 'onafhankelijke klantbeoordelingen' :roll:
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Onafhankelijke klantenreviews

12
Het Varaantje schreef:Dan moeten klanten zich eerst registreren

En eerlijk is eerlijk. 90% haakt daarop af...
Moest dat niet altijd al?

Ik ben inderdaad wel eens uitgenodigd voor Kiyoh. Nou heb ik een beoordeling geplaatst omdat het om iets meer ging dan een webwinkel.
Maar kan me goed voorstellen dat niet 90%, maar 99% afhaakt wanneer men een account moet aanmaken om een beoordeling te plaatsen.

Re: Onafhankelijke klantenreviews

13
Als je een uitnodiging verstuurd dan is het niet nodig. Alleen als klanten dus zelf naar de site gaan wel.

Ik zie nu al dat er betere (en goedkopere) alternatieven zijn dan Kiyoh. Jammer want ze waren veelbelovend in het begin...
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Onafhankelijke klantenreviews

15
feedback company is ongeveer hetzelfde systeem als kyoh.
Ik vrees dat zij zich ook gaan aanpassen, als ze zien dat kyoh nu ook geld vraagt voor de basics.


varaantje, laat ons weten wat het geworden is.

Re: Onafhankelijke klantenreviews

17
Jan Speelgoedboer schreef:Mooi kl*te dit.
Net het systeem aan het integreren geslagen met als doel uit te breiden en dan deze ellende ..

Ik pak dit nu ook eerst op om zelf mijn bevindingen te doen.
NOU wordt 'ie mooi!

We hadden een gratis abo zodat ik wat kon testen. Mijn account is gewoon weg, ik heb niets meer!

Ja, opnieuw aanmelden voor de gratis variant en dan reactief klanten uitnodigen zoals hierboven beschreven.
ZO trek je mij wel lekker over de streep om door te groeien naar een volgend pakket!

oeps, dat was geen edit maar een quote ..
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Onafhankelijke klantenreviews

18
Ik vind het ook zwaar ****** van ze. Lekker eerst mensen paar maanden gebruik laten maken van hun systeem, en daarna, zo goed als, verplichten om betaald pakket te nemen.
En overstappen op een ander systeem is ook niet alles. Heb net redelijk aantal reviews hier verzameld.

Re: Onafhankelijke klantenreviews

20

Code: Selecteer alles

- Het tarief dat u ziet is geldig bij een jaarafname. Wanneer u een halfjaar pakket kiest wordt er in het bestelproces 50% toeslag doorgerekend.
- Een Pro Plus pakket dat u afsluit tijdens de proefperiode van 6 weken, gaat direct over in het Pro Plus pakket.
- Na afloop van de contractperiode wordt een pakket voor dezelfde periode automatisch verlengd.
- De opzegtermijn bedraagt 1 maand voor afloop van de afgenomen contractperiode (e-mail naar administratie@kiyoh.nl).
- Upgraden naar het Premium pakket is mogelijk. Ook bij andere wensen of afname van meerder accounts kunt u contact met ons opnemen.

Gratis variant:
reactief klanten uitnodigen.
0 klanten automatisch uitnodigen.
Maar goed, ik ga mijn vragen bij de bron neerleggen, dat is het meest zuiver.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Onafhankelijke klantenreviews

21
Het volgende is toch even een reply waardig; zojuist dus een supportvraag ingediend en met een half uur terug gebeld.
Meneer had ook dit topic gelezen en wil graag gelijk even helpen :)
Da's dus snelle support!

Maar goed; hij gaat een support ticket aanmaken omtrent een foutje.
Daarnaast uitgelegd dat ik vooral niet kan zien wat een klant uiteindelijk voor uitnodiging krijgt; nu is me dit allemaal wat vaag. Gaat hij ook werk van maken.

Tenslotte ook aangegeven dat we nog wat laatste optimalisaties aan het maken zijn om binnenkort echt ons bestaan bekend te maken. De persberichten staan bijna klaar; de tekeningen van frank Los komen nu hopelijk ook snel en dan los.

Tot die tijd is het nog even gebruik blijven maken van de gratis variant, maar wel inzichtelijk wat er gebeurd.
We zijn benieuwd naar het antwoord wat mag komen van Kiyoh!
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Onafhankelijke klantenreviews

22
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van die 20 klanten uitnodigen om een review te plaatsen. Ik stuur iedereen gewoon zelf een email met de vraag of ze een beoordeling willen geven. Dus betalen ga ik inderdaad ook niet doen.

Maar in de e-mail staat toch niet dat je MOET gaan betalen? Je hebt toch de keus? Of begrijp ik het nu verkeerd?
http://www.horsetopshop.nl

Re: Onafhankelijke klantenreviews

23
Dit is de betreffende email:
Beste KiyOh gebruiker,

U gebruikt op dit moment het KiyOh systeem. Op 4 april 2012 wordt uw pakket aangepast. U kunt dan klanten niet meer proactief uitnodigen om u te beoordelen. Voorheen was het mogelijk om 20 klanten per maand uit te nodigen, maar deze functie vervalt. Daarom hebben we een aanbod voor u. U kunt het Pro Plus jaarpakket nu bestellen voor € 8,90 i.p.v € 11,90 per maand.


Waarom?
De reden is eenvoudig. Het belang van reviews neemt toe en het wordt steeds vaker gezien als een alternatief voor keurmerken. En dat vraagt vanuit KiyOh steeds meer service en controle om de kwaliteit en betrouwbaarheid van reviews te waarborgen. Het uitnodigen van klanten is daarom wel mogelijk bij het Pro Plus pakket.

Aanbieding: Pro Plus pakket € 8,90 ipv € 11,90 per maand
Met veel beoordelingen stijgt uw vertrouwen. De uitnodigingsfunctie zorgt voor veel reviews en is daarom belangrijk voor het verzamelen van reviews. Deze functie is opgenomen in het Pro Plus pakket, zodat wij u support en ondersteuning kunnen bieden. Dit pakket kost normaal € 11,90 per maand en ondersteunt tevens andere belangrijke functies om professioneel reviews te verzamelen en publiceren. Omdat u al enige tijd KiyOh gebruikt kunnen wij dit nu voor € 8,90 per maand aanbieden. Op jaarbasis kost u dit € 106,80 i.p.v. € 142,80.

Bestel voor 31 maart uw Pro Plus jaarpakket
Reply op deze email en wij stellen uw account in voor de prijs van 8,90 per maand (€ 106,80 op jaarbasis). Uw ontvang een bevestiging per e-mail van de omzetting naar het Pro Plus jaarpakket inclusief de digitale factuur.

Heeft u nog vragen?
Bel ons op 013-7009 708 (ma t/m vr - kantooruren).


Met vriendelijke groet,

KiyOh.nl
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Onafhankelijke klantenreviews

24
HorseTopShop schreef:Maar in de e-mail staat toch niet dat je MOET gaan betalen? Je hebt toch de keus? Of begrijp ik het nu verkeerd?
Ja en nee. Je moet niet betalen maar als je niet betaald is het pakket effectief nutteloos geworden. Omdat je dus geen klanten meer mag uitnodigen.

Dit ook nog even verduidelijken.

Als je een klant uitnodigd (Via Kiyoh) dan krijgt de klant direct een klein schermpje te zien voor de beoordeling. Even invullen en klaar.

Nu kan dat niet meer. Nu moet je de klant zelf mailen en vragen of hij naar de website van Kiyoh wil gaan. Zich gaan registeren. Je shop opzoeken. En dan een revieuw plaatsen.

Technisch gezien is het dus nog steeds mogelijk maar effectief gezien gaat geen klant dat doen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Onafhankelijke klantenreviews

25
Waarom?
De reden is eenvoudig. Het belang van reviews neemt toe en het wordt steeds vaker gezien als een alternatief voor keurmerken. En dat vraagt vanuit KiyOh steeds meer service en controle om de kwaliteit en betrouwbaarheid van reviews te waarborgen. Het uitnodigen van klanten is daarom wel mogelijk bij het Pro Plus pakket.
De reden is meer makkelijk geld. Er veranderd helemaal niks. Wat is het verband in bovenstaand verhaal?

De reden is dat heel veel mensen een gratis pakket hebben. En ze denken even goed geld binnen te halen om al die gratis paketten voortaan ruim 100 euro per jaar te laten betalen. Terwijl ze hier dus niets extra's voor bieden. Alleen te laten houden wat je zorgvuldig heb onbebouwd.

En dat vind ik dus zo fout!

Nogmaals het is een bedrijf en die wil net als ik geld verdienen. Niks mis mee. Maar ze halen me nu dus gewoon onderuit en daar is wel iets mis mee. Het was een flink stukker netter geweest als ze gezegt hadden dat het alleen voor nieuwe klanten zou gelden (En die dus van te voren een overweging konden maken of ze wel of niet akkoord gingen met de voorwaarden)

Wat ze niet beseffen is dat ze zich neerzetten als een compleet onbetrouwbaar bedrijf. Dit is ff uit mijn hoofd de 3e keer dat ze gewoon een mailtje versturen met daarin een mededeling van versobering van de bestaande pakketen en het duurder maken en uitkleden van de features. Wie weet wanneer de 4e komt?

Zoals ik zie in bovenstaande links is er voldoende alternatief voor Kiyoh. Ik laat het ff weten voor welke partij ik uiteindelijk kies
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Onafhankelijke klantenreviews

26
Het Varaantje schreef:
HorseTopShop schreef:Maar in de e-mail staat toch niet dat je MOET gaan betalen? Je hebt toch de keus? Of begrijp ik het nu verkeerd?
Ja en nee. Je moet niet betalen maar als je niet betaald is het pakket effectief nutteloos geworden. Omdat je dus geen klanten meer mag uitnodigen.

Dit ook nog even verduidelijken.

Als je een klant uitnodigd (Via Kiyoh) dan krijgt de klant direct een klein schermpje te zien voor de beoordeling. Even invullen en klaar.

Nu kan dat niet meer. Nu moet je de klant zelf mailen en vragen of hij naar de website van Kiyoh wil gaan. Zich gaan registeren. Je shop opzoeken. En dan een revieuw plaatsen.

Technisch gezien is het dus nog steeds mogelijk maar effectief gezien gaat geen klant dat doen.
Ik zie het nut van 20 reviews per maand eerlijk gezegd sowieso ook niet.
Dat zijn er zo weinig dat je alsnog een hoop e-mails zelf zou moeten schrijven.

Re: Onafhankelijke klantenreviews

29
HorseTopShop schreef:Maar je kan toch gewoon de directe link aan de klant doorgeven? Hoeven ze nergens naar te zoeken. Dat heb ik vanaf het begin af aan gedaan.
Technisch gezien zul je gelijk hebben.
Is het echter haalbaar als jij >100 bestellingen / week heb?

Maar goed, Kiyoh leest hier actief mee, hopelijk hebben ze genoeg lef om zich in de discussie te mengen en uitleg te geven.
Mijn zorg voor nu is dat ze met regelmaat aanpassingen doen die alleen voor Kiyoh gunstig zijn. Daar pas ik dan wel voor.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren