Inkoop , verkoop ?

1
Goedemiddag,

Ik heb een belangerijke vraag.

Is het legaal om een product in te kopen op mijn eigen website en het door te verkopen op een andere website. Dus een soort van rare manier van dropshipping.

Bijv. ik bied allemaal tandenborstels aan op me website en ik heb geen voorraad. Piet is geintreseerd in een tandenborstel, ik koop de tandenborstel in bij http://www.kijkshop.nl en verkoop hem aan piet. Enigste nadeel = langere levertijd.

Volgens mij is het legaal, maar ik dacht ik vraag het toch maar even voor de zekerheid.
Heb ik op deze manier van zaken doen, ook recht op BTW teruggaven. Dus de BTW die ik ij kijkshop betaal?

Ik neem aan dat jullie me wel met deze vragen kunnen helpen, alvast bedankt !!

Re: Inkoop , verkoop ?

3
Nee, want bij dropshipping verstuurt de andere website het meteen aan de consument.

Bij deze manier koop ik het zelf eerst in als een klant iets besteld en verkoop het dan pas. Dan zie ik de reacties al komen zo van, waar slaat dat dan op, want dan betaal je dubbele verzendkosten. Ja dat klopt inderdaad !

Kan iemand me ook antwoord geven over de BTW vraag.

Mvg,

Re: Inkoop , verkoop ?

4
Jij koopt het in als bedrijf dus kan je de betaalde BTW terugvorderen en de bij de verkoop ontvangen BTW draag je weer af.

Of je leverancier nou de Kijkshop is of firma ABC uit Luttjebroek doet daar niets aan af.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Inkoop , verkoop ?

5
Wat ik er van begrijp is dat je een artikel aan wil bieden dat bijvoorbeeld op mijn webshop staat met winstopslag. Zodra het besteld is bij jou, bestel je het artikel bij mij en laat je het mij versturen naar jouw afzender met als factuuradres jezelf.

Dit kan je ondervangen door het eerst op je eigen adres te laten komen en dan om te pakken en zelf te verzenden.

Het kan wel maar check de algemene voorwaarden van de winkel waar je het wil bestellen voor je klant.
Ik zie 1 heel groot nadeel tov echte dropshipping namelijk dat de leverancier een factuur/pakbon erbij doet waar de prijs op staat.... jouw inkoopprijs dus......
zo wordt je gelijk als oplichter bestempeld want je hebt het (in de consument zijn ogen) te duur verkocht.....

qua btw is het simpel.

jij verkoopt een product voor € 119,-incl btw,incl verzendkosten
Btw moet je afdragen dat bedrag is € 19,-
Houd je netto € 100,- omzet over

Je koopt het bij kijkshop voor € 109,-incl btw incl verzendkosten
na aftrek btw is dat dus € 91,59 inkoop.
De winst is dan dus € 8,40
Minus 1x de verzendkosten die je zelf moet maken want 1x de verzendkosten zijn door de klant betaald.



Nu komt er weer een probleem:
Op veel webshops kan je vaak niet bestellen met een btw bon met jouw btw nummer er opvermeld. Hier KAN de belastingdienst moeilijk over doen bij controle. net als bij benzinebonnen die niet betaald zijn met je bedrijfsrekening maar vanuit prive.
Ik zou dat voor de zekerheid navragen via de belastingtelefoon.

Dubbele verzendkosten heb je niet,de klant betaald jouw verzendkosten die je niet hebt en dus kan verrekenen met de verzendkosten van je leverancier. wel even goed verwerken in je boekhouding.

Re: Inkoop , verkoop ?

6
Misschien wel handig om te vermelden; Het genoemde voorbeeld, Kijkshop, is een landelijke winkelketen. Jullie nemen het iets te letterlijk door het als een constructie van bestellen bij een webshop, laten afleveren bij jezelf en dan doorsturen te zien.

Ik neem aan dat de topic starter gewoon naar de stad gaat, daar inkopen doet en dat verkoopt op zijn site. Dat kan prima en is zelfs een uitstekende, laagdrempelige en tijdens de uitverkoop ook nog goedkope manier om een leuk assortiment aan producten aan te bieden.