Re: Cashper ervaringen

4
Hallo allemaal,

Voor mijn webwinkel heb ik diverse mogelijkheden bekeken. Zo ook de mogelijkheden van Cashper. Zij zijn de goedkoopste in de achteraf betaalmethode, geven goede informatie en hetgeen mij heeft overtuigd is dat ik als aanbieder geen kosten heb als ik geen bestelling heb. Je betaald pas bij een bestelling en dit bedrag kun je ook doorberekenen aan je klant zodat je er zelf helemaal geen kosten aan hebt.
Geen enkel risico voor jezelf dus. Ze betalen de volledige order 2 weken na verzenden aan je uit en zij regelen de terugbetaling met de klant. Scheelt mij een hoop kopzorgen hoor!

Nou veel succes met juliie shoppies!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Cashper ervaringen

5
Hoi Anouk,

Welkom op ons forum. Je hebt je geregistreerd met een @cashper.nl email adres. Dat je een blije klant van Cashper bent lijkt mij daarom sterk. Toevallig waren een aantal grote merken afgelopen weken nogal negatief in het nieuws. Zij maakten ook op zulke manieren reclame voor zichzelf. Wist je dat je hiermee een boete van 450.000 euro riskeert?

Kun je hier een toelichting op geven?

Re: Cashper ervaringen

7
Oeps... Blondje in de bocht!

Mijn bericht verdient enige toelichting dat moge duidelijk zijn!
Zelf heb ik mijn webwinkel momenteel aan de zijlijn lopen met Cashper omdat er geen extra abonementskosten aan vast zitten sinds 2010. Helaas voor mij brengt mijn shoppie niet genoeg geld in het laatje om de maandelijkse lasten te kunnen dragen. Solliciteren dan maar!
Zodoende ben ik sinds een maand werkzaam bij Cashper als administratief medewerker. Gesolliciteerd bij hen omdat mijn ervaringen bij hen goed zijn en ik sta voor hetgeen zij aanbieden. Heb dit bewust niet gemeld, omdat het mijn ervaring naar beneden zou halen.
Wat ik voor jullie kan doen is de kosten per aanbieder op een rijtje zetten waaruit blijkt dat Cashper inderdaad de goedkoopste aanbieder is welke ik zal toelichten met een link naar iedere site.
Morgen zullen deze volgen!

Fijne avond en vriendelijke groet, Anouk

Re: Cashper ervaringen

11
ik heb binnenkort een gesprek met Focum over achteraf betalen. Als het interessant is zal ik het hier laten weten. Ik vind dat veel van zulke psp's vrij on-transparant zijn en er soms bizarre kostenconstructies op nahouden.

Re: Cashper ervaringen

12
Nou, hij is langsgeweest, zoals verwacht uiteraard een aardige man zoals alle vertegenwoordigers. :roll:
Enkelt past hun concept niet bij mijn wensen.

Wat ze bieden is kort samengevat:
De klant sluit bij hun een contract af, jij levert het product en 4 weken later krijg jij van hun het geld, ook als de klant niet betaald.
Het enigste voordeel zou dus zijn dat je zelf geen incasso hoeft in te schakelen en dat als klanten niet betalen dat je altijd je geld krijgt minus hun kosten.

Echter moet ik wel mijn leveranciers betalen en niet pas na 4 weken, dus het verhaal gaat bij mij niet op. Ik moet mijn geld hebben na het sluiten van de overeenkomst, niet na het leveren van het product. Dat is misschien leuk voor de grotere jongens die flink kunnen voorschieten uit hun eigen zak maar die zullen ook wel op een incasso bureau kunnen wachten lijkt mij.
http://www.aquariumonderdelen.nl
http://www.kunststofkozijnengroothandel.nl

Re: Cashper ervaringen

18
oops ik heb over het zinnetje bij overeenkomst heen gelezen...

Nee dat doet geen enkele maatschappij... Dan hebben ze zelfs geen product als onderpand...

Dat stukje tussen inkoop en verkoop is ondernemersrisico... maar als jij naar jou leveranciers toegaat met het verhaal dat al jou verkopen gegarandeerd 14 dagen na verkoop (Klarna en Svea betalen na 14 dagen, Afterpay weet ik niet zeker) betaald zijn kan je geen (kleine) leverancierskrediet krijgen?
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Cashper ervaringen

19
Nee, dat zullen ze niet doen. Hun willen betaald krijgen bij aflevering.

Maar wat ik niet begrijp is voor mij de vraag wanneer is iets verkocht?
Als klanten het produkt krijgen, of als de overeenkomst gesloten wordt?

Voor mij als de overeenkomst gesloten wordt, want het zijn op maat gemaakte producten. Als een klant getekend heeft wordt het gemaakt en als die op het laatste moment niet meer hoeft dan zal die echt geen geld terug krijgen want wat moet ik ermee, je raakt ze nergens anders meer kwijt.
http://www.aquariumonderdelen.nl
http://www.kunststofkozijnengroothandel.nl

Re: Cashper ervaringen

20
dennykb-d schreef:Maar wat ik niet begrijp is voor mij de vraag wanneer is iets verkocht?
Als klanten het produkt krijgen, of als de overeenkomst gesloten wordt?

Voor mij als de overeenkomst gesloten wordt, want het zijn op maat gemaakte producten. Als een klant getekend heeft wordt het gemaakt en als die op het laatste moment niet meer hoeft dan zal die echt geen geld terug krijgen want wat moet ik ermee, je raakt ze nergens anders meer kwijt.
Je hebt inderdaad al een koopovereenkomst zodra de klant in het winkelwagentje de bestelling bevestigt. De klant heeft aansluitend een betalingsplicht en jij een leveringsplicht.

Omdat je maatwerk levert: je mág dan volledig betaling vooraf eisen. Wat je daarnaast kunt doen, is klanten een bedrag laten aanbetalen dat minstens gelijk is aan je inkoop.
StoreCore.io

Re: Cashper ervaringen

22
Eigenlijk zoek je dus geen achterafbetaalmogelijkheid als Cashper, maar heb je dus gewoon een liquiditeitsprobleem? Daarvoor kun je gewoon bij de bank een lening afsluiten. Rood staan, of kijken of je bij je leverancier een langere betalingstermijn kunt realiseren. Na verloop van tijd kan dat vaak doordat je wat groter bent. De grootste, Amazon, betaalt bijvoorbeeld pas 21 dagen na verkoop. ;-)
Nu op mijn weblogs:

Re: Cashper ervaringen

25
Dirkjan schreef:
RicardoV schreef:Hier ook een betalingstermijn van 30 dagen en 14 dagen hoor :-)
Netjes! Maar waarschijnlijk wel 30 dagen nadat jij hebt gekocht. Dus niet nadat jij het hebt VERKOCHT.... Zoals bij Amazon het geval is.
Dat dan weer wel ja, 30 dagen nadat het is gekocht.
Had het niet 123 uit het artikel gehaald, maar inderdaad 21 dagen nadat de klant heeft betaald betalen ze pas de leveranciers. Dat wilt iedereen wel ja.