goederen uit china kopen, maar hoe zit dat met de belasting

1
voor mijn webshop haal ik goederen uit china en hongkong. deze pakketten gaan soms via gewone post of dhl maar nog nooit btw hoeven te betalen.
nu moet je elk kwartaal inkomstenbelasting aangifte doen bij de belastingdienst, hoe werkt dit.
op de factuur staat ook geen btw vermeld, moet ik dat zelf uitrekenen?
webshop is nog in aanbouw dus nog geen produkten verkocht.
www.packlikeapro.nl ruimste keuze in Packing Cubes en reis opbergers.

Re: goederen uit china kopen, maar hoe zit dat met de belast

2
Ik importeer ook uit China (via vliegtuigpost) en er zijn diverse dingen waar je rekening mee moet houden.

Vanaf een bepaald bedrag betaal je btw over de waarde van de goederen en de verzendkosten.
(weet niet precies de grens, maar dat kun je navragen bij de douane)
In de meeste gevallen ontvang je een aparte factuur via de brievenbuspost.

Deze btw kun je aangeven in de btw-aangifte en is dus aftrekbaar.

Soms worden er ook kosten gerekend voor het inklaren en het voorschieten van de accijns.

De douane kan je meer vertellen over de gang van zaken: http://www.douane.nl.
Er zijn ook nog andere topics over het importeren vanuit China.

Succes.

Re: goederen uit china kopen, maar hoe zit dat met de belast

3
mirellatreffers schreef:voor mijn webshop haal ik goederen uit china en hongkong. deze pakketten gaan soms via gewone post of dhl maar nog nooit btw hoeven te betalen.
nu moet je elk kwartaal inkomstenbelasting aangifte doen bij de belastingdienst, hoe werkt dit.
op de factuur staat ook geen btw vermeld, moet ik dat zelf uitrekenen?
webshop is nog in aanbouw dus nog geen produkten verkocht.
BTW kan je niet aftrekken als je deze niet betaald hebt.

Op het formulier OB staat een aparte regel waar dit vermeld moet worden.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: goederen uit china kopen, maar hoe zit dat met de belast

4
Bij het importeren uit China wordt bij de Douane BTW vastgesteld voor de waren. Meestal begint dit boven c.a. 150 euro aan waarde. De B.T.W. wordt voorgeschoten door je transporteur en je krijgt dan van je transporteur een faktuur voor de af te dragen BTW. Die BTW kun je dan weer bij je aangifte omzetbelasing aftrekken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.