dropshipping import/invoer belasting en btw?

1
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw in de wereld van dropshipping (en webwinkels) wat blijkbaar al jaren bestaat. Nu heb ik inmiddels een berg aan informatie opgevraagd bij groothandels e.d. maar zit nog met wat belasting technische dingen in mijn maag. Hopelijk kunnen jullie mij wat beter informeren. Houd het motto "Stomme vragen bestaan niet" in je achterhoofd :D.

-btw

Als ik een product doorverkoop moet ik dan de BTW over mijn hele bedrag afdragen of alleen mijn winst percentage? En hoe zit het met het terug krijgen van btw, ik heb hier wat over gelezen maar heb nog geen duidelijk beeld ervan. Kan ik de BTW die ik betaal bij de groothandel terug vragen aan de belasting en/of mijn btw die ik afdragen moet bij de belasting. Kom ik hier altijd voor in aanmerking of moet ik bepaalde uren en/of omzet draaien hiervoor?

-invoer belasting

Ik las op de belasting dienst wat over china, dat je onder de 22 euro geen invoer belasting hoeft af te dragen. En tot 150 euro alleen douane rechten. Geld dit voor alle landen buiten de EU en wat zijn de kosten/percentages hiervan? Zijn deze percentages ook overal hetzelfde? Is hier ergens een lijst van op te vragen?

Voorlopig ga ik werken met Nederlandse leveranciers maar na een paar uur intensief gegoogled te hebben zie ik ook wel potentie in het verre oosten, vraag me alleen af hoe betrouwbaar deze leveranciers zijn :D.

Dank,
Menyo

Re: dropshipping import/invoer belasting en btw?

2
Hallo Menyo,