scooter kopen uit china

1
hallo, ik wil graag een scooter kopen uit china..

kost 300 euro incl verzending. moet hem op kenteken laten zetten kost nog 100 euro..

moet ik nog invoer rechten etc, betalen?

mvg

Re: scooter kopen uit china

4
ronnie325 schreef:zo heb ik dan alles?
Kosten van de RDW: vaak ook een paar honderd euro. Tenzij de scooter helemaal niet door de typegoedkeuring komt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: scooter kopen uit china

6
Omdat er importeurs zijn die in 1 keer een container laten komen en dan 1 naar de RDW brengen en daarop verkrijgen ze de typegoedkeuring. Zoals het woord al zegt is dat een goedkeuring voor het gehele type (dus ook de 324 die nog in de container zitten en voor alle van hetzelfde type die de importeur laat komen)

Komt dan nog bij dat de vrachtkosten per stuk voor een container vol veel lager is en als de handelaar slim is laat hij ze gedemonteerd komen en betaald de handelaar het importtarief over onderdelen ipv scooter, wat ook weer goedkoper is.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: scooter kopen uit china

8
eentje schreef:Omdat er importeurs zijn die in 1 keer een container laten komen en dan 1 naar de RDW brengen en daarop verkrijgen ze de typegoedkeuring. Zoals het woord al zegt is dat een goedkeuring voor het gehele type (dus ook de 324 die nog in de container zitten en voor alle van hetzelfde type die de importeur laat komen)

Komt dan nog bij dat de vrachtkosten per stuk voor een container vol veel lager is en als de handelaar slim is laat hij ze gedemonteerd komen en betaald de handelaar het importtarief over onderdelen ipv scooter, wat ook weer goedkoper is.
Ik koop regelmatig een auto in Amerika.
Maar zoals jij het zegt wil ik graag met jou samen werken.
Dan koop ik 10 auto,s in 1 keer en bied ze in 1 keer bij de RDW aan.
Dan hebben we echt een goudmijn. :lol: :lol:

Re: scooter kopen uit china

9
Die 10 auto's kun je beter naar de TUV brengen, als het allemaal dezelfde zijn.

Maar wat hier bedoelt werd is dat een scooterimporteur een typegoedkeuring regelt waardoor hij zijn scooters, zolang ze gelijk zijn, zonder keuring op kenteken kan zetten.