Transportkosten in België

1
Wij zijn op zoek naar een goedkoper alternatief voor verzendingen binnen België alsook van België naar Nederland.

Op dit moment werken we met TNT maar de transportkosten zijn toch wel enorm veel hoger of in Nederland of is dit mijn verbeelding?

De meesten van onze paketten wegen 3kg, 5kg of 10kg maar van kostprijs liggen zonze producten relatief laag, vandaar ook dat we op zoek zijn naar alternatieven.

Iemand enige ideeën?
Trotse eigenaar van https://www.koffiemakers.be

Re: Transportkosten in België

2
LDestrooper schreef:Op dit moment werken we met TNT maar de transportkosten zijn toch wel enorm veel hoger of in Nederland of is dit mijn verbeelding?
Wat bedoel je met "veel hoger", kun je concrete bedragen noemen?

Re: Transportkosten in België

3
Ward schreef:
LDestrooper schreef:Op dit moment werken we met TNT maar de transportkosten zijn toch wel enorm veel hoger of in Nederland of is dit mijn verbeelding?
Wat bedoel je met "veel hoger", kun je concrete bedragen noemen?
Nationaal verzending in Nederland zijn bijvoorbeeld 7,69 EUR t.e.m. 32kg, in België zitten we reeds boven de 12 EUR voor 10kg.
Trotse eigenaar van https://www.koffiemakers.be

Re: Transportkosten in België

4
LDestrooper schreef:Nationaal verzending in Nederland zijn bijvoorbeeld 7,69 EUR t.e.m. 32kg, in België zitten we reeds boven de 12 EUR voor 10kg.
Voor 10 kg van Nederland naar België betalen wij € 9,40 inclusief Track & Trace, verzekerd vervoer tot € 500 en dus ook een handtekening voor ontvangst. De officiële contractduur is dan 2 of 3 werkdagen, maar in Vlaanderen wordt vrijwel alles in de praktijk binnen 12 tot 24 uur bezorgd.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Transportkosten in België

5
Ward schreef:
LDestrooper schreef:Nationaal verzending in Nederland zijn bijvoorbeeld 7,69 EUR t.e.m. 32kg, in België zitten we reeds boven de 12 EUR voor 10kg.
Voor 10 kg van Nederland naar België betalen wij € 9,40 inclusief Track & Trace, verzekerd vervoer tot € 500 en dus ook een handtekening voor ontvangst. De officiële contractduur is dan 2 of 3 werkdagen, maar in Vlaanderen wordt vrijwel alles in de praktijk binnen 12 tot 24 uur bezorgd.
Bovenstaande waren nationale verzendingsprijzen, dus niet Nederland België, maar er is dus toch wel een zeer duidelijk verschil.

Weet je toevallig geen onderneming met goeie prijzen voor nationaal en internationaal transport vanuit België?
Trotse eigenaar van https://www.koffiemakers.be

Re: Transportkosten in België

6
LDestrooper schreef:Bovenstaande waren nationale verzendingsprijzen, dus niet Nederland België, maar er is dus toch wel een zeer duidelijk verschil.
Ja, dat weet ik en dat is daarom ook opvallend: voor een zending van Nederland naar België ben ik vaak voordeliger uit dan wat jij nu betaalt voor een zending binnen België.
LDestrooper schreef:Weet je toevallig geen onderneming met goeie prijzen voor nationaal en internationaal transport vanuit België?
Kaart het eens aan bij de partners van PostNL in België: TNT Post België, TNT Express en DPD.

Re: Transportkosten in België

7
Ward schreef:
LDestrooper schreef:Bovenstaande waren nationale verzendingsprijzen, dus niet Nederland België, maar er is dus toch wel een zeer duidelijk verschil.
Ja, dat weet ik en dat is daarom ook opvallend: voor een zending van Nederland naar België ben ik vaak voordeliger uit dan wat jij nu betaalt voor een zending binnen België.
LDestrooper schreef:Weet je toevallig geen onderneming met goeie prijzen voor nationaal en internationaal transport vanuit België?
Kaart het eens aan bij de partners van PostNL in België: TNT Post België, TNT Express en DPD.
Het is reeds met TNT Express dat we werken nu, is TNT Post België hetzelfde of is dit een andere dienst? DPD hebben ik nog nooit contact mee gehad, zal dit zeker eens goed bekijken.

Kiala lijkt mij ook wel een goede/betaalbare oplossing maar dan moeten de kopers er terug zelf achter gaan
Trotse eigenaar van https://www.koffiemakers.be

Re: Transportkosten in België

8
Kiala is maar tot 10 kg en bepaalde afmetingen.
En kiala van België naar Nederland is ook al 10 euro. (en geen verzekering)

Ik ben ook nog aan het kijken naar wat het goedkoopst is.
Van België naar Nederland is duurder dan van Nederland naar België
Het probleem is dat er niet veel concurrentie is in België, in Nederland heb je veel meer onderaannemers.

Vraag eens prijs bij http://www.balderlogistiek.be, is de goedkoopste die ik kon vinden van onderaannemer van DPD (voor Belgische webshops)
Heb ook eens een mail gezonden naar DPD voor onderaannemers, maar die geven ze niet (want geen antwoord)

Laat je ons weten wat het geworden is? Kunnen andere Belgen het ook eens bekijken.

Re: Transportkosten in België

9
veke schreef:Kiala is maar tot 10 kg en bepaalde afmetingen.
En kiala van België naar Nederland is ook al 10 euro. (en geen verzekering)

Ik ben ook nog aan het kijken naar wat het goedkoopst is.
Van België naar Nederland is duurder dan van Nederland naar België
Het probleem is dat er niet veel concurrentie is in België, in Nederland heb je veel meer onderaannemers.

Vraag eens prijs bij http://www.balderlogistiek.be, is de goedkoopste die ik kon vinden van onderaannemer van DPD (voor Belgische webshops)
Heb ook eens een mail gezonden naar DPD voor onderaannemers, maar die geven ze niet (want geen antwoord)

Laat je ons weten wat het geworden is? Kunnen andere Belgen het ook eens bekijken.
Ik heb gisteren een offerte bij Balder Logistiek aangevraagd en ze lijken inderdaad veel interessnter of diegene waar we nu mee werken. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het in België nog veel interessanter kan.

Wat voor ons wel een minpuntje is, is dat er slechts 1 pakket mag worden meegegeven per adres. Bij andere is het bijvoorbeeld mogelijk om 3 paketten van 5kg te versturen naar 1 adres en dit aan het tarief van 15kg. Zo moet niet alles herverpakt worden.
Trotse eigenaar van https://www.koffiemakers.be

Re: Transportkosten in België

10
We werken voor onze klanten in Belgie met Bpost en dat is aanzienlijk goedkoper dan de bedragen die ik tot nu hoor.
Binnen NL versturen wij alle pakketten met PostNL.
Indien je meer informatie wenst, kunnen jullie mij altijd een mailtje sturen. info@mcsf.nl
MCS Fulfilment, de totaaloplossing voor webwinkeliers.
E-fulfilment voor webshops. Opslag, inpakken en verzenden

Re: Transportkosten in België

11
Ons bedrijf World Postal Solutions beschikt over contracten voor zowel mail als pakketten op de Belgische markt als mede de internationale markt.

Pakketten voor Belgie tot 20 stuks per dag kunnen worden afgegeven op elk postkantoor in Belgie, gebruikmakend van ons contract. Dit uiteraard tegen lagere kosten dan de normale. Voor zendingen boven de 20 stuks of indien u dat wenst kan er separaat een contract worden afgesloten om de pakketten bij u te laten ophalen, de kosten zijn afhankelijk van het gebied tussen de 6 en 15 euro per keer (vaste afhaaltijden of incidenteel).

Wij willen graag weten wie hier gebruik van wil maken en hoeveel pakketten er per jaar verstuurd worden). Hoe hoger het aantal deelnemers hoe lager de kosten

michel.campagne@worldpostalsolutions.eu

Re: Transportkosten in België

12
Komt er ook nog een Nederlandstalige website?
De engelstalige site is maar zeer beperkt en vaag.

Had nog nooit gehoord van verzendbedrijven die "De Post" als ophaalpunt gebruiken.

Re: Transportkosten in België

13
Onze web site is in het Engels omdat we internationaal opereren, en is puur informatief bedoeld. De informatie op de site is met name gericht op post gerelateerd producten. Met deze post producten richten wij ons op de middel grote en grotere organisaties.

De pakketmarkt is voor ons een groeimarkt waarbij met name het combineren van meerdere (kleinere) organisaties een prijsvoordeel moet opleveren voor het versturen van de pakketten. Wij kijken naar de bestaande structuren en contracten die Bpost aanbiedt en maken daar een handzaam product van waar webwinkel leveranciers gebruik van kunnen maken.

Wil je weten wat dat voor jullie betekent dan kan je me een mail sturen michel.campagne@worldpostalsolutions.eu

Re: Transportkosten in België

15
op dit ogenblik zijn kleinere zendingen te duur omdat er ook rekening gehouden moet worden met de transportkosten naar België, we zijn wel aan een oplossing te werken. Snelheid is ongeveer 2 dagen.

Re: Transportkosten in België

16
Ik ben ook erg geïnteresseerd in een alternatief voor de dure bpost, bij mij zou het vooral om pakketjes van dvd formaat gaan.
Op het moment moet ik 3.60 euro voor binnenland en 8.30 voor buitenland(europa) spenderen per verzending.
Als beginner is dat vreselijk, zeker met de concurrentie in Nederland die op hun site 4 euro voor verzending naar België aanrekenen, en maar een euro en iets voor in Nederland zelf, hoe moet ik in hemelsnaam daartegen concurreren.

Re: Transportkosten in België

17
Hallo,

ook wij zijn op zoek naar een alternatief voor bPost. We zijn gevestigd in België en leveren uitsluiten aan BE en NL. We verkopen meer aan Nederlanders dan aan Belgen (we komen een 'beetje' achter!) maar het valt op dat we meer en meer NL klanten verliezen omdat wij slechts binnen de 2-5 werkdagen kunnen leveren terwijl onze concurrenten in NL het gewoon de dag nadien al kunnen leveren. Vanuit NL naar BE lijkt dit perfect te lukken. (volgende werkdag) Elke dag naar NL rijden is geen optie!

Graag had ik dus geweten wie van jullie vanuit België naar Nederland verzend én daar het pakket al de volgende werkdag kan laten afleveren. (met track en trace) Met wie werken jullie en wat betalen jullie per pakket? (idem voor brievenbuspost)

Wellicht belangrijk om melden: 90% van onze zendingen wegen minder dan 2kg

Bij voorbaat dank.

Re: Transportkosten in België

19
Bedankt voor de tip. Zij leveren een zending uit BE inderdaad al de volgende werkdag in NL.
Ik las net dat het volgende week de Belgische 'webwinkel vakdagen' zijn --> Eshop Expo dus ik zal daar even wat deelnemers zoals TNT, DPD, DHL "lastig vallen". :)

Re: Transportkosten in België

23
Ik kan goedkoper binnen België verzenden dan PostNL mij ooit aanbood binnen Nederland.

Alleen betaal je voor alle optionele diensten extra,
Handtekening
Voor 11u
Tweede aflevering
Info berichten (SMS)
COD (logisch)
Afhaling

Die extra kosten zijn in mijn ogen absurd duur. Bijna 2,5 euro voor een tweede aflevering. Afhaling bij de klant € 6,00. :|
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: Transportkosten in België

25
Ward schreef:
LDestrooper schreef:Nationaal verzending in Nederland zijn bijvoorbeeld 7,69 EUR t.e.m. 32kg, in België zitten we reeds boven de 12 EUR voor 10kg.
Voor 10 kg van Nederland naar België betalen wij € 9,40 inclusief Track & Trace, verzekerd vervoer tot € 500 en dus ook een handtekening voor ontvangst. De officiële contractduur is dan 2 of 3 werkdagen, maar in Vlaanderen wordt vrijwel alles in de praktijk binnen 12 tot 24 uur bezorgd.
Via wie verzend jij Ward? Ik moest laatst 22 euro aftikken voor een pakket van 2200 gram.... via PostNL. Je zou het er bijna persoonlijk van kunnen afleveren...
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Transportkosten in België

26
Kon je het nog beter naar het postkantoor wegbrengen, had je ongeveer 13,00 euro betaald (mits het werd afgewogen op <2kg) of anders 19,50 (<5kg).

Net als bij ieder andere vervoerder; heb je geen contract of afgesproken tarieven voor buiten de regio dan betaal je de hoofdprijs. En was het gewoon euro's werk (5 - 9 euro onder contract)
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: Transportkosten in België

27
inetverhuurshop schreef:Kon je het nog beter naar het postkantoor wegbrengen, had je ongeveer 13,00 euro betaald (mits het werd afgewogen op <2kg) of anders 19,50 (<5kg).

Net als bij ieder andere vervoerder; heb je geen contract of afgesproken tarieven voor buiten de regio dan betaal je de hoofdprijs. En was het gewoon euro's werk (5 - 9 euro onder contract)
Die 13 euro bestaat niet meer. Wordt wel vermeld nog overal maar je kan er dus geen 'gebruik' meer van maken :roll:
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]