help??!! wie wil mij helpen

1
Hallo

Ik ga een webwinkel beginnen. Maar mijn probleem is ik lees me suf hoe het zou moeten maar dan nog weet ik nog niet goed waar ik moet beginnen. : :?:

Heeft iemand een goed lopende web-winkel op gezet? en wil hij/zij met mijn delen hoe die dat heeft gedaan? :?:

Thanx

Dennis

webwinkel

2
Hoi,

Ik weet niet wat je voor webwinkel wilt beginnen maar kijk eens bij www.mijnwebwinkel.nl
Kom je vast weer een stukje verder mee, er zijn meer van dit soort sites, moet je even googlen

Groet JAFO
Ik zet in vol vertrouwen de eerste stap. Je hoeft de hele weg niet te zien. Zet gewoon de eerste stap...

3
Bij het opzetten van een webwinkel is het ook belangrijk zelf in het proces te groeien. Er is geen recht-toe-recht-aan handleiding om er een succes van te maken; echter kan je wel op een hoop plekken goede raad opdoen. Mijn tip: begin gewoon iets kleins en gratis als je nog een hoop wilt leren, en blijft op internet veel lezen. Over vervoer, marketing, lastige klanten, you name it.
www.izitoko.nl

Voor ondernemende geesten die iets te bieden hebben!

producten verkopen

4
Hallo allemaal,

Ook ik heb het er moeilijk mee. Ik loop al een tijdje rond met het idee om zelf een webwinkel in tweedehands producten te beginnen maar ik kan me niet voorstellen dat ik dat zo maar mag doen.
Als je in 'real life' een winkel start mag dat toch ook allemaal niet zomaar. Moet ik hiervoor vergunningen ofzo aanvragen? Of afspraken maken met KvK of iets anders wat ik niet weet...?

Alvast bedankt,

Dido van Wylick.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Google eens op 'webwinkel starten'.

Je hebt in principe geen vergunningen nodig, wel moet je je inschrijven bij de KVK. Op de website van het KVK vind je de inschrijfforumulieren voor een eenmanszaak. Die kun je downloaden, printen, invullen en moet je meenemen als je je gaat inschrijven. Dat stelt verder niet zoveel voor.

Verder is het zo dat de belasting een beetje anders werkt als je tweedehandsartikelen verkoopt ipv nieuwe producten (wordt 'margeregeling' genoemd), daarvoor kun je kijken op de site van de Belastingdienst of ze bellen of afspreken zodat je gewoon al je vragen rechtstreeks kan stellen.

Verder is het natuurlijk zaak een winkel op het net te krijgen. Dat kan via websites zoals mijnwinkel.nl die je betaalt dmv abonnementsgeld maar ook met software die je kan downloaden. Daarvoor kun je ook gewoon even googlen op dezelfde zoekterm.

6
Anders moet je ook eens een kijkje nemen op volgend adres:
http://www.webwinkelblog.nl

Daar worden ook heel wat onderwerpen besproken waarmee elke beginnende webwinkelier geconfronteerd wordt.
Op zoek naar een fotolijst, fotokaders, muurstickers of ophangsysteem? Bezoek http://www.acaza.nl (Nieuw!)
http://www.acaza.be