Parcelware naar Belgie

1
Beste Forumleden,

Ik lees al geruime tijd mee op dit forum, maar dit wordt mijn eerste post.

Ik ben sinds deze week contractklant bij PostNL en maak gebruik van Parcelware om mijn pakketten aan te melden. Volgens de afgesloten overeenkomst zou ik ook goedkoper naar Belgie kunnen versturen zonder verhoogde aansprakelijkheid en zonder handtekening. (is dit EPS Light???)

Als ik in Parcelware Belgie selecteer als bestemming worden de opties handtekening voor ontvangst en verhoogde aansprakelijkheid automatisch aangevinkt. Ook kunnen de opties niet meer worden aangepast.

Mijn vraag is hoe kan ik via parcelware een pakket naar Belgie aanmaken zonder deze opties?

Ik gebruik nu nog Parcelware Web omdat ik op mijn werksysteem geen windows heb draaien, maar als dit met de desktop versie wel kan dan installeer ik deze wel even op een ander systeem.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten Leon

Re: Parcelware naar Belgie

2
leon.vanderiet schreef:Als ik in Parcelware Belgie selecteer als bestemming worden de opties handtekening voor ontvangst en verhoogde aansprakelijkheid automatisch aangevinkt. Ook kunnen de opties niet meer worden aangepast.

Mijn vraag is hoe kan ik via Parcelware een pakket naar België aanmaken zonder deze opties?
Volgens mij kan dat niet. Pakketten naar België worden altijd met verhoogde aansprakelijkheid verzonden (en daarom wordt vervolgens ook automatisch de handtekening voor ontvangst ingeschakeld). Dit "servicekader" is ook vastgelegd in de algemene voorwaarden van PostNL.
Handleiding Parcelware schreef:Standaard zijn voor een internationale zending Handtekening voor ontvangst en Verhoogd aansprakelijk aangevinkt. Binnen de EU voor een bedrag van € 500,- en buiten de EU voor een bedrag van € 200,-.
StoreCore.io

Re: Parcelware naar Belgie

3
Ward schreef:Volgens mij kan dat niet. Pakketten naar België worden altijd met verhoogde aansprakelijkheid verzonden (en daarom wordt vervolgens ook automatisch de handtekening voor ontvangst ingeschakeld). Dit "servicekader" is ook vastgelegd in de algemene voorwaarden van PostNL.
Bedankt voor je antwoord, alleen heb ik van een account manager iets anders te horen gekregen en staat er in de overeenkomst ook een ander tarief genoemd voor specifiek Belgie.

Onderstaande zin/quote komt uit een terugkoppeling die ik via de mail heb ontvange van een account manager van PostNL. De overeenkomst heb ik even niet bij de hand dus die kan ik nu niet verifieren.
Ook kan ik voor uw zendingen naar Belgie een tarief van € x,xx en € 0,xx per kg aanbieden zonder handtekening ontvangst en verhoogde aansprakelijkheid.
Inmiddels heb ik contact gehad met de zakelijke helpdesk van PostNL en daar zeiden ze dat je het inderdaad niet in kan stellen in Parcelware en dat het vanzelf goed zou moeten gaan. Nu wil ik dit best wel geloven maar is er nog een manier om dit tussentijds te verifieren zodat ik kan zien of het goed is gegaan zonder te wachten op de factuur?

Re: Parcelware naar Belgie

4
Nog even een statusupdate.

Inmiddels is het gelukt.

Omdat ik het antwoord van de zakelijke helpdesk van PostNL toch niet helemaal vertrouwde, toch maar even contact gehad de accountmanager die mij doorverwees naar de helpdesk voor Parcelware.

Het bleek dat mijn contractdata niet goed was ingeladen. Nadat deze opnieuw was ingeladen, kon handtekening voor ontvangst en verhoogde aansprakelijkheid wel worden uitgezet voor pakketten naar Belgie.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.