Voorraad kast

1
Hallo,

Nu ben ik op zoek naar een soort kast/stelling of iets dergelijks om mijn voorraad in te zetten. Nu zijn het voornamelijk shirts en kleine accessoires. Dit om het zo overzichtelijk mogelijk te houden.

Misschien dat iemand tips heeft voor handige stellingen. Het gaat om zo circa 20-25 soorten shirts en en een stuk of 30 andere accessoires (dvd's, zaklampen, tassen)

Re: Voorraad kast

3
Ik heb ooit stalen stellingkasten gekocht bij de Praxis voor € 15 per stuk. Ze hebben 6 legborden die je zelf op de gewenste hoogte kunt vastzetten. Elk legbord kan 150 kg dragen. Staples / Office Centre heeft ze ook, maar daar zijn ze te duur.

Verder iets om rekening mee te houden: vanwege stofneerslag en verkleuren door licht is een gesloten kast beter als je verwacht iets langer op voorraad te hebben.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Voorraad kast

5
Zoiets heb ik voor 15 euro gekocht, dus deze is veel te duur:

http://www.gamma.com/assortiment/meubel ... opbergrek/

Als je even verder zoekt op "wandrek" of "opbergrek", krijg je zulke dingen:

http://www.gamma.com/assortiment/meubel ... en-rekken/

Die kun je wel in de meeste bouwmarkten vinden voor een paar tientjes. Veel gewicht hoeven ze ook niet te dragen als je kleding wilt opbergen. Wel even letten op de diepte van de legborden.
StoreCore.io

Re: Voorraad kast

6
Die rekken heb ik voornamelijk ook, maar dan steeds anderhalf hoog gestapeld. Ik vind het anders zonde van de hoogte die niet gebruikt wordt. Bovenin liggen artikelen die ik minder vaak nodig heb en dan pak ik gewoon het trapje.

Re: Voorraad kast

7
joelphil schreef:Die rekken heb ik voornamelijk ook, maar dan steeds anderhalf hoog gestapeld. Ik vind het anders zonde van de hoogte die niet gebruikt wordt. Bovenin liggen artikelen die ik minder vaak nodig heb en dan pak ik gewoon het trapje.
Bij mij belandden de volle omdozen inderdaad ook eerst bovenop of onderin, zodat je niet zo vaak hoeft te bukken of strekken. De belangrijkste pickplaatsen leg je middenin onder handbereik:

https://twitter.com/#!/bloknood/status/ ... 96/photo/1

Kun je ook zien dat het wel handig is om de hoogte van de legborden te kunnen aanpassen.

Inmiddels heb ik de fulfilment overigens uitbesteed. De 15 stellingkasten die ik nog heb staan, krijgen een nieuwe bestemming :)
StoreCore.io

Re: Voorraad kast

8
Er zit trouwens wel een behoorlijk kwaliteitsverschil in die rekken. Ik heb ze van de Praxis en Gamma en die voldoen prima. Ben eens gaan kijken naar een aanbieding bij de Makro, maar kwam met een hand onder het bloed terug :) vanwege de scherpe randen en het zwakke metaal.

Re: Voorraad kast

9
joelphil schreef:Er zit trouwens wel een behoorlijk kwaliteitsverschil in die rekken. Ik heb ze van de Praxis en Gamma en die voldoen prima. Ben eens gaan kijken naar een aanbieding bij de Makro, maar kwam met een hand onder het bloed terug :) vanwege de scherpe randen en het zwakke metaal.
Herkenbaar, ik heb ze inderdaad ook in drie smaken. Bij de slechte buigen de lipjes van de legbordhouders vaak net de verkeerde kant op. Bij de goede durf ik gerust op zo'n legbord te klimmen, bij de minder goede niet. En welke was nu ook alweer van welk type...

Voordeel is trouwens wel dat ze niet snel omkiepen. Bij een ondiep wandrek, daarom heet zo'n ding ook zo, krijg je vaak apart "beveiligingsmateriaal" om het geheel vast te schroeven aan een wand. Geldt ook voor sommige kasten van IKEA.
StoreCore.io

Re: Voorraad kast

10
Bedankt voor de reacties, ik was net zelf ook al een beetje aan het vergelijken en kwam er hier in de Fixet ook al één tegen voor €25,- , hier vlakbij. Veel zware artikelen hoef ik er niet op te liggen, dus de platen zullen meer dan voldoen ga ik van uit.

Re: Voorraad kast

11
Bij de Makro kwam ik ze gisteren tegen. Kun je ze wellicht ook halen voor een niet te dure prijs.

Edit: aan de reacties hierboven te lezen wellicht niet doen.

Re: Voorraad kast

12
Zelfs in plastic kan textiel verkleuren. Ik gebruik voor textielproducten daarom pax-kasten met deuren (van ikea). Shirts, tassen etc gaan in lades of manden die in de kast zitten.

Re: Voorraad kast

13
Even een paar rekken bij de Praxis gekocht. Wat een rotzooi!

Ten eerste staan ze zo wankel als een ballerina op een balk en ten tweede is het aluminium zo dun dat ik het al voor elkaar heb gekregen om een poot helemaal om te buigen.

Niet kopen dus.

Re: Voorraad kast

14
Je hebt bij de praxis de wankele en de stevigere.
die van Ward zijn de stevigere versie die ze om de zoveel tijd in de aanbieding hebben voor een eurotje of 20 (normaal zijn ze 29.95 volgens mij)

wij hebben identiek dezelfde, en die zijn flink afgeladen maar geven geen krimp.
de vloeipapier versie laten wij ook links liggen :)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Voorraad kast

15
Als je metalen rekken te duur vindt (ik vind ze wel OK geprijsd) dan kan je ook rekken zelf maken van MDF. Een MDF plaat kost bijna niksen dit kun je bij de bouwmarkt helemaal laten verzagen tot planken op maat.

Enige waar je op moet letten is dat je de overspanning niet te groot maakt, want met enig gewicht gaat het dan door hangen. Dus tussenschotjes er tussen maken of een achterwand als versteviging.

Met kleding is het gewicht natuurlijk geen probleem.

Re: Voorraad kast

17
Ik heb mijn voorraad in stelling kasten van ikea liggen, niet duur en makkelijk in elkaar te zetten.
Deze zijn gewoon van hout en heb er een aantal naast elkaar staan.
Heb je te weinig ook zo weer bij gekocht.
Binj gamma of karwei zijn ze ook te koop.
www.packlikeapro.nl ruimste keuze in Packing Cubes en reis opbergers.