Algemeen internet verkeer vergelijke met webshop bezoekers?

1
Ik zie regelmatig dat van de ene dag op de andere dag mijn bezoekersaantallen op de website instorten.
De volgende dag is alles weer normaal.

Soms duurt het wat langer, 2 of 3 dagen zelfs.
Voor mijn gevoel is dat ook nog eens sterk weersafhankelijk.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd of die terugval in bezoekers een trend op internet op die dag was of niet.
Zijn er gegevens op te vragen / te bekijken van hoe het internet verkeer in Nederland was op die dag?

Kijk, als het buiten voor het eerst mooi weer is neem ik aan dat veel mensen niet op internet gaan klikken.
Dat ik daardoor minder bezoekers heb, begrijp ik dan helemaal.

Maar als er totaal geen aanwijsbare reden is... wordt het lastiger.

De laatste 3 dagen zie ik bv de bezoekersaantallen flink afnemen. (conversie is nog steeds lekker gelukkig)
Ik zie dat er minder verwijziging zijn, minder rechtstreekse hits en minder adword plaatsingen.
Dit samen opgeteld tikt wel lekker aan natuurlijk.

Is dat doordat er simpelweg minder mensen op het internet aan het surfen zijn of niet?
Is dat ergens te zien?
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Algemeen internet verkeer vergelijke met webshop bezoeke

3
Je zou toch simpelweg via Google Analytics zien waar je bezoekers vandaan komen en daaruit conclusies kunnen trekken?
Nee, daar zie je dat ze er niet zijn, waarom ze er niet zijn zie je niet.

Mooi weer heeft er zeker mee te maken. De eerste zonnige dagen zijn er gewoon minder mensen op internet aan het kijken. Vandaag de eerste mooie zaterdag zal hetzelfde zijn.
De eerste dagen ijs is het ook rustiger.
Feestdagen is ook rustig, maar daarvoor juist weer drukker.

Google (organisch en adwords): hier kan google aan het spelen zijn met nieuwe websites die vaak dan bovenin geplaatst worden en daarmee zak jij en je bezoekers.

Sta je op een andere website kan die tijdelijk problemen hebben, of ook minder bezoekers door verschillende reden.

Het blijft altijd moelijk om te zien waar het vandaan komt.
Als het gemiddelde maar goed blijft. Als je langzaam blijft afzakken dan moet je je zorgen gaan maken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.